E-kadett ei käy tyhjäkäyntiä

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
kaikkivarattuja
'Agila'
Viestit: 8
Liittynyt: 08 Heinä 2018, 18:29

E-kadett ei käy tyhjäkäyntiä

Viesti Kirjoittaja kaikkivarattuja »

Noniin, otsikon mukainen projekti tuli hankittua pari vuotta sitten. Eli e-kadetti 1.3 koneella vm 87. Pierburgin 2e kaasutin, tosin voi olla 2e2 tai 2e3, kun en oikein niitä kuvista erota. Nykyisessä kaasarissa on paluuletku sisäänmenon vieressä, jos auttaa tunnistuksessa.

Vaivojen kanssa on jo vuosi tapeltu, kaasari on avattu, putsattu, vaihdettu tiivisteet ja kalvot. Kierrosten seilaaminen parani tällä, mutta tyhjäkäyntiä ei edelleen juuri ole. Jako tarkastettu, virranjakaja, puola ja johdot vaihdettu. Ennakonsäädön alipainekello todettu rikkinäiseksi ja vaihtuu seuraavaksi. Aiheuttanee ajoittaisen imusarjaan ampumisen. Ajoitus tarkastettu, noin 10 asteen ennakko, joka kyllä seilaa aina kun alkaa hyytyä. Kaasarin korjaussarjassa tuli myös uusi neulaventtiili, joka on paraikaa työn alla.
Starttaa hienosti, käy sekunnin ja hyytyy. Kaasulla saa pidettyä käynnissä ja kiertääkin hyvin. Seosruuvi tuntui parhaalta noin kolmen ja puolen kierroksen päässä pohjasta, todettu kuuntelemalla ja haistelemalla.

Tulpat oli pikimustat, mutta tämän päivän koekäyttöjen jälkeen alkoi valkenemaan vähän jo laihaan seokseen viitaten.

Käytetyt akut on ollut lähes poikkeuksetta huonoja, muttei varmaan vaikuta mihinkään.

Kysykää lisätietoja jos tarvii, lähes kaikkeen pystyn vastaamaan varmuudella.
kaikkivarattuja
'Agila'
Viestit: 8
Liittynyt: 08 Heinä 2018, 18:29

Re: E-kadett ei käy tyhjäkäyntiä

Viesti Kirjoittaja kaikkivarattuja »

Päivityksiä asiaan. Neulaventtiili vaihdettu, suuttimet varaosakaasarista. Ei vieläkään tuntunut käyvän kunnolla, kunnes aivan yhtäkkiä piristyi ja näyttää toimivan normaalisti. On nämä helkkarin pierupurkit niin henkimaailman juttuja. Ennakonsäädön alipainekello on vielä vaihtamatta, sillä varmaan loppuu pieni kierrosten seilauskin.

Vielä seos kohdilleen ja ruostereikä umpeen, niin alkaa leima kolkutella.
Vastaa Viestiin