astra g 1.7td -98 mystinen vikatila

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
mitsubishi12
'Agila'
Viestit: 3
Liittynyt: 02 Tammi 2019, 19:35

astra g 1.7td -98 mystinen vikatila

Viesti Kirjoittaja mitsubishi12 »

Opelini astra g 1.7td,8-tappinen (opelin oma mylly tietääkseni)on pitkän aikaa temppuillut matka-ajossa menemällä vikatilaan.

Koodina P0400,vaihdoin egr-kalvopaketin,imm-mittarin,ahtopaineanturin.
Toimii kiihdyttäessä ja kaasupohjassa,ajettaessa noin 2200rpm vikatila ilmenee. Poistuu usein painamalla kaasun pohjaan,sammuttamalla ei vikatila poistu.

Käytössä testerinä autocom,launsc ja delphi. koodille selityksenä autodatassa egr kalvo/venttiili/ohjainlaite/johtosarja,kriittinen sähköjärjestelmä häiriö.

Olisin tietoudesta erittäin kiitollinen,vaikka auto vanha (ja opel) niin en siitä haluaisi luopua halpojen kulujen ja ennenkaikkea pienen kulutuksen takia.
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15810
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: astra g 1.7td -98 mystinen vikatila

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Oisko EGR:n kanavisto niin karstassa ettei kaasu kulje.

Tai sitten alipaineohjaus ei toimi
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
FullMetal
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3669
Liittynyt: 31 Maalis 2008, 10:20
Paikkakunta: Pohjoisesta

Re: astra g 1.7td -98 mystinen vikatila

Viesti Kirjoittaja FullMetal »

p0400 taitaa olla kriittinen järjestelmän toimintahäitiö ja tämä sama koodi ainakin 2,0 dieselissä johtuu yleensä alipainejärjestelmän vuodosta tai sitten alipainepumppu ei vakumoi tarpeeksi.

justiin noilla kierroksilla sitä egr venttiiliä yrittää se ecu käyttää ja sitten se ei ilmeisesti aukea tarpeeksi ja ecu huomaa sen siitä kun ilmamassamittarin läpi menee edelleen liikaa ilmaa.

muoks: eli alipaineletkut tarkastuksen alle mars mars.
mitsubishi12
'Agila'
Viestit: 3
Liittynyt: 02 Tammi 2019, 19:35

Re: astra g 1.7td -98 mystinen vikatila

Viesti Kirjoittaja mitsubishi12 »

alipainepumppu vaihdettu,egr-venan ohjainventtiili uusittu tänään(255e) ei vaikutusta.vika tuli yhtäkkiä,ei tempuillut ikinä aiemmin.
alipaineletkut uudet..vaihtamatta ainoastaan kaasupoljin ja pumpun elektroniikka..
Tyhjäkäynnillä ainakin tulee alipaine egr-kalvolle...
eli uusittu
-egrkalvo
-egr-ohjain venttiili
-ahtopaineanturi
-ilmämäärämittari
-lämpötila-anturi...

näissä egr putki menee suoraan pakosarjaan,ei varmaan pitäisi tukkeentuakaan..
mitsubishi12
'Agila'
Viestit: 3
Liittynyt: 02 Tammi 2019, 19:35

Re: astra g 1.7td -98 mystinen vikatila

Viesti Kirjoittaja mitsubishi12 »

Eli varmana vikana oli egrventtiilin kalvo,joka vuoti lävitse..olin varma että vika johtuisi siitä mutta ei
FullMetal
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3669
Liittynyt: 31 Maalis 2008, 10:20
Paikkakunta: Pohjoisesta

Re: astra g 1.7td -98 mystinen vikatila

Viesti Kirjoittaja FullMetal »

entäs se ite EGR kara että pääseehän se liikkumaan siellä pesässä? ootko käyttäny sitä kokonaan irti?

näissä egr putki menee suoraan pakosarjaan,ei varmaan pitäisi tukkeentuakaan..
ei vaan se tulee pakosarjasta ja sieltä se kaasu sitten menee takaisin imusarjaan. Hyvinki voi pikeentyä tukkoon ajan saatossa.
Vastaa Viestiin