Opel astra g 1.6 8v vaaleaa töhnää öljyn korkin

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Eldinkroatia
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 81
Liittynyt: 30 Joulu 2018, 20:17

Opel astra g 1.6 8v vaaleaa töhnää öljyn korkin

Viesti Kirjoittaja Eldinkroatia »

:banghead:
Terve
Eli ostin mun ensimmäinen auto astra g ajettu 195tkm 2v sitten auto on loistavaa mulle mutta nyt joku 2-3 vikkoa huomasin että öljyn korkissa on joku vaaleaa töhnää(manojeesi) sitten toinen vikaa on että auto vuotaa öljyä mottorin takaa oikea puoli mistä ne kaikki vikaat tuli auto on huolettu aina turun länsiautos auto on erittäin siisti :hypocrite:
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13460
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Opel astra g 1.6 8v vaaleaa töhnää öljyn korkin

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Autoa katsotaan takaa päin niin vuotaako jakopään puolelta?

Vaalea töhnä on vettä joka sekoittuu öljyyn pätkäajolla.
Milloin viimeksi vaihdettu moottoriöljyt ja suodatin?
Ja onko jäähdytinneste hyvän näköistä eikä hävitä sitä?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Eldinkroatia
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 81
Liittynyt: 30 Joulu 2018, 20:17

Re: Opel astra g 1.6 8v vaaleaa töhnää öljyn korkin

Viesti Kirjoittaja Eldinkroatia »

Ei vuotaa jakopään puolelta se vuotaa jarrunesteen puoli auto en ajaa nyt talvella paljon vain ku meneen töihin eli joku 7km jäähdytinneste on hyvän näköistä ja auto ei hävi sitä
Eldinkroatia
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 81
Liittynyt: 30 Joulu 2018, 20:17

Re: Opel astra g 1.6 8v vaaleaa töhnää öljyn korkin

Viesti Kirjoittaja Eldinkroatia »

Auton öljyt ja suodatimet on vaihdettu kesällä ku autolla oli 192tkm
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13460
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Opel astra g 1.6 8v vaaleaa töhnää öljyn korkin

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Siinä tapauksessa pieni kertymä ihan normaalia.
Mikä on.jarrunesteen puoli?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Rizla^^
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4993
Liittynyt: 13 Loka 2010, 16:16
Paikkakunta: Kokkola

Re: Opel astra g 1.6 8v vaaleaa töhnää öljyn korkin

Viesti Kirjoittaja Rizla^^ »

1,2sorsa kirjoitti: 31 Joulu 2018, 06:58 Siinä tapauksessa pieni kertymä ihan normaalia.
Mikä on.jarrunesteen puoli?
Villi veikkaus jarrunestesäiliö

Jos ei tuu jakopään puolelta nii koneen takaosasta sillon.Kuljettajan puolelta.
Avatar
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 19314
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Opel astra g 1.6 8v vaaleaa töhnää öljyn korkin

Viesti Kirjoittaja Timonen »

Noin pienellä ajomäärällä tuo vaalea tahna on tosiaan normaalia, koska moottori ei ehdi lämmetä täysin.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Eldinkroatia
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 81
Liittynyt: 30 Joulu 2018, 20:17

Re: Opel astra g 1.6 8v vaaleaa töhnää öljyn korkin

Viesti Kirjoittaja Eldinkroatia »

Rizla^^ kirjoitti: 31 Joulu 2018, 08:43
1,2sorsa kirjoitti: 31 Joulu 2018, 06:58 Siinä tapauksessa pieni kertymä ihan normaalia.
Mikä on.jarrunesteen puoli?
Villi veikkaus jarrunestesäiliö

Jos ei tuu jakopään puolelta nii koneen takaosasta sillon.Kuljettajan puolelta.
Jo se vuotaa öljyä kuljettajan puolelta melkein puoli litra öljyä hävi
Avatar
eeroolli
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 73
Liittynyt: 08 Tammi 2007, 08:16
Paikkakunta: Uusikaupunki

Re: Opel astra g 1.6 8v vaaleaa töhnää öljyn korkin

Viesti Kirjoittaja eeroolli »

Tyttären Astra G 1.6 8-venttiilinen vuosi samoista kohdista öljyä melkoisesti. Vikana oli kovettunut o-rengastiiviste puolapaketin/jalustan alla.
Vika korjaantui vaihtamalla puolapaketin taakse/jalustaan venttiilikopan päätyyn (kuskin puolelle) uusi O-rengastiiviste (öljyä ja kuumuutta kestävää nitriilikumia).
O-renkaan kokotiedot: ulkohalkaisija 70 mm ja sisähalkaisija 65 mm, ja o-renkaan paksuus siis 2,5 mm (saanee jokaisesta autovaraosaliikkeestä tms.)
Ja on helppo ja nopea vaihtaa, puolapaketti ensin irti jalustastaan (muistaakseni parilla kolmella torxruuvilla), ja sen jälkeen puolapaketin jalusta/pääty irti muutamalla 6 mm pultilla (10 mm avain). Sen jälkeen jalustan takaa vanha O-rengas pois ja uusi tilalle. Sen jälkeen kokoaminen päinvastaisessa järjestyksessä.

O-RING - GM/Opel Osanumero: 1212578 ja 1972943 'O'RING,IGNITION COIL BRACKET TO CAMSHAFT CASE
Esim. https://www.autonvaraosat24.fi/topran/2726895


Tuollainen osa numero 8 kuvasta, linkki: http://kuvanjako.fi/snb25.jpg

Kuvassa nuolella merkittynä osakuvassa:
Kuva

ja moottoritilassa:
Kuva
Vastaa Viestiin