Z18XE nokka-akselin asentotunnistin vectra B
Z18XE nokka-akselin asentotunnistin vectra B
Vectra rupes käymään kolmella ja sytytti vikavalon. Nokka-anturin piuhat oli selvästi vähän sulanut yhteen. Hain purkaamolta uuden, mutta näytti sekin olevan liimalla ja teipillä kertaalleen kasattu.. Auto käy selvästi tyhjäkäynnillä kolmella, mutta kierroksia antaessa käynti tasoittuu.
Nokka-anturin kun nyppää pois niin tyhjäkäynti ei muutu mitenkään vaan käy yhtä huonosti kummalakkin tavalla. Puolapaketti vaihdettu.
Onko siis todennäköisin syypää kuitenkin tuo nokka-anturi? Voiko mitata mitenkään ?
Nokka-anturin kun nyppää pois niin tyhjäkäynti ei muutu mitenkään vaan käy yhtä huonosti kummalakkin tavalla. Puolapaketti vaihdettu.
Onko siis todennäköisin syypää kuitenkin tuo nokka-anturi? Voiko mitata mitenkään ?
Re: Z18XE nokka-akselin asentotunnistin
Mikä vikakoodi?
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
Re: Z18XE nokka-akselin asentotunnistin
Saako luettua hyppylangalla jostain ?
Re: Z18XE nokka-akselin asentotunnistin
Jos ei ole B-Vectra, niin ei saa luettua hyppylangalla... Astrassa ja Zafirassa voi onnistua kaasu-ja jarrupoljin pohjaan + virrat päälle.
Vika voi olla myös kampiakselin anturissa.
Vika voi olla myös kampiakselin anturissa.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Z18XE nokka-akselin asentotunnistin
Käsittääkseni ei saa luettua hyppylangalla tuolla koneella varustetun B - Vectran vikamuistia.
Voit kokeilla lukea poljinsysteemillä.
Ovi kiinni, kaasupoljin pohjaan, jarrupoljin pohjaan ( niin pitkälle kuin menee) ja sitten virrat päälle. Jonkin ajan kuluttua vikavalo saattaa vilkuttaa vikakoodeja.
Voit kokeilla lukea poljinsysteemillä.
Ovi kiinni, kaasupoljin pohjaan, jarrupoljin pohjaan ( niin pitkälle kuin menee) ja sitten virrat päälle. Jonkin ajan kuluttua vikavalo saattaa vilkuttaa vikakoodeja.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Z18XE nokka-akselin asentotunnistin
Nonii, nyt sain koodeja luettua. Mistähän näkisin merkitykset koodeille??
Re: Z18XE nokka-akselin asentotunnistin
Löytyki netistä lista koodeista:
P0301 Cylinder 1 Misfire detected B-041
P0100 Mass or volume air flow circuit high input B-013
P0100 Mass or volume air flow circuit low input B-013
P0110 Intake air temperature sensor circuit high input C-007
P0110 Intake air temperature sensor circuit low input C-007
P0340 Camshaft position sensor circuit open B-031
P0340 Camshaft position sensor circuit range/performance B-031
Onko joku näistä jota näyttää aina ku auto ei käynnissä?
Re: Z18XE nokka-akselin asentotunnistin
Taitaa olla ilmamäärämittarinkin johto ollut joskus irti, ellei vieläkin, siinä samassa menee ilman lämpötila-anturi. Ja nokka-akselin anturi myös iirti. Pystytkö nollaamaan koodit, kun se ECU näyttää varmaan vaikka vanhoja koodeja ellei niitä nollaa? Juuri äsken nimittäin irrotin ilmamäärämittarin johdon kokeeksi, ja laitoin takaisin kiinni, ja vikakoodi näytti edelleen että johto on irti. Vasta kun nollasin koodin, niin hävisi.
Kone käy kolmella mahdollisesti koska ilmeisesti tässä koneessa Misfire koodi kytkee ko. sylinteristä ruiskutuksen pois, ettei katalysaattoriin mene palamatonta bensaa, vikakoodin nollaus korjaa tilanteen. Juuri äsken tätäkin kokeilin taas. Toki sen sitten pitäisi käydä kolmella myös kierroksilla, että jotain muutakin vikaa saattaa olla. Kuitenkin tuon 030x koodin toiminnan, että se pudottaa aina ko. sylinterin pois käynnistä, testasin monta kertaa, ja vikakoodin nollaus palauttaa käynnin tasaiseksi.
Ensin pitää saada selville mikä on nyt vaivaava vikakoodi, sitten voi yrittää etsiä miten sitä jäljelle vaivaamaan jäävää voi korjata. Tarvitaan vempele jolla vikakoodit pystyy nollaamaan tarvittaessa.
(Minä vaan en sitten millään keksi mikä on Misfiren syy minulla. Paraskin neuvoja).
Kone käy kolmella mahdollisesti koska ilmeisesti tässä koneessa Misfire koodi kytkee ko. sylinteristä ruiskutuksen pois, ettei katalysaattoriin mene palamatonta bensaa, vikakoodin nollaus korjaa tilanteen. Juuri äsken tätäkin kokeilin taas. Toki sen sitten pitäisi käydä kolmella myös kierroksilla, että jotain muutakin vikaa saattaa olla. Kuitenkin tuon 030x koodin toiminnan, että se pudottaa aina ko. sylinterin pois käynnistä, testasin monta kertaa, ja vikakoodin nollaus palauttaa käynnin tasaiseksi.
Ensin pitää saada selville mikä on nyt vaivaava vikakoodi, sitten voi yrittää etsiä miten sitä jäljelle vaivaamaan jäävää voi korjata. Tarvitaan vempele jolla vikakoodit pystyy nollaamaan tarvittaessa.
(Minä vaan en sitten millään keksi mikä on Misfiren syy minulla. Paraskin neuvoja).
Re: Z18XE nokka-akselin asentotunnistin
Tyhjäkäynti ei muutu mitenkään kun repäisee imm piuhan irti. Onko normaalia ? Ja jos ei ole, niin olisiko imm rikki vai menisikö vikailmoitus pois nollaamalla kuten mmustaja mainitsi?
Re: Z18XE nokka-akselin asentotunnistin
Noniii, sain osia vaiheltua ja koodeja nollailtua. Enään antaa ton: P0301 Cylinder 1 Misfire detected B-041
mistähän mahtaa johtua??
mistähän mahtaa johtua??
Re: Z18XE nokka-akselin asentotunnistin
Syttyykö vikakoodi heti kun laitat käymään?
Puristuspainemittarilla varmennus, että paineet on kunnossa. Motonetin letkumittari pari kymppiä, toimii, ohjeet paketin kyljessä.
Tulppien katselmointi samalla, kaikki tulpat. Havainnoi erot, jos ykkönen (hihnojen puoleinen) on erinäköinen kuin muut.
Puristuspainemittarilla varmennus, että paineet on kunnossa. Motonetin letkumittari pari kymppiä, toimii, ohjeet paketin kyljessä.
Tulppien katselmointi samalla, kaikki tulpat. Havainnoi erot, jos ykkönen (hihnojen puoleinen) on erinäköinen kuin muut.
Re: Z18XE nokka-akselin asentotunnistin
Hetken kuluttua syttyy. Ykkönen on selvästi tummempi ja märempimmustaja kirjoitti: ↑14 Elo 2018, 19:48 Syttyykö vikakoodi heti kun laitat käymään?
Puristuspainemittarilla varmennus, että paineet on kunnossa. Motonetin letkumittari pari kymppiä, toimii, ohjeet paketin kyljessä.
Tulppien katselmointi samalla, kaikki tulpat. Havainnoi erot, jos ykkönen (hihnojen puoleinen) on erinäköinen kuin muut.
Re: Z18XE nokka-akselin asentotunnistin
Puolakasetti rikki?
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..