Ratkaistu ! Vikakoodi P1625 vaihteisto pääreleen ulostulo matala .Omega B

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Avatar
sepse
OCF Member 2023
OCF Member 2023
Viestit: 3376
Liittynyt: 12 Helmi 2007, 21:42
Paikkakunta: Harjavalta / Brushpower

Ratkaistu ! Vikakoodi P1625 vaihteisto pääreleen ulostulo matala .Omega B

Viesti Kirjoittaja sepse »

P1625 Sisäisen virranohjauksen pääteasteen sisäänmeno matala -tästä käytetään vähän eri nimityksiä , mistä sitten katsookin mutta numeron osasin kirjoittaa oikein :yes: :peukku:


Tästä löytyy ketjuja sekä suomalaisilta että ulkomaisilta sivustoilta paljon , jopa kerhon sivuiltakin . Paljon löytyy tietoa mittausten suorittamisesta ja asiantuntija neuvoja . Mulla on tuo vika alle 190000 km ajetussa 3.2 Omegassa , olen aloittanut tarkistukset , vaihteiston asentotunnistin on ok .

Tärkein tieto noista kaikista ketjuista puuttuu ! Eli löytyikö vika - oliko se mahdollisesti ulkoisissa osissa tai johtosarjoissa vaiko menikö laatikko vaihtoon .

Mulla on Opelin omat testiohjeet mutta homma on hauskan puoleinen syystä että joku on madaltanut auton runsaasti ja en saa sitä tuohon omalle huolto telineelle vaan joudun makoilemaan auton alla ja liittimet on melko vaikeessa paikassa mittauksiin nähden .

Täytyisi päättää jatkosta josko tuo tarvii kuskata laatikon vaihtoon parempiin tiloihin .

Tarkemmin selitettynä , vaihteisto on vikatilassa -lähtee liikkeelle 3 vaihteella , ei vaihda 4 vaihteelle , pakkovaihtoina toimii 1 , 2 , 3 -pakki toimii .
Koodi on otsikon mukainen - ostin auton viallisena - huolla auto pian valo palaa myös -ei anna poistaa vikakoodia edes hetkeksi .

Nyt olen kokeillut ehjää vaihteiston ohjainta (ecu) -ei vaikutusta / vaihteiston asentotunnistin testattu orkkis testerillä ja on kunnossa / iso pyöreä liitin akun vieressä on puhdas ilman hapettumia .

Onko kukaan saanut selvitettyä näillä oireilla ja koodilla oireilevaa Omegan automaattilaatikkoa -tosiaan noista ketjuista puuttuu kaikista se kiinnostavin eli löytyikö se vika lopultakaan :o
Seppo
Hylättyjen Omega B1/B2 mallien turvakoti / Laitetaanpa nimeksi Omega Ranch , Ostetaan HALVALLA tai otetaan talteen B1 ja B2 omega romutusuhan alaista osaa tapauskohtaisesti . Aihioiden määrä TJ 17 Omegaa -yleensä V6 :roll:
Avatar
sepse
OCF Member 2023
OCF Member 2023
Viestit: 3376
Liittynyt: 12 Helmi 2007, 21:42
Paikkakunta: Harjavalta / Brushpower

Re: Vikakoodi P1625 vaihteisto pääreleen ulostulo matala .Omega B

Viesti Kirjoittaja sepse »

Nyt on selvitetty testi läpitte ja näyttäs että on viallinen magneettiventtiili joka säätää hydrauliikan painetta .
Löytyy etummaisen öljypohjan avaamalla ja näyttäs olevan sama myös vanhemmissa askeissa -vaihtokin ilmeisesti simppeli ?
Kiitoksia vaan Masa taas arvokkaasta opastuksesta :worship:
Vieläpä tuossa voi vikana olla tietysti ohjainlaitteen ja laatikon välinen johtosarja taikka laatikon sisäinen johtosarja taikka laatikossa pystyssä oleva liitin mutta näyttäis että magneettiventtiilin käämi olis poikki .
Jos vika löytyy tässä ketjussa kerrotaan myös loppukommenttina sijainti :peukku:
Seppo
Hylättyjen Omega B1/B2 mallien turvakoti / Laitetaanpa nimeksi Omega Ranch , Ostetaan HALVALLA tai otetaan talteen B1 ja B2 omega romutusuhan alaista osaa tapauskohtaisesti . Aihioiden määrä TJ 17 Omegaa -yleensä V6 :roll:
Avatar
sepse
OCF Member 2023
OCF Member 2023
Viestit: 3376
Liittynyt: 12 Helmi 2007, 21:42
Paikkakunta: Harjavalta / Brushpower

Re: Vikakoodi P1625 vaihteisto pääreleen ulostulo matala .Omega B

Viesti Kirjoittaja sepse »

Kuva
Kuva
Diaknoosi muuttui :o kuvassa varaosa luovuttaja laatikko ja seuraavassa näkymä ensimmäisen öljypohjan alta samasta askista .
Kuvassa alinna kyseinen solenoidiventtiili jossa ei ollut yhteyttä kelaan - siis tässä vara laatikossa ehjä . Vikatilassa olevassa kaivoin öljypohjan irti ja yllätys yllätys liittimet irroitettuna kela onkin ehjä eli katkos muualla . Ja ei anna poistaa vikakoodeja eikä huoltovaloa edes hetkeksi .
Laitoin hyppylangan laatikon ohjausboxin liittimeen välille 5 ja 52 ja mittasin laatikosta ko solenoidin liittimistä -nyt kaikki ok yhteys pelaa :peukku:
Ainoa mahdollinen kontaktivika piste jäi varaosa toosan kuvassa ylhäällä oleva liitin 4 johdolla - näitä tuli liikuteltua kun yhteys palasi :yes:
Nyt solenoidi paikallaan liittimet kiinni ja Tech 2 liitettynä vikakoodit voi poistaa - kaikki ok - pohja kiinni ja kone käy kaikki ok vaihteet läpi , sport ja lumihiutale toimii taas vikoja ei ilmene :worship: syypää lienee tuo liitin joka sisältää runko-osassa 4 abiko koirasta ja johtosarjaan liittyvässä liittimessä 4 naarasta - nyt on vielä tehtävänä irroittaa liitin/toivottavasti johdossa on varaa että sen saa käsiteltyä (abikoiden kiristys ja kontakti spray ) - nuo kaikki laatikon liittimet on helevetin piukoissa paikoissa ja nidottu johdoista kii :no:
Nuo nastat 5 ja 52 ohjain boxin liittimessä ovat juuri ko solenoidin lähtö ja välissä on akun alareunassa oleva iso pyöreä valkoinen liitin ja laatikossa etummaisena näkyvä neliskanttinen liitin joka on pystyssä . Seraava laatikon pyöreä liitin on vaihdon solenoideille jotka ovat isomman öljypohjan alla .
Kun öljypohja iso tai pieni on pois solenoidien johtoja voi sisältä heilutella ja niissä tuntuu liike eli abikot eivät ole kovin tiukat jotenka määrätynlainen alustan taikka konetilan pesu voi saada aikaiseksi hapettuman ko liittimiin ja vaihteisto menee vikatilaan :roll:
Nyt mulla vielä kiristykset ja öljyn lisäys jos kaikki menee ok - tuolta etummaisesta öljypohjasta tuli pois noin 0.5l irrotuksen yhteydessä .

Toivottavasti näistä on apua muillekin - eli merkilliset viat - laatikon eka neliskanttinen pystyliitin /putsaus -laatikon pyöreä seuraava pystyliitin /putsaus -voip olla myös asentotunnistimessa mutta siitä löytyypi paljonkin ohjeita :peukku:
Seppo
Hylättyjen Omega B1/B2 mallien turvakoti / Laitetaanpa nimeksi Omega Ranch , Ostetaan HALVALLA tai otetaan talteen B1 ja B2 omega romutusuhan alaista osaa tapauskohtaisesti . Aihioiden määrä TJ 17 Omegaa -yleensä V6 :roll:
ovc2z22yh
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1049
Liittynyt: 23 Elo 2016, 12:22
Paikkakunta: Tre

Re: Vikakoodi P1625 vaihteisto pääreleen ulostulo matala .Omega B

Viesti Kirjoittaja ovc2z22yh »

Toinen kuvassa näkyvä solenoidi (valko/musta) on turbiinin lukolle (converter clutch solenoid valve).
https://workshop-manuals.com/vauxhall/o ... es_remove/

Solenoidi ja johdinviat on melko yleisiä nyky automaateissa. Tuo vikakoodi selityksineen sitävastoin on tosi outo.
Avatar
kadett90
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 12644
Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)

Re: Vikakoodi P1625 vaihteisto pääreleen ulostulo matala .Omega B

Viesti Kirjoittaja kadett90 »

P1625 Sisäisen virranohjauksen pääteasteen sisäänmeno matala

Ohjainlaite tarkkailee tuon solenoidin virrankulutusta ja jos siellä on johtokatkos tunnistaa sisäänmenon matalaksi.
Avatar
sepse
OCF Member 2023
OCF Member 2023
Viestit: 3376
Liittynyt: 12 Helmi 2007, 21:42
Paikkakunta: Harjavalta / Brushpower

Re: Vikakoodi P1625 vaihteisto pääreleen ulostulo matala .Omega B

Viesti Kirjoittaja sepse »

Koeajo suoritettu ja kaikki pelaa hienosti :D jos tosiaan uusiutuu nyt on rassaus paikka tiedossa :peukku:
Seppo
Hylättyjen Omega B1/B2 mallien turvakoti / Laitetaanpa nimeksi Omega Ranch , Ostetaan HALVALLA tai otetaan talteen B1 ja B2 omega romutusuhan alaista osaa tapauskohtaisesti . Aihioiden määrä TJ 17 Omegaa -yleensä V6 :roll:
ovc2z22yh
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1049
Liittynyt: 23 Elo 2016, 12:22
Paikkakunta: Tre

Re: Vikakoodi P1625 vaihteisto pääreleen ulostulo matala .Omega B

Viesti Kirjoittaja ovc2z22yh »

kadett90 kirjoitti: 07 Loka 2018, 23:10 P1625 Sisäisen virranohjauksen pääteasteen sisäänmeno matala
Ohjainlaite tarkkailee tuon solenoidin virrankulutusta ja jos siellä on johtokatkos tunnistaa sisäänmenon matalaksi.
Ok, tuleeko koodi koneen ECU:n kautta vai suoraan laatikolta? Voishan se kertoo kyseisen solenoidinkin.
Automaatteja mystifioidaan sen verran, että harva uskaltaa ostaa sen viallisena :D
Avatar
kadett90
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 12644
Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)

Re: Ratkaistu ! Vikakoodi P1625 vaihteisto pääreleen ulostulo matala .Omega B

Viesti Kirjoittaja kadett90 »

Laatikon ohjainlaittelta.
Moottorin ohjainlaitteelta tulee:
P1700..Huolla auto pian-pyyntö vaihteiston ohjainlaitteelta.
Ja kyllä se kertoo kyseisen solenoidin mutta ei ihan suoraan.
Siinä pitää itse hiukan askarrella ettei mee liian helpoks.
Avatar
sepse
OCF Member 2023
OCF Member 2023
Viestit: 3376
Liittynyt: 12 Helmi 2007, 21:42
Paikkakunta: Harjavalta / Brushpower

Re: Ratkaistu ! Vikakoodi P1625 vaihteisto pääreleen ulostulo matala .Omega B

Viesti Kirjoittaja sepse »

No mulla tuo viallisena ostaminen on vähän elämäntapa :D Löydän kohteen yleensä yöllä just ennen nukkumaan menoa heitän ehkä viestin taikka herään aamulla ajoissa viestittämään .

Tämä löytyi noin klo 23 ja en edes okein itselleni pystynyt perustelemaan miksi tämä täytyisi saada , varaosiksi ehkä 3.2 farkulle (kone) nääh remontointiin , ehkä - ei viestiä kunnes unet loppu kesken ja klo 6 aamulla valkeni ,minähän myin 6 Opelia , täytyyhän se raha sijoittaa johkin auto projektiin :yes: Eipä siinä kun tekstiviesti omistajalle jos on myymättä haen pyyntihintaan enkä tingi :worship: niin ennen tuota kun siis olin puhunut itseni ympäri ja yrittelin hiippailla nukkumaan aamu pissiltä - emäntä liikahteli sängyssä unen pöpperössä " Ööh onkos sulla tänään mitään erikoista /hmmh , ei / haettaisko varaosia Kaarinasta / sama kai se . no sen jälkeen lähti viesti ja siihen tuli samantien vastaus ja klo 17 oltiin myyjän pihassa rahna kourassa . Hieman myyjää hymyilytti kun tuumasin ettei auto ole ollenkaan semmonen kun yleensä ostelen , tuulilasi oli ehjä , toimiva ilmastointi , kiiltävä maali , katsastettu 9.19 asti jakopää tehty noin 10000 sitten vuonna 2017 juuri laitettu uudet etulevyt+palat - ei montaa omistajaa , huoltokirja melko pitkälle -massaustodistus , käsitelty uutena ja sen jälkeen 3 kertaa kahden vuoden välein (pohja on nätti ) - kahdet pyörät alumiini vanteilla .
Siistihän tuo on sisältäkin ja kaikki toimii ja kiva ajaa vaikka jousitus ehkä muuttuu alkuperäis korkeudelle ja takaikkunoiden tummennuskalvot poistuu .
Kuva
Kuva
Kuva
Tämmöstä se on keräilyn arki täällä Harjavallassa
Niin ja tuolla alle tonnilla ei vielä oikeen noita 3.2 koneisia kauhiasti ole tarjolla eikä sillä hääviä riisinpaahdintakaan saa (tonotat yms) :lollis:
Seppo
Hylättyjen Omega B1/B2 mallien turvakoti / Laitetaanpa nimeksi Omega Ranch , Ostetaan HALVALLA tai otetaan talteen B1 ja B2 omega romutusuhan alaista osaa tapauskohtaisesti . Aihioiden määrä TJ 17 Omegaa -yleensä V6 :roll:
Vastaa Viestiin