-04 Signum turbo bensa ja ilmaus
Re: -04 Signum turbo bensa ja ilmaus
Onkin joku: Jäähdytysnestepumpun ketjupyörän lukitsin, eli esim. työkalu KM-J-43651
Olisko kellää lainaa moista?
Olisko kellää lainaa moista?
Re: -04 Signum turbo bensa ja ilmaus
Multa löytyy työkalu. 40e postitettuna. Kerran käytetty
Zafira -01 1.8 16v z18xe
Astra H -05 1.6 z16xep
Astra H -05 1.6 z16xep
Re: -04 Signum turbo bensa ja ilmaus
Kiitoksia! Ehin pe varaa korjaamolle ajan, eli nyt ei enää tarvetta.
Sry ja anteeks kun en ehtinyt tänne postaa heti!
Sry ja anteeks kun en ehtinyt tänne postaa heti!
Re: -04 Signum turbo bensa ja ilmaus
Jatketaas tätä...
Oli Laakkosella vp:n vaihos ja EI tullu kuntoon, 440e makso.
Runtta Laakkosen pihassa viä, pitäs hakee poijjes hinaamalla... Huoh!
Mekaanikko sanoi, että joko syyläri tukossa tai kansivika / tiiviste.
Näissä taitaa olla alumiinitiiviste? Sanoivat, että niitä menee harvoin kun on normia vaffempi, eli syylärillä pitää aloittaa / testaa kulkeeko vesi läpitte.
Mut kyllllä v*tuttaaaaa koko homma kaikkineen!
Et sillee täällä Kouvostoliitossa
Oli Laakkosella vp:n vaihos ja EI tullu kuntoon, 440e makso.
Runtta Laakkosen pihassa viä, pitäs hakee poijjes hinaamalla... Huoh!
Mekaanikko sanoi, että joko syyläri tukossa tai kansivika / tiiviste.
Näissä taitaa olla alumiinitiiviste? Sanoivat, että niitä menee harvoin kun on normia vaffempi, eli syylärillä pitää aloittaa / testaa kulkeeko vesi läpitte.
Mut kyllllä v*tuttaaaaa koko homma kaikkineen!
Et sillee täällä Kouvostoliitossa
Re: -04 Signum turbo bensa ja ilmaus
mitäs tälle kuuluu?
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Re: -04 Signum turbo bensa ja ilmaus
En nyt muista, mutta onko tämä auto ollut sulla kauankin ja miten sekä missä vaiheessa ongelmat alkoivat?pleitor kirjoitti: ↑02 Heinä 2019, 01:54 Jatketaas tätä...
Oli Laakkosella vp:n vaihos ja EI tullu kuntoon, 440e makso.
Runtta Laakkosen pihassa viä, pitäs hakee poijjes hinaamalla... Huoh!
Mekaanikko sanoi, että joko syyläri tukossa tai kansivika / tiiviste.
Näissä taitaa olla alumiinitiiviste? Sanoivat, että niitä menee harvoin kun on normia vaffempi, eli syylärillä pitää aloittaa / testaa kulkeeko vesi läpitte.
Mut kyllllä v*tuttaaaaa koko homma kaikkineen!
Et sillee täällä Kouvostoliitossa
Ajattelin vai kun ei näissä koneissa yleensä ole tuon tapaisia ongelmia.
Tuli mieleen josko edellinen omista on erehtynyt laittaamaan "syylärisementtiä" koneeseen. Itsellä oli vastaavalla koneella oleva auto n. 12 vuotta ja kyllä siinä keulalla kuumaksi ajon jälkeen pieni jäähdytysnesteen haju oli. Mihinkään ei nestettä hävinnyt. Mitään en asialle tehnyt, kun ei oikeastaan ollut tarvetta.
Tästä tuli vain mieleen jos joku aiemmin on vastaavan hajun takia erehtynyt noihin tiivistysaine operaatioihin ja nyt tulos on sitten tässä.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
Re: -04 Signum turbo bensa ja ilmaus
Juu no nii jatketaa taas...
Siellä se lojus Laakkosen pihas viikkoja ja hain sen mamman kans poijjes hinaamalla ja nyt lojuu omas pihas taas :O
Eli nyt on vp vaihdettu oikeen orkkikseen ja tiivistettä yms. ja takuukin työllä on, hurraa! Vielä kun vois ajaa, heh!
En ole saanut ottestäni irti = alkaa tutkia se syyläri...
Ostin auton viime syksynä ja en ole päässyt ajamaan sillä olleskaa kun huomasin, että talvella ei tule tarpeeksi lämpöä ja koneen lämmöt ei nouse tarpeeksi, jäi johki 60-70 väliin. Noh, paikallinen paja vaihtoin termostaatin ja nesteet siihen ja sen jälkeen alkoi lämpeemään liikaa, eli nosti 100 kieppeille kerran ja sammutin heti, ei keittänyt tms. Sen jälkeen ollut paikallaan kun ajattelin, että vp kaput, njo ei ollut. Termostaatti oli oikein päin, Laakkosella mekaanikko tarkisti samalla kun vaihtoi sen vp:n.
Eli pitää jatkaa syylärin tutkinnalla.
Nii ja en osaa sanoa onko joku laittanut sinne sitä prkleen sementtiä, toivottavasti ei, ei ainakaan Laakkonen maininnut, että mitään sellasta olis.
Lisäys viä. Ymmärsin itekki, että tää kone pitäis olla ihan "kestävä" -malli
Siellä se lojus Laakkosen pihas viikkoja ja hain sen mamman kans poijjes hinaamalla ja nyt lojuu omas pihas taas :O
Eli nyt on vp vaihdettu oikeen orkkikseen ja tiivistettä yms. ja takuukin työllä on, hurraa! Vielä kun vois ajaa, heh!
En ole saanut ottestäni irti = alkaa tutkia se syyläri...
Ostin auton viime syksynä ja en ole päässyt ajamaan sillä olleskaa kun huomasin, että talvella ei tule tarpeeksi lämpöä ja koneen lämmöt ei nouse tarpeeksi, jäi johki 60-70 väliin. Noh, paikallinen paja vaihtoin termostaatin ja nesteet siihen ja sen jälkeen alkoi lämpeemään liikaa, eli nosti 100 kieppeille kerran ja sammutin heti, ei keittänyt tms. Sen jälkeen ollut paikallaan kun ajattelin, että vp kaput, njo ei ollut. Termostaatti oli oikein päin, Laakkosella mekaanikko tarkisti samalla kun vaihtoi sen vp:n.
Eli pitää jatkaa syylärin tutkinnalla.
Nii ja en osaa sanoa onko joku laittanut sinne sitä prkleen sementtiä, toivottavasti ei, ei ainakaan Laakkonen maininnut, että mitään sellasta olis.
Lisäys viä. Ymmärsin itekki, että tää kone pitäis olla ihan "kestävä" -malli
Re: -04 Signum turbo bensa ja ilmaus
vaihdappas sinne vielä kerran termostaatti tai kokeile ilman. tuossahan tuo syy näyttäs selkeesti olevan.pleitor kirjoitti: ↑01 Elo 2019, 18:49
Ostin auton viime syksynä ja en ole päässyt ajamaan sillä olleskaa kun huomasin, että talvella ei tule tarpeeksi lämpöä ja koneen lämmöt ei nouse tarpeeksi, jäi johki 60-70 väliin. Noh, paikallinen paja vaihtoin termostaatin ja nesteet siihen ja sen jälkeen alkoi lämpeemään liikaa, eli nosti 100 kieppeille kerran ja sammutin heti, ei keittänyt tms.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Re: -04 Signum turbo bensa ja ilmaus
Otettu syyläri irti ja kaadettu ylhäältä vettä ja prkl läpi tuloo alaputkesta!
Tuo termostaatti juttu, sitä mietin itekki yks pvä. Pitää kattoo se vielä. Palaan...
Meinaan prkl ainakin selvittää jossen jopa korjaa tuon vian!
Ja kiitoksia!
Tuo termostaatti juttu, sitä mietin itekki yks pvä. Pitää kattoo se vielä. Palaan...
Meinaan prkl ainakin selvittää jossen jopa korjaa tuon vian!
Ja kiitoksia!
Re: -04 Signum turbo bensa ja ilmaus
Caprodon: Thought I’d let you know that I brought another stat and that one works, should have brought a decent one in the first place and not a cheap
Juho Mäki-Petäjä: Wahler, GM or Behr thermostats work. All other are crap. In Finland we have learned this.
Re: -04 Signum turbo bensa ja ilmaus
Nonii, taas täällä!
Kasattu jälleen ilman termaria vanhalla jäähdyttimellä, laitettu tulille ja Avot! Vesi kiertää!
Mutta ei kierrä lämppärin kennossa, eli sen takia varmaan auto mennyt ed. om. vaihtoon.
Tulos. Varmaan se termari kun ostin niin on joku tarvike, mutta ei em. GM tms. Siinä lukee vain 82 C ja Made in Italy, paketin heitin pois ajat sitten.
Kennon vaihto siis vielä edessä ja tietty uusi termari.
Noh, jatkan taas kun uusia osia laitettu.
Kiitoksia!
Kasattu jälleen ilman termaria vanhalla jäähdyttimellä, laitettu tulille ja Avot! Vesi kiertää!
Mutta ei kierrä lämppärin kennossa, eli sen takia varmaan auto mennyt ed. om. vaihtoon.
Tulos. Varmaan se termari kun ostin niin on joku tarvike, mutta ei em. GM tms. Siinä lukee vain 82 C ja Made in Italy, paketin heitin pois ajat sitten.
Kennon vaihto siis vielä edessä ja tietty uusi termari.
Noh, jatkan taas kun uusia osia laitettu.
Kiitoksia!
Re: -04 Signum turbo bensa ja ilmaus
Jatkuu taas ja ei hyviä uutisia...
Uusi termari haettu Laakkoselta ja siis GM:n oma. Laitettu kiinni ja ei aukea / kierrä vesi. Jos paisarin korkki on kiinni tiukasti niin lämmöt nousee liikaa. Jos se on taas auki höllällä niin lämmöt mittarin mukaan noin 92-93, eli liikaa. Edelleen apuskuskin puoleinen letku kuuma (ylhäällä jäähdyttimessä) ja kuskin puolen letku (menee alas jäähdyttimeen) kylmä.
Oisko kuitenkin kansivika? Vesi siis kiertää kun EI ole termaria.
Tai tukos?
Mullahan on kenno myös tukossa ja sitä ei ole vielä vaihdettu, voiko veden kierron ongelma olla siitä kii?
Osaako joku sanoa kun termostaattikoteloon menee monta reittiä, oisko 5 tai 6 niin mikä on kierto ja mitkä tulee olla kuumia ennen kuin termari aukeaa?
Vai pitäiskö jo luovuttaa?
Tainnu olla tämä se syy miksi viety vaihtoon ja kaupan päälle vikana kennon tukos... Mulla on uusi osa tulossa ja Laakkoselle aika kennon vaihtoon, mutta saattaa olla rahan hukkaa = pitänee perua aika.
Uusi termari haettu Laakkoselta ja siis GM:n oma. Laitettu kiinni ja ei aukea / kierrä vesi. Jos paisarin korkki on kiinni tiukasti niin lämmöt nousee liikaa. Jos se on taas auki höllällä niin lämmöt mittarin mukaan noin 92-93, eli liikaa. Edelleen apuskuskin puoleinen letku kuuma (ylhäällä jäähdyttimessä) ja kuskin puolen letku (menee alas jäähdyttimeen) kylmä.
Oisko kuitenkin kansivika? Vesi siis kiertää kun EI ole termaria.
Tai tukos?
Mullahan on kenno myös tukossa ja sitä ei ole vielä vaihdettu, voiko veden kierron ongelma olla siitä kii?
Osaako joku sanoa kun termostaattikoteloon menee monta reittiä, oisko 5 tai 6 niin mikä on kierto ja mitkä tulee olla kuumia ennen kuin termari aukeaa?
Vai pitäiskö jo luovuttaa?
Tainnu olla tämä se syy miksi viety vaihtoon ja kaupan päälle vikana kennon tukos... Mulla on uusi osa tulossa ja Laakkoselle aika kennon vaihtoon, mutta saattaa olla rahan hukkaa = pitänee perua aika.
Re: -04 Signum turbo bensa ja ilmaus
Voi ollakin, että tämä alkaa ratketa sittenkin ja ehkä jopa parhain päin...
Nyt 25. pvä pe lisää tietoa...
Nyt 25. pvä pe lisää tietoa...