Moro.
Koitin haulla etsiä vastaavia vikoja, mutta en löytänyt oikein samanlaista joten uusi lanka.
Opel astra -02 tiputtaa yhden sylinterin pois käytöstä kahdessa ajotilanteessa
-1. Kylmänä käynnistää auton ja antaa käydä tyhjäkäynnillä pari minuuttia
-2. Moottoritieajossa n.3-5km jälkeen tasakaasulla
Jos auton käynnistää kylmiltään ja lähtee ajamaan melko nopeasti ja ajelee vaikka kaupungissa niin vika ei tule ikinä päälle. Vika ei välttämättä tule päälle aina vaikka yrittäisikin.
Vikakoodina sytytyskatkoksia 3. sylinterissä.
Tulpat ja puola uusittu, imusarjan tiivisteet uusittu ja imusarja halkaistu sekä liimattu uudelleen kiinni, suuttimia vaihdettu ristiin ja sylinteri ei muutu, puristukset kaikissa sylintereissä 12bar ja ohivuodot alle 15%, Lambdan jännitteenvaihtelu on nopeaa ja loogista.
Imuvuotoja metsästetty yhtä poikkeusta lukuunottamatta tuloksetta.
EGR:n akselille kun suihkuttaa bräkleeniä niin kone ötkäisee, meinasin että vika selvästi siinä ja vaihdoin uuden EGR-venttiilin, mutta on täysin samanlainen eli vuotaa akselin läpi.
Ei kai voi olla niin huono tuuri, että tämä uusi ja vanha venttiili olisi molemmat viallisia, jotenkin tuntuu että tämä on enemmän ominaisuus kuin vika venttiilissä (tarvike)?
Toivottavasti selitin riittävän selkeästi, vinkit kelpaisivat tässä kohtaa ja jos jollain turun alueella olisi myytävänä/koitettavaksi varmasti toimivaa egr venttiiliä niin voi laittaa yksityisviestiä
z16xe käy välillä kolmella
Re: z16xe käy välillä kolmella
Vikakoodeja ei ilmeisesti ole?
Tulino jarrutehostimen alipaineputki 3 syl kanavaan?
Jäljelle jäänee ohjainlaite. Luulis että johtovika tulisi esille epäsäännöllisemmin. Jos vian saa päälle tyhjäkäynnillä, niin siinä tilassa vois oskilloskoopilla tarkastaa suihkutuksen ja sytytksen ohjaussignaalit.
Tulino jarrutehostimen alipaineputki 3 syl kanavaan?
Jäljelle jäänee ohjainlaite. Luulis että johtovika tulisi esille epäsäännöllisemmin. Jos vian saa päälle tyhjäkäynnillä, niin siinä tilassa vois oskilloskoopilla tarkastaa suihkutuksen ja sytytksen ohjaussignaalit.
Re: z16xe käy välillä kolmella
Ecussa joku juotos temppuilee. Ehkä.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
Re: z16xe käy välillä kolmella
Joo,ecu vikoja ollut noissa.
Lähteekö toimimaan heti kun sammuttaa ja uudelleen käynnistää,vai jääkö vika päälle?
Ecu vika "korjaantuu" hetkellisesti monesti kun suihkuttaa kylmäspraytä ecuun.
Lähteekö toimimaan heti kun sammuttaa ja uudelleen käynnistää,vai jääkö vika päälle?
Ecu vika "korjaantuu" hetkellisesti monesti kun suihkuttaa kylmäspraytä ecuun.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: z16xe käy välillä kolmella
Vikakoodit:
P0303 Cylinder 3, Misfire detection, Intermittent
P0300 Random Cylinder, Misfire detection, Intermittent
Jos auton sammuttaa ja laittaa heti käymään uudestaan niin käy edelleen kolmella, mutta parin minuutin odottelun jälkeen käy taas kaikilla.
Jos moottori on ajettu lämpimäksi, niin todennäköisesti uudelleenkäynnistyksen jälkeen vika ei tule enää päälle.
Täytyy koittaa tänään vetää kylmäsprayn kanssa ecuun, mutta olettaisin ettei ole ecun juotosvika koska autolla voi ajaa vaikka 200km uudelleenkäynnistyksen jälkeen ilman että vika tulee takaisin päälle.
Tietysti jos ecussa on softavikaa joka aiheuttaa syystä tai toisesta 3.sylinterin sytkään tai suihkutukseen häiriötä...
Imuvuoto tuntuu kaikkein todennäköisimmältä, koska sekä tyhjäkäynnillä, että maantieajossa seokset ovat laihemmalla kuin kaupunkiajossa jatkuvien kiihdytysten ja kaasun asennon muutoksien takia.
Vika tuntuu myös tulevan käynnistyksen jälkeen "pikkuhiljaa" päälle parin minuutin kuluttua startista eikä kerrasta poikki, joka viittaisi lambdasäädön mukaan tulemisen sotkevan käymistä.
Täytyy vielä jostain saada 100% varmasti toimiva originaali egr.
Sen verran unohtui mainita, että moottorin lämpötila-anturi ja imusarjan paineanturi logattu ajossa ja todettu loogiseksi.
P0303 Cylinder 3, Misfire detection, Intermittent
P0300 Random Cylinder, Misfire detection, Intermittent
Jos auton sammuttaa ja laittaa heti käymään uudestaan niin käy edelleen kolmella, mutta parin minuutin odottelun jälkeen käy taas kaikilla.
Jos moottori on ajettu lämpimäksi, niin todennäköisesti uudelleenkäynnistyksen jälkeen vika ei tule enää päälle.
Täytyy koittaa tänään vetää kylmäsprayn kanssa ecuun, mutta olettaisin ettei ole ecun juotosvika koska autolla voi ajaa vaikka 200km uudelleenkäynnistyksen jälkeen ilman että vika tulee takaisin päälle.
Tietysti jos ecussa on softavikaa joka aiheuttaa syystä tai toisesta 3.sylinterin sytkään tai suihkutukseen häiriötä...
Imuvuoto tuntuu kaikkein todennäköisimmältä, koska sekä tyhjäkäynnillä, että maantieajossa seokset ovat laihemmalla kuin kaupunkiajossa jatkuvien kiihdytysten ja kaasun asennon muutoksien takia.
Vika tuntuu myös tulevan käynnistyksen jälkeen "pikkuhiljaa" päälle parin minuutin kuluttua startista eikä kerrasta poikki, joka viittaisi lambdasäädön mukaan tulemisen sotkevan käymistä.
Täytyy vielä jostain saada 100% varmasti toimiva originaali egr.
Sen verran unohtui mainita, että moottorin lämpötila-anturi ja imusarjan paineanturi logattu ajossa ja todettu loogiseksi.