Terve,
Koneessa Y32SE jakohihnan vaihtoväli 60 tkm, Y32ZE 120 tkm. Voiko vaihtaa Y32SE-koneeseen samanlaiset rullat kuin tuossa Y32ZEssa käytetään? Tällöin jakohihnalla voisi vissiin ajaa 120 tkm?
Kim
Opel Omega Y32SE jakohihnan vaihtoväli.
- kadett90
- OCF Member 2024
- Viestit: 12645
- Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
- Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)
Re: Opel Omega Y32SE jakohihnan vaihtoväli.
Mikä tuo tollanen ZE moottori on?
Re: Opel Omega Y32SE jakohihnan vaihtoväli.
Miksei sitä hihnaa voi vaihtaa sen 60tkm välein? Muutaman tunnin homma jos kaikessa rauhassa tekee eikä osatkaan maksa kun sen n.200 euroa.
Re: Opel Omega Y32SE jakohihnan vaihtoväli.
Taitanee kirjoittaja tarkoittaa Z32SE moottoria.
VW Passat Variant 2.0Dti -15 , C-Vectra Caravan Z18XER -06 , Ex: Astra G CC Z16XE -03, Ex:G-Astra Caravan Sport-01 Z22SE, Ex:F-Astra Caravan Sport-94/95 C18XEL, Ex:G-Astra Caravan Elegance-02 Z16XE, Ex:F-Astra Caravan -96 X16SZ
Re: Opel Omega Y32SE jakohihnan vaihtoväli.
No niin, virhe tottakai. Z32SE oli moottori, joku laittoi kirjaimet ja numerot väärin. En pysty vaihtamaan itse eli päälle 600 € on vaihto osineen vähintään. Tuosta syystä 120 tkm vaihtoväli kiinnostaa...
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13557
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Opel Omega Y32SE jakohihnan vaihtoväli.
Se on ihan syystä 60tkm/4-vuotta.
Ja vesipumppu ei pyörihammashihnalla joten ei ihan 600e hommaksi mene. Foorumilta saa vuokrattua työkalut.
Ja jos ja kun tuo jakohihna katkeaa on todennäköisesti kaikki 24venttiiliä mutkalla ja useamman tonnin lasku.
Ja vesipumppu ei pyörihammashihnalla joten ei ihan 600e hommaksi mene. Foorumilta saa vuokrattua työkalut.
Ja jos ja kun tuo jakohihna katkeaa on todennäköisesti kaikki 24venttiiliä mutkalla ja useamman tonnin lasku.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Opel Omega Y32SE jakohihnan vaihtoväli.
Mulla vaihtui Z32SE:ssä hihna ja vesipumppu reilun 100tkm välein, eikä vanhat osat asentajan mukaan olleet mitenkään poikkeuksellisen kuluneet. Oulun suunnalla varmaan kannattaa vaihdella maks. 60tkm välein pölyongelman vuoksi. Öljynvaihtoineen ja apulaitehihnoineen kustannus oli reilun kuudensadan luokkaa. Toisella kertaa vaihdatin myös nokka-akselien ja kampiakselin stefat, niin tuli vähän enempi laskua.