Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Paska Omena kirjoitti: ↑19 Tammi 2019, 12:34
Jostain syystä Saabin letkussa sitä ilmausnippaa ei ole mutta Opelissa on. Ja siihen päälle vielä mahdolliset vuosimallikohtaiset erot.
joo ei oo saabissa koska tuo letku menee paljon alempaa ja Z20NET koneisessa opelissa kiertää todella ylhäältä minkä takia tuo ilmausruuvi on.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Näinhän se on, että järjestelmän ylimmästä kohdastahan se ilmaus pitäisi tehdä, kun sinne se ilma kertyy.
Saabissa se korkein kohta on paisuntasäiliö enkä Opelin (Z20NET) koneesta ole tätä asiaa päässyt tarkistamaan vaikka tutulla sellainen onkin.
Tuosta ex. Z22YH (nykyisin tyttären) koneeseen vaihdoin sen termostaatin ihan aiheesta ja en muista oliko siinäkään ilmausruuvia erikseen. Oli tai ei, niin ilmaus siinäkin paisuntasäiliön kautta onnistui.
Pitkästä aikaa kattoin talon taakse ja siellä se oli prkl vieläkin se ooppeli...
Tiukkasin tulille ja kattoin sen paisarin 2 pikku tuloa paisariin ja käynnissä täysin mykkiä, eli ei ruikkaa mitään. Ylemmästä muistaakseni pitäisi kokoajan ruikkaa käynnissä?
Jäähdytintä en huomannut koskea...
Se paksu letku missä ON tässä mallissa se ilmausruuvi on täysin kylmä vaikka lämmöt näyttää yli 80. Eli eiköhän veten kierto ole nolla.
sielä on ilmaa jos letku kylmä. ilmaus ruuvia auki niin kyllä se lähtee kiertämää, hiukan voi nestettä tietenkin ensin tulla mutta rupeaa kyllä puskemaan ilmaa pihalle
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Autoa tutki paikallinen korjaamo ja oma arvioni oli oikea = vesi ei kierrä ollenkaan, eli epäilevät myös vesipumppua. Sanoivat, että PAHA homma, kaikki pois ja erikoistyökalut. Onko tosiaan niin, että auto on suunniteltu "noin hyvin", eli vesipumppu on jakopään sisällä? Se auki, turbo pois jne.?
En olis uskonu, mutta kun on Opel ni kai se on uskottava.
No, ei se ihan helpoimmasta päästä ole, joten en tiedä onko se paha, mutta työläs ainakin.
Itse en ole sitä tehnyt, mutta katsoin huolto-ohjemasta vaihto ohjeet, niin paljon pitää purkaa roinaa pois edestä. Jakopäätä tai turboa ei tarvitse avata tai irroittaa, mutta esim turbon putkia pitää irroittaa. Joten paljon purku ja kasaus työtä varsinaisen vesipumpun takia.
pleitor kirjoitti: ↑13 Touko 2019, 01:29
Oisko sulla kuvaa huoltotyöstä tai kirjotus mitä pitää tehdä. Itsekään en usko ihan kokonaan jakopään purkuun jne...
T. Panu
Tuossa ohjeet:
Jäähdytysnestepumpun vaihto (Z 20 NET, AC, RHD, MT).pdf
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
pleitor kirjoitti: ↑16 Touko 2019, 16:31
Termostaatista en osaa sanoa kun korjaamo sen laitto. Voiko se olla väärinpäinkin siellä, eli menee ja mahtuu olemaan väärin?
Kyllä.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...