C20NE Astra-92 Nykii pienillä kierroksilla.
Re: C20NE Astra-92 Nykii pienillä kierroksilla.
On öljyvuotoa, venttiilitkin pikkasen vuotaa (352 thk.) , ei kait tuo vanhempi lohko malli ole paljoa huonompi jos siitä yritän kunnostaa?
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13542
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: C20NE Astra-92 Nykii pienillä kierroksilla.
Ei ole eroa. Lähinnä ainoa ero siinä millaisella pidolla kone on ollut
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: C20NE Astra-92 Nykii pienillä kierroksilla.
Kiitos neuvoista!
Katsastusmies kirjoitti öljyvuodosta, kulutus n. 0.5 l./ 1000 km. Puristuspaineet 11.0-11.8 Puuilosta ostetulla Tamforce mittarilla. Ohivuotomittaria ei ole, mutta mittasin timpurin kompuralla, se oli käynistymättä 47-61 s., kunnes kävi taas täydet paineet. Öljykorkilla ja "kaasuttimella" kohisi, peltipurkilla "korjatussa" pakoputkessa ei. Öljyn paineet tässä 352 thk.ajetussa kuumanakin 1-3.5 kiloo, kojelautaan asennetun mittarin mukaan. Pari vuotta sitten alakautta yritin tilkitä vuotoa vaihtamalla kampiakselin stefan ja öljypohjan tiivisteen, jotenkin epäonnistuin?
Tuossa varaosassa oli mittarissa vajaa 200 thk.. Lämpimänä oli puristuspaineet kilon sisään, öljynpaineetkin riittävät. Öljyt vaikutti "alkuperäisiltä", käytin puhtailla öljyillä, laitoin öljyä mäntien päälle kun varastoin sen vajaa pari vutta sitten.
Nyt mulla on ongelma, kumpaa yritän kunnostaa? Siitä on n. 30 v. kun viimeksi kasasin moottorin. Ehkä saan naapurista, eläkkeellä olevasta Opel asentajasta apua?
Katsastusmies kirjoitti öljyvuodosta, kulutus n. 0.5 l./ 1000 km. Puristuspaineet 11.0-11.8 Puuilosta ostetulla Tamforce mittarilla. Ohivuotomittaria ei ole, mutta mittasin timpurin kompuralla, se oli käynistymättä 47-61 s., kunnes kävi taas täydet paineet. Öljykorkilla ja "kaasuttimella" kohisi, peltipurkilla "korjatussa" pakoputkessa ei. Öljyn paineet tässä 352 thk.ajetussa kuumanakin 1-3.5 kiloo, kojelautaan asennetun mittarin mukaan. Pari vuotta sitten alakautta yritin tilkitä vuotoa vaihtamalla kampiakselin stefan ja öljypohjan tiivisteen, jotenkin epäonnistuin?
Tuossa varaosassa oli mittarissa vajaa 200 thk.. Lämpimänä oli puristuspaineet kilon sisään, öljynpaineetkin riittävät. Öljyt vaikutti "alkuperäisiltä", käytin puhtailla öljyillä, laitoin öljyä mäntien päälle kun varastoin sen vajaa pari vutta sitten.
Nyt mulla on ongelma, kumpaa yritän kunnostaa? Siitä on n. 30 v. kun viimeksi kasasin moottorin. Ehkä saan naapurista, eläkkeellä olevasta Opel asentajasta apua?
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13542
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: C20NE Astra-92 Nykii pienillä kierroksilla.
Suosittelen lainaamaan kirjastosta alfamerin kirjan f astraan tai a vectraan.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: C20NE Astra-92 Nykii pienillä kierroksilla.
^On ollut yhtäkauan kun tuo Astrakin.
Re: C20NE Astra-92 Nykii pienillä kierroksilla.
Milläs ootte tiivistänyt tuon C20 ne koneen takimmaisen laakeripukin? Motonetim myyjä myi Hylomar M. Sillä jo pistinkin, mutta heräsi kysymys, onko liian löysää, kun mainoksen mukaan ei kovetu, eikä tartu tiukkaan?
Oisko sopivaa, öljypohjan ja öljypumpun tiivisteen kanssa?
Naapuri ex Opel asentaja,oli pistänyt tiivisteet kuivana. Nyt hän sitten "keksi"lähteä Kreikkaan, ettei tarvinnut tulla kaveriksi!!.
Alfamerin kirja suosittelee Öljypohjan loiskelevyn"kumi"tiivisteen pistämistä vain muutaman senttin tahna pätkillä laakeripukin ja öljypumpun saumoihin.
Omien kokemusten mukaan tämä tiiviste ainakin vanhana vuotaa, kiristämisestä huolimatta.
Oisko sopivaa, öljypohjan ja öljypumpun tiivisteen kanssa?
Naapuri ex Opel asentaja,oli pistänyt tiivisteet kuivana. Nyt hän sitten "keksi"lähteä Kreikkaan, ettei tarvinnut tulla kaveriksi!!.
Alfamerin kirja suosittelee Öljypohjan loiskelevyn"kumi"tiivisteen pistämistä vain muutaman senttin tahna pätkillä laakeripukin ja öljypumpun saumoihin.
Omien kokemusten mukaan tämä tiiviste ainakin vanhana vuotaa, kiristämisestä huolimatta.
Re: C20NE Astra-92 Nykii pienillä kierroksilla.
Nykiminen loppui kun moottorin vaihdoin antureineen. Vanhaa jäi ecu, johdot, norsunkärsän anturit ja happitunnistin. Moniurahihnan kiristin siirtyi ohjauksen tehostimen punpun jalan kanssa, tosin vaihtui uuteen, kuten 1,2 sorsa kirjoitti. Hammashihnan kiristimelle en keksinyt paikkaa, joten jäi vesipumppu kiristeiseksi. Moniura hihnapyörä vaati teettämään spacerin jotta sopi. On kyllä mukavampi ajaa kun voi käyttää vääntöä myos pienillä kierroksilla, vaikka yleensä ajankin yli 2000 rpm.
Otin takimmaisen laakeripukin irti, tuntui olevan hyvin kiinni, laitoin takaisin Hylomar M:llä. Muutaman sadan kilsan ajon jälkeen kuitenkin vauhtipyöräkotelon alle öljytippa ilmestyi, ei kuitenkaan vielä merkkaa parkkipaikkaa.
Otin takimmaisen laakeripukin irti, tuntui olevan hyvin kiinni, laitoin takaisin Hylomar M:llä. Muutaman sadan kilsan ajon jälkeen kuitenkin vauhtipyöräkotelon alle öljytippa ilmestyi, ei kuitenkaan vielä merkkaa parkkipaikkaa.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13542
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: C20NE Astra-92 Nykii pienillä kierroksilla.
Mitä tyo hylomar on? Taaemman laakeripukin olen laittanut mustalla wurth silikoonilla (26e tuubi puu ilo)
Tai mowon mustalla moottorisilikoonilla kiinni täyttäen laakeripukin urat. Ja stefan olen laittanut paikalleen tipalla jotakin mineraali öljyä mitä nyt sattunut olemaan
Tai mowon mustalla moottorisilikoonilla kiinni täyttäen laakeripukin urat. Ja stefan olen laittanut paikalleen tipalla jotakin mineraali öljyä mitä nyt sattunut olemaan
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: C20NE Astra-92 Nykii pienillä kierroksilla.
Sininen Hylomar on legenda. Tuttu jo 90-luvun alun mopoajoilta
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)