Nyt on mystistä! 00 vm g astra kadotti 2ja3 pytyn kipinät eli toinen puola kasetista ei sytytä. Kokeiltu toisella puolakasetilla joka lainattu ajokuntoisesta autosta. Myös ecu ajonestoineen ja siruineen vaihdettu. Johtosarjan mittasin eculta puolan liittimille ( ihan piipparia käyttäen) ja linjat ainakin sillä tapaa testattuna kunnossa.
Vikakoodia ei anna kuin vasta pitkän käyttämisen jälkeen jolloin ilmeisesti lambda ilmoittaa huonon seoksen takia että ( random missfire).
Kysymys kuuluukin että mitkäköhän muut asiat mahtavat vaikuttaa sytytykseen näin että toinen sytytyspari jää kokonaan pois?
Alkaa jo aivot sulaa kun menee näin tekniseks
Astra g z22se 2ja3 kipinä hukassa!
Astra g z22se 2ja3 kipinä hukassa!
Teen aina tinkimättä SST laatustandardin mukaisesti!!
(SilmäSuteenTottuu)
(SilmäSuteenTottuu)
Re: Astra g z22se 2ja3 kipinä hukassa!
Onko siis kipinä hukassa vai ei 2&3:s pytyssä syty?
Re: Astra g z22se 2ja3 kipinä hukassa!
Kipinä puuttuu siis oikeasti.. puolapaketti kyljellään venttilikopan päällä.. tulpat nippusiteillä kiristetty johtimiin.. tulpat lattarautaan kiristeetynä nippusiteillä ja latta maadoitettu varoiks kaapelilla.. vain 1 ja 4 kipinöi.
Vika tuli kun lähdin kotoa.. ajoin noin 1km ja sammutin.. siitä kun piti lähteä niin ei meinannu millään käynnistyä. noin minuutin yhtäjaksoisen raivostarttauksen lopussa alkoi yskiä ja lähti käymään.. tosin kahdella .
Vika tuli kun lähdin kotoa.. ajoin noin 1km ja sammutin.. siitä kun piti lähteä niin ei meinannu millään käynnistyä. noin minuutin yhtäjaksoisen raivostarttauksen lopussa alkoi yskiä ja lähti käymään.. tosin kahdella .
Teen aina tinkimättä SST laatustandardin mukaisesti!!
(SilmäSuteenTottuu)
(SilmäSuteenTottuu)
Re: Astra g z22se 2ja3 kipinä hukassa!
Kannattaa mitata / havainnoida, ohjaako ecu puolapakettia.
Tuossa kytkentä kaavio dokumentin sivu 30 : http://www.skandiasauna.de/opel/astra/G/Astra_G_02.pdf
Ecu tarjoaa puolapaketin ensiöpuolen johtimiin maita , kun pitää sytyttää. Havainnointi onnistuu parhaiten 12V ledillä. Yleismittari voi olla liian hidas.
Ledin + jalka jännitteeseen ja toinen jalka johtimella sytytyskasetin liittimen ensiöpuolen johtimiin vuorotellen.
Tuossa kytkentä kaavio dokumentin sivu 30 : http://www.skandiasauna.de/opel/astra/G/Astra_G_02.pdf
Ecu tarjoaa puolapaketin ensiöpuolen johtimiin maita , kun pitää sytyttää. Havainnointi onnistuu parhaiten 12V ledillä. Yleismittari voi olla liian hidas.
Ledin + jalka jännitteeseen ja toinen jalka johtimella sytytyskasetin liittimen ensiöpuolen johtimiin vuorotellen.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i