Z 22 YH polttoainepaineen säädin

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
0llep
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 41
Liittynyt: 12 Huhti 2003, 03:00

Z 22 YH polttoainepaineen säädin

Viesti Kirjoittaja 0llep »

Moron!
Nyt pitää pistää kyselyä Opel harastajille saadakseni minulle uutta tietoa.
Auto on Vectra C 22 Direct A vm 2005 ajettu 325000 km. Ollut minulla n. 2500 km ajan.
Nyt se vihdoin alkoi ryppyilemään. Vikakoodina matala pa paine. Kaikenlaista korjattu mm korkeapainepumppuun korjaus srj. Suuttimien yläpään tiivisteet. Siirtopaine mitattu, = 6bar. Rakentelin korkeapainepuolelle mittarisysteemin ,paine sen siirtopaineen verran jolla auto jaksaa käydä ja likkua vaivalloisesti.Kone kelaa ilman kuormaa n 1800rpm.
Tästä seuraa se kysymys . Onko kellään tietoa miten regulaattorin kuuluu mekaanisesti toimia ? Menin tänään Hyvinkää Länsiautoon vartin yli 16 kyselemään sitä viisasta henkilöä (nykyään ei saa puhua pelkästään miehestä). Opelasentajat olivat lähteneet jo pois . Työnvastaanotossa oli kummankin sukupuolen edustajia vielä paikalla ,mutta sitä viisasta tietoa ei olut paikalla.

PS Tuohon sulkujen väliin viitaten , kun AamuTV:ä puhuivat koululaisten päiväkerhoharrastuksista niin erään kerhon vetäjä puhui tytöistä ja pojista ja moninaisista. Onkohan joillain useampi p.....?
70 v ei kyllä ymmärrä nykyaikaa
Terv.TV
ovc2z22yh
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1059
Liittynyt: 23 Elo 2016, 12:22
Paikkakunta: Tre

Re: Z 22 YH polttoainepaineen säädin

Viesti Kirjoittaja ovc2z22yh »

Eipä tainnu se korkeapainepumpun korjaus srj sitten toimia.
Toimiiko muuten automaatti vielä hyvin ja ootko vilkassut laatikkoöljyn väriä?

PS Jätä nuo jaarittelut someen :D
Avatar
pepper
'Senator'
'Senator'
Viestit: 729
Liittynyt: 28 Joulu 2007, 13:37
Paikkakunta: tampere

Re: Z 22 YH polttoainepaineen säädin

Viesti Kirjoittaja pepper »

Eiköhän se uudella pumpulla tule kuntoon...
kaihakki1000
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 207
Liittynyt: 16 Kesä 2018, 10:31

Re: Z 22 YH polttoainepaineen säädin

Viesti Kirjoittaja kaihakki1000 »

Mitä tarkoitat korkepainepumpun korjaussarjalla? Itse jeesasin naapuria viime kesänä ja mitään korjaussarjoja ei mistään löytynyt. Ei edes korjaamoa, joka olis tuon pumpun korjannut. Niinpä lähetin Englantiin korjattavaksi ja hyvä tuli alle satasella. Kts.ketju
https://www.opelclubfinland.fi/viewtopi ... 5&t=267908
0llep
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 41
Liittynyt: 12 Huhti 2003, 03:00

Re: Z 22 YH polttoainepaineen säädin

Viesti Kirjoittaja 0llep »

Kyllä minä löysin. En ole mikään tietokonenero myyntipaikan linkittämisestä sinulle, mutta ebay.de myyjän nimimerkki buckomj sijainti Hollanti.
Kaveri sähläsi lähetysositteeseen vastaanottajan puhelinnumeroksi omansa. Sit kyseli minulta sähköpostissa onko PostNord infonnu minua.
POstNord oli laittanu kavertille saapumisilmoituksen suomeksi, minkä hän ihmetellen linkitti mulle. Ajankohta oli perjantai-ilta virka-ajan ulkopoulella.
Infossa jossain kohden luki lähettäjän virhe. Paketti oli siis suomessa. Maanantai aamuna soitto PostNordiin selvensi asian. Kaiken lisäksi tän kaverin sähköpostiviestit meni mun koneella roskapostin puolelle, onneksi tajusin katella mitä roskapostiin on tullut.
Auto herjasi matalaa painetta ja kun olin käyttänyt 95 niin oletus oli näitä sivuja luettuani , että pumpun sisäkalut pehmenneet. Auto pelasi varaohjelmalla ja sitä pystyi liikuttamaan. Eli tilasin sarjan purkamatta pumppua. Ei siellä pmpun sisällä mitään vikaa ollut. Tarpeeksi kauan kun leikin sen vempulan kanssa huomasin 2 pytyn suuttimen yläpää vuotaa. Jipii vika löytyi,korjaus , ei apuja. Kaverin korjaamon Bosch järjestelmällä tätä on selvitelty. Paineen säädin pois . mutta emme saanet sähköllä siihen liikettä.
Tämä aikaisemmin esittämäni kysymys sen vuoksi , kun korjaamoyrittäjä ei tiennyt miten sisäkaran pitäisi liikkua. Jumissahan se kara on.
Noin vuoden käytössä ollut F5R Team versio.
Tämmöinen stoori näin aamun avaukseksi.
'TV
0llep
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 41
Liittynyt: 12 Huhti 2003, 03:00

Re: Z 22 YH polttoainepaineen säädin

Viesti Kirjoittaja 0llep »

Kiitos vain huomauttajalle! Minulla ei ole somea eikä tulle. Perinteinen Nokian läppäpuhelin ja sähköposti riittä. Heräkäähän kaverit mihin ollaan menossa.
Vastaa Viestiin