b-omega x20se -95 virta onkelma(3v seissyt)
b-omega x20se -95 virta onkelma(3v seissyt)
Tämmönen kikotin seissy 3 vuotta hiekka alustalla. Mittasin akun napajännitteen 1,7v, eli ihan död. Kytkin sitte käynnistyskaapelit ja sain virrat päälle. Hetken odoteltua käänsin virta-avaimesta ja virrat katosi, ei edes sisävalo pala. Menikö tuolta ny joku sulake. Koitin vielä pariin kertaan ettei ainakaan kaapeleista johdu. Vai onko toi akku vaan niin loppu ettei edes käynnistyskaapeleilta hyvästä akusta ota.
Omega B -95 x20se farkku
Kadett E -88 16Sv (powered by 13S cam)
Vectra B -99 x20xev voyage EX
Vectra B -01 z22se sedan
Kadett E -88 16Sv (powered by 13S cam)
Vectra B -99 x20xev voyage EX
Vectra B -01 z22se sedan
Re: b-omega x20se -95 virta onkelma(3v seissyt)
Lataa se akku ensin täyteen erillisellä akkulaturilla, ja vie se sitten testattavaksi akkuja myyvään varaosaliikkeeseen, kun heillä yleensä on akun rasitus- tai kuormitustesteri.
Sillä se akun kunto selviää varmasti. Ja akku pitää olla täynnä, muuten tuota testausta ei voi tehdä.
Sillä se akun kunto selviää varmasti. Ja akku pitää olla täynnä, muuten tuota testausta ei voi tehdä.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Re: b-omega x20se -95 virta onkelma(3v seissyt)
Sen verran tutkin vielä että akku latautuu, mutta heti kun kytkee akkukaapelit paikalleen niin jännite alkaa tippumaan. Eli joku imee virran pois? Sulakkeet tarkastin myös ja mikään ei ollut palanut, ei ratin alta eikö akun viereiseltä rasialta.
Omega B -95 x20se farkku
Kadett E -88 16Sv (powered by 13S cam)
Vectra B -99 x20xev voyage EX
Vectra B -01 z22se sedan
Kadett E -88 16Sv (powered by 13S cam)
Vectra B -99 x20xev voyage EX
Vectra B -01 z22se sedan
Re: b-omega x20se -95 virta onkelma(3v seissyt)
Otappas huvikses kaikkien sähkövehkeiden sulakkeet ensin irti. Sit mittari akkuun kiinni ja sulake kerrallaan takas paikalleen. Kun rupeaa voltit akusta hupeneen niin tiedät minkä sulakkeen takaa rupeaa virrat hukkumaan. Siitä on jo huomattavasti helpompi ruveta haarukoimaan vikoja pois
Käyttis: Peugeot 3008
Kesämopo: Solifer 10 1969 M48 Anker Laura
Reissukulkine: Mercedes Benz Ajokki Victor 1988(Tilaa Riittävästi)
Kesämopo: Solifer 10 1969 M48 Anker Laura
Reissukulkine: Mercedes Benz Ajokki Victor 1988(Tilaa Riittävästi)
Re: b-omega x20se -95 virta onkelma(3v seissyt)
Eikös sitä mitata virtaa, ei jännitettä.. Taitaa olla akku kuollut, vai latautuiko varmasti täyteen asti?kallek505 kirjoitti: ↑12 Kesä 2018, 18:14 Otappas huvikses kaikkien sähkövehkeiden sulakkeet ensin irti. Sit mittari akkuun kiinni ja sulake kerrallaan takas paikalleen. Kun rupeaa voltit akusta hupeneen niin tiedät minkä sulakkeen takaa rupeaa virrat hukkumaan. Siitä on jo huomattavasti helpompi ruveta haarukoimaan vikoja pois
Re: b-omega x20se -95 virta onkelma(3v seissyt)
Koitappa putoaako pelkällä polttimollakin
Omega B v6 3,0 vm-97autom. sedan
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
Re: b-omega x20se -95 virta onkelma(3v seissyt)
Eli syyksi paljastui tosiaan vanha akku. Ilmeisesti oikarissa. Otin käyttöautostani akun ja laitoin omegaan, ja kas kun lähtikin käyntiin hyvin. Jarrut vissiin saaneet ilmaa tuon 3vuoden aikana mutta kyllä sillä sladia pääsi vetämään vaikka jarrupoljin menikin melkein pohjaan. Jarrut ei ollut edes pahasti jumissa, hetken nytkyttelyn jälkeen irtosi. Varmaan asiaa edesauttoi se kun auto seisoi hiekka-alustalla.
Omega B -95 x20se farkku
Kadett E -88 16Sv (powered by 13S cam)
Vectra B -99 x20xev voyage EX
Vectra B -01 z22se sedan
Kadett E -88 16Sv (powered by 13S cam)
Vectra B -99 x20xev voyage EX
Vectra B -01 z22se sedan