Vectra Z19DT kytkinremppa

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Avatar
MeisseliMake
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 33
Liittynyt: 22 Helmi 2015, 22:11

Vectra Z19DT kytkinremppa

Viesti Kirjoittaja MeisseliMake »

Mitkäs kaikki tiivisteet, pultit & nesteet menee kytkinrempan yhteydessä uusiksi/vaihtoon? Että tietäisi varautua DIY-hommaan niin, että olisi kaikki tarvittava kutakuinkin kerralla kasassa. Tarkoitus vaihtaa samalla kaksoismassavauhtipyörä sekä työsylinteri.

Ja jos jollakulla on linkata "työohjeita" hommaan liittyen, niin lisäopetusmateriaali ei olisi pahitteeksi. Lähinnä mitkä nesteet ekana pois & vaihdelaatikon irrotusvaiheet ovat osin epävarmat (alakautta toki apurungon irrotuksen jälkeen).
Avatar
MeisseliMake
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 33
Liittynyt: 22 Helmi 2015, 22:11

Re: Vectra Z19DT kytkinremppa

Viesti Kirjoittaja MeisseliMake »

Jatketaan yksinpuhelua. :)
Mahtaisiko jollakin olla TIS-työohjeita purkuprosessiin, ettei tarvis ylimääräisiä touhuta? (Jossakin on opastettu purkamaan puskuri, syyläri yms. pois tieltä, mutta lieneekö tarpeellista? Vai lähteekö apurunko pois ilman noiden irrottamista?)
thouniboy
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 117
Liittynyt: 02 Syys 2010, 22:21
Paikkakunta: Heinola

Re: Vectra Z19DT kytkinremppa

Viesti Kirjoittaja thouniboy »

Itse en ainakaan syyläriä enkä puskuria irrottanut. Riittää kun apurungon ottaa irti kuskin puolelta ja löysää apukuskin puolelta niin saa senverran tilaa vaihteiston pois ottamiseksi. Pakoputki alkupäästä irti kans ja iskari jousineen. Kampiakselin stefa kannattaa vaihtaa samalla ja vetarien kumit jos siltä näyttää. Lootaan uudet öljyt ja tyhjennysproppu kannattaa kans hommata uusi. Meinaatko kaksoismassan laittaa uuden tilalle vai kiinteän vauhtipyörän?
Opel Vectra C Z19DT 2004
Opel Vectra A C20XE Lexmaul -(z)- EX
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13460
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Vectra Z19DT kytkinremppa

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Vauhtipyörän pultit tulee uusia samalla.
Mikä vuosimalli?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Avatar
MeisseliMake
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 33
Liittynyt: 22 Helmi 2015, 22:11

Re: Vectra Z19DT kytkinremppa

Viesti Kirjoittaja MeisseliMake »

Kaksoismassaa tulee uutenakin. Muissa ohjeissa ei ollutkaan mainintaa tuosta iskarin irrotuksesta, siihen lienee syynä se jos tosiaan ottaa vain toisen puolen auki apurungosta?
Tilasin eBaysta kytkin-/DMF-setin, jossa tuli nuo uudet pultit samalla, kyseessä vm 2004. (Ja kampiakselin stefan juu tilasin myös, vetarien kumit näyttävät aika siistikuntoisilta vielä, joskaan ei ne paljoa maksaisi lisää kokonaispottiin.)
Avatar
MeisseliMake
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 33
Liittynyt: 22 Helmi 2015, 22:11

Re: Vectra Z19DT kytkinremppa

Viesti Kirjoittaja MeisseliMake »

Katselin tuossa purkaessa, että apurunko on aikamoinen ruosteläjä. Onkos sellaisen asentaminen kova homma, jos tilaisikin samalla uuden apurungonkin? Vai pitääkö olla sellanen "asennusjigi", jotta saa apurungon kohdilleen?

Jäähdytinnesteiden tyhjennys menikin työläämmäksi/sotkuisemmaksi, kun syylärin alanurkan vivusta kääntämällä mitään ei tullutkaan pihalle. Vissiin jotain kertymää/paikkausaineiden möhniä tukkinut poistoreiän…? Mikäs olisi toiseksi helpoin tapa lähteä nesteitä poistamaan?
Vastaa Viestiin