C20NE ei käynnisty kansiremontin jälkeen

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
JJAL
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 236
Liittynyt: 08 Huhti 2012, 18:08
Paikkakunta: HML

C20NE ei käynnisty kansiremontin jälkeen

Viesti Kirjoittaja JJAL »

Eli käyntikuntoisena sammutettu auto pari viikkoa sitten. Vesi oli päässyt öljyn sekaan, joten vaihdoin kansipahvin, ei mitään ihmeitä remontissa.

Nyt kun koitin remontin jälkeen käynnistää niin pitkän sahaamisen jälkeen pari kertaa hörähti mutta ei käynnistynyt, sen jälkeen ei enää edes lupaillut. Ideoita missä vika tai mitä oon unohtanut?

Sen verran ehdin sateessa katsoa että tulpanjohtojen järjestys on oikea ja jako on kohdallaan. Kyse A Omegasta ja tosiaan 2.0 8v.

Ykkösen tulpan irrotin, oli kostea ja muutenkin hieman jo bensakin haisi, kipinänkin tuo antoi mutta mielestäni hyvin heikon, ei ainakaan mitenkään napsahtanut.
Onko jotain mitä voisi kokeilla että selviäisi missä vika? Esim kosteus virranjakajan kannen sisällä tms, tuskin mitään on hajonnutkaan parin viikon seisomisen aikana.
Ari-S
OCF Member 2019
Viestit: 14081
Liittynyt: 19 Huhti 2006, 17:21
Paikkakunta: Varkaus

Re: C20NE ei käynnisty kansiremontin jälkeen

Viesti Kirjoittaja Ari-S »

Eikö tossa johtosarjassa käyny kampuran pistoke ristiin jonkun toisen kanssa. Kaikki maapiuhat kiinni?
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
JJAL
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 236
Liittynyt: 08 Huhti 2012, 18:08
Paikkakunta: HML

Re: C20NE ei käynnisty kansiremontin jälkeen

Viesti Kirjoittaja JJAL »

Oiskohan kaasuläppäkotelossa samanlainen pistoke. Mutta silloin sitä ei saa väärin muuten kuin laittamalla kampiakselin tunnistimelta johdon kiinni kaasuläppäkoteloon ja näin ei nyt ole. Vai onkohan siellä joku muukin mahollista kytkee väärin? Ideoita vaan reilusti kehiin.

Edit: maapiuhat on kiinni, ei tainnu muita olla irtikään kuin ne kolme venttiilikopan kanteen kiinnitettävää.
Avatar
Kobbel
'Senator'
'Senator'
Viestit: 889
Liittynyt: 15 Kesä 2011, 13:26
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: C20NE ei käynnisty kansiremontin jälkeen

Viesti Kirjoittaja Kobbel »

Et tehnyt samaa virhettä kuin omassa tapauksessa? viewtopic.php?f=4&t=239715&p=2135600&hi ... e#p2135600
Omega B2 -01 Z22XE, Astra F -95 X16SZ, Astra F -97 X16SZR,
EX: Omega B1 -96 X20SE EX: Omega B1 -94 X20XEV
JJAL
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 236
Liittynyt: 08 Huhti 2012, 18:08
Paikkakunta: HML

Re: C20NE ei käynnisty kansiremontin jälkeen

Viesti Kirjoittaja JJAL »

Jakaja ja pyörijä ei oo ollu nokkapukista irti, eli ei varmaan voi olla 180 astetta pielessä vaikka kuinka oisin nokkapyörää tai kampiakselia pyöritellyt, kun molemmat kuitenkin oli ja on yhä merkissään hihnan ollessa paikallaan?
JJAL
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 236
Liittynyt: 08 Huhti 2012, 18:08
Paikkakunta: HML

Re: C20NE ei käynnisty kansiremontin jälkeen

Viesti Kirjoittaja JJAL »

Tarkistin, pyörijä oli oikein. Samalla putsasin virranjakajan kantta hieman ja vaihdoin pyörijän kun sellainen uusi sattui olemaan. Lisäksi irrotin kampiakselin asentotunnistimen, putsasin pään ja tyrkkäsin takasin. Auto lähti noiden jälkeen heti käymään mutta piti sammuttaa itse samantien kun hihnapyörät yms oli kiinnittämättä vielä. Tuon jälkeen ei taas sitten lähtenytkään, liekkö sitten vaan tulpat kastuneet ja myöhemmin lähtee, vai onkohan siellä nyt joku epävarma paikka sitten että välillä toimii ja välillä ei. Onhan moottori pari vk seissyt eli jos se kunnollinen ensistartti vaan on hankala?

Edit: Noniin seuraavana aamuna auto lähti käyntiin ja parikymmentä kilsaa nyt toiminut ihan hyvin.
Vastaa Viestiin