Omega B2 V6 moottorit jäähdytys

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Avatar
sepse
OCF Member 2023
OCF Member 2023
Viestit: 3376
Liittynyt: 12 Helmi 2007, 21:42
Paikkakunta: Harjavalta / Brushpower

Omega B2 V6 moottorit jäähdytys

Viesti Kirjoittaja sepse »

Tuossapa tutkiskelen ongelmaa 3.2 V6 Omegassa / lämpö ei nouse yli 85 c
Termostaatti oli 92 asteinen ja nykyinen uusi Wahler on myös 92 asteinen - elikä vaihdettu .
1 auto on automaatti ilmastoinnilla .
2 Etummaiset jäähdytin puhaltimet käynnistyvät heti ( liittynevät ilmastointiin ) sammuvat jos eco nappi painetaan alas , myös nyt talvella ovat käynnissä.
3 Lämpötila on sama 85 astetta ovat etummaiset jäähdytys puhaltimet käynnissä tai eivät .
Nyt jäi kyllä katsomatta käykö konehuoneen puoleinen varsinainen jäähdytyspuhallin :oops:

Mites tuo systeemi on rakennettu -olenko jyvällä / kaksi etummaista lähtevät käyntiin aina kun ilmastointi on käytössä (ei taida lähteä kompura päälle jos ei olla + asteilla jos kaikki on kunnossa ja alkuperäisillä palikoilla) -mutta lähteekö puhaltimet normaalisti myös - asteissa ts mitä saavat käskyn ?
Konehuoneen jäähdytys taitaapi olla kaksi vaiheinen kuten esim MV6 malleissakin -elikä noin 100 astetta vaihe (nopeus) 1 ja noin 110 astetta vaihe 2 (korkeampi pyörintä nopeus) -olettaisin - muistelisin :roll:

Mikäs piru tuossa sais aikaan tuon alhaisen moottorin lämmön - olettaen että konehuoneen puhallin ei pyöri koko aikaa -oletus että ei vaikuta asiaan koska nuo kaksi etummaista eivät vaikuta mitenkään .

Lämpö on todettu omasta mittarista sekä Tech 2 live datasta , molemmat sama ( saako Tech 2 tietonsa samasta anturista kuin lämpömittari vaiko onko eculle oma anturi ja Tech 2 lukee samaa tietoa ) jotenka jos on kaksi anturia ja Tech 2 ja lämpömittari samasta voisi olla anturi vika :-?

Vielä sen verran että auto lämpeää tosi nopeasti ja lämmityslaite puskee lämmintä jo noin 3 km ajolla jos pakkanen on vaikka -10 astetta ja lähdetään kylmällä autolla liikkeelle .

Ainoa idea tuon selvittämiseen on se ettei alilämpöisellä koneella ajelu ole a taloudellista / b koneen kulumiselle ali lämpö huono ja tietysti kylmälimaa muodostuu alilämpöisellä koneella enempi .

Onkos kellään samaa V6 koneissa taikka muuten vaan vihjettä moihin mietelmiini .
Seppo
Hylättyjen Omega B1/B2 mallien turvakoti / Laitetaanpa nimeksi Omega Ranch , Ostetaan HALVALLA tai otetaan talteen B1 ja B2 omega romutusuhan alaista osaa tapauskohtaisesti . Aihioiden määrä TJ 17 Omegaa -yleensä V6 :roll:
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4422
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Omega B2 V6 moottorit jäähdytys

Viesti Kirjoittaja ?! »

Ei kannata yrittää korjata jos ei ole vikaa.

Flektien pyörimisellä ei pitäisi olla vaikutusta moottorin käyntilämpötilaan,toki voi hieman hidastaa lämmön nousua.Termari sen käyntilämpötilan määrää ja flektien pyöriminen vaikuttaa vasta kun neste kiertää syylärissa.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Omega B2 V6 moottorit jäähdytys

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Eculle on oma lämpötila-anturi ja mittaristolle oma. Tech 2 lukee sitä eculle menevää tietoa lämpötilasta. Anturit eivät välttämättä ole huipputarkkoja. Mikähän mahtaa olla antureille menevän syöttöjännitteen taso ?
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Vastaa Viestiin