Vikavalo ja vikatila
-
- 'Kadett'
- Viestit: 20
- Liittynyt: 14 Kesä 2008, 11:57
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Vikavalo ja vikatila
No niin pumppu pöydällä osina. Kaksi kalvoa rikki, eli siellähän se syy on. Kiitoksia vinkeistä
Muuten ei näyttäisi isompaa kulumaa mutta nesteessä oli hieman messinki pölyä.
Paikallisessa varaosaliikeessä 880e uusi pumppu täytyy keksiä jokin muu ratkaisu.
Jos jollain lojuu nurkissa ylimääräinen niin olen kiinnostunut ostamaan.
Muuten ei näyttäisi isompaa kulumaa mutta nesteessä oli hieman messinki pölyä.
Paikallisessa varaosaliikeessä 880e uusi pumppu täytyy keksiä jokin muu ratkaisu.
Jos jollain lojuu nurkissa ylimääräinen niin olen kiinnostunut ostamaan.
Re: Vikavalo ja vikatila
Jotkut on ebaystä tilailleet halvemmalla.jarppi1979 kirjoitti: ↑13 Maalis 2019, 17:34 No niin pumppu pöydällä osina. Kaksi kalvoa rikki, eli siellähän se syy on. Kiitoksia vinkeistä
Muuten ei näyttäisi isompaa kulumaa mutta nesteessä oli hieman messinki pölyä.
Paikallisessa varaosaliikeessä 880e uusi pumppu täytyy keksiä jokin muu ratkaisu.
Jos jollain lojuu nurkissa ylimääräinen niin olen kiinnostunut ostamaan.
Jos meinaat autoa pitää kannattaa suosiolla laittaa uusi pumppu, käytetty on käytetty kun niiden kesto uutenakaan ei ole mikään kehuttava...
-
- 'Kadett'
- Viestit: 20
- Liittynyt: 14 Kesä 2008, 11:57
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Vikavalo ja vikatila
Osaisiko joku vielä kertoa mikä on tämän pumpun varaosanumero?
Re: Vikavalo ja vikatila
Tuollahan noita https://www.ebay.co.uk/p/VAUXHALL-2-2-D ... 1029350103
100tkm on tuolle pumpulle ihan max. eikä tuosta enää kunnostamallakaan hyvää saa. Käytetyt ja kunnostetut kestää sit minkä kestää, varapumppuna ok. Luotettavuudenkin vuoksi kannattaa ostaa uusi jo ajoissa, kun edullisesti jostain bongaa ja jättää vanha toimiva varalle.
100tkm on tuolle pumpulle ihan max. eikä tuosta enää kunnostamallakaan hyvää saa. Käytetyt ja kunnostetut kestää sit minkä kestää, varapumppuna ok. Luotettavuudenkin vuoksi kannattaa ostaa uusi jo ajoissa, kun edullisesti jostain bongaa ja jättää vanha toimiva varalle.
-
- 'Kadett'
- Viestit: 20
- Liittynyt: 14 Kesä 2008, 11:57
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Vikavalo ja vikatila
Moi,
Päivitän vähän tätä pumppuasiaa.. Edelliseen viestiin viitaten, uusi pumppu olisi ollut varmasti hyväkin ostos, mutta kun halvalla rittää päästä..
No, alun perin pumpusta oli mennyt rikki siis kaksi kalvoa ja laitoin ebaysta tilaukseen varaosasetin joka sisälsi nämä kalvot ja muut tiivisteet.
sain kuitenkin tuttavaltani käytetyn pumpun joka oli "huollettu" ja kalvojen piti olla ehyet. No kalvot olivatkin ehyet mutta kasaus oli tehty väärin, ei ollut ollenkaan öljyjä sisällä.
No sain tämän pumpun kasattua automaattiöljyn kanssa ja sehän rupesi toimimaan hienosti ja kesti tuhansia kilometrejä viime viikkoon asti.
Olin läjännyt toisen pumpun varaosiksi ebay tiivisteillä ja vaihdoin sen paikoilleen, ja taas Opel toimi...pari päivää.
No nyt asiaa tutkiskelin ja alkuperäisillä kalvoilla kasaamani pumpun (joka toimi siis puoli vuotta) viaksi ilmeni oma asennusvirheeni, yhden kalvon reuna oli jäänyt pikkaisen väärin puristuksiin ja ilmeisesti kuormittanut tätä kalvon kohtaa sen verran enemmän että siihen oli tullut pieni ratkeama.
No onneksi omasta alkuperäisestä jäi yksi kalvo ja kasasin sen nyt uudelleen käytetyillä orkkis kalvoilla. Katsotaan miten kauan kestää.
Mutta ne ebayn kalvot, joista joku täällä foorumilla on varoitellutkin repesi siis parin päivän jälkeen. Näissä kalvoissa se metalliosa on ruskehtava verrattuna orkkisten metallinharmaaseen.
Eli en voi niitä suositella kenenkään tilaavan, o-renkaatkin mitkä sarjassa oli mukana olivat huonolaatuisia en käyttänyt niitäkään.
Nyt jos noita orkkiksia jostain saisi niin saisin vielä varaosapumpunkin peräkoppiin. Vaihtohan tuossa on todella nopea
ps. onkohan mahdollista että pieni nykiminen kiihdytettäessä voisi jotenkin liittyä pumppujen hajoamisiin ja öljystä joka pääsee bensan sekaan, voisiko se aiheuttaa karstaa suuttimiin tai paineensäätimeen? Meinasin irroittaa paineensäätimen josko siitä näkisi takerteleeko se mutta en parkkipaikalla kehdannut ruveta isompiin remontteihin.
Päivitän vähän tätä pumppuasiaa.. Edelliseen viestiin viitaten, uusi pumppu olisi ollut varmasti hyväkin ostos, mutta kun halvalla rittää päästä..
No, alun perin pumpusta oli mennyt rikki siis kaksi kalvoa ja laitoin ebaysta tilaukseen varaosasetin joka sisälsi nämä kalvot ja muut tiivisteet.
sain kuitenkin tuttavaltani käytetyn pumpun joka oli "huollettu" ja kalvojen piti olla ehyet. No kalvot olivatkin ehyet mutta kasaus oli tehty väärin, ei ollut ollenkaan öljyjä sisällä.
No sain tämän pumpun kasattua automaattiöljyn kanssa ja sehän rupesi toimimaan hienosti ja kesti tuhansia kilometrejä viime viikkoon asti.
Olin läjännyt toisen pumpun varaosiksi ebay tiivisteillä ja vaihdoin sen paikoilleen, ja taas Opel toimi...pari päivää.
No nyt asiaa tutkiskelin ja alkuperäisillä kalvoilla kasaamani pumpun (joka toimi siis puoli vuotta) viaksi ilmeni oma asennusvirheeni, yhden kalvon reuna oli jäänyt pikkaisen väärin puristuksiin ja ilmeisesti kuormittanut tätä kalvon kohtaa sen verran enemmän että siihen oli tullut pieni ratkeama.
No onneksi omasta alkuperäisestä jäi yksi kalvo ja kasasin sen nyt uudelleen käytetyillä orkkis kalvoilla. Katsotaan miten kauan kestää.
Mutta ne ebayn kalvot, joista joku täällä foorumilla on varoitellutkin repesi siis parin päivän jälkeen. Näissä kalvoissa se metalliosa on ruskehtava verrattuna orkkisten metallinharmaaseen.
Eli en voi niitä suositella kenenkään tilaavan, o-renkaatkin mitkä sarjassa oli mukana olivat huonolaatuisia en käyttänyt niitäkään.
Nyt jos noita orkkiksia jostain saisi niin saisin vielä varaosapumpunkin peräkoppiin. Vaihtohan tuossa on todella nopea
ps. onkohan mahdollista että pieni nykiminen kiihdytettäessä voisi jotenkin liittyä pumppujen hajoamisiin ja öljystä joka pääsee bensan sekaan, voisiko se aiheuttaa karstaa suuttimiin tai paineensäätimeen? Meinasin irroittaa paineensäätimen josko siitä näkisi takerteleeko se mutta en parkkipaikalla kehdannut ruveta isompiin remontteihin.
Re: Vikavalo ja vikatila
Niinpä Kuraa on ne turkkilaiset vetelät kalvot, originaalit on vahvistettu jollain kuidulla. Bensa sekoittuu öljyyn, kun kalvo hajoaa. Säädinjumi aiheuttaa nykimistä (P1191-52 pressure malfunction) ja siitä löytyy netistä parannettu versio, joku f5 ...
-
- 'Kadett'
- Viestit: 20
- Liittynyt: 14 Kesä 2008, 11:57
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Vikavalo ja vikatila
Vaihdoin polttoaineen painesäätimen, mutta nykiminen ei kadonnut. Ehkä vedot vähän parani,mutta nykittelee edelleen n. 1500-2500rpm alueella. Tämä nykiminen alkoi kolme-neljä vuotta sitten mutta olisihan se mukava saada kuntoonkin joskus
Polttoaineen paineita olen yrittänyt seurailla car scanner app:lla, hieman ne heittelevät mutta ei kai se painekäyrä varmaan koskaan ihan suora olekaan..?
Voisiko cruise ongelma aiheuttaa nykimistä vaikkei cruisea käytäkään (kuulostaa kaukaa haetulta).?
Vikakoodina B3794 08 ja P1565 71, jotka todennäköisesti tulee kun käyttää cruisea ja se tippuu pois päältä itsestään. Täytyisi yrittää repiä vilkkuviiksi irti ja putsata se.
Voisiko nykimenen olla suutinvika tai puolassa? Tämä ominaisuus tuli yhtäkkiä kolmisen vuotta sitten matka-ajon aikana, rupesi vain vedätyksessä nykimään n.2000 kierroksen tietämissä.
Polttoaineen paineita olen yrittänyt seurailla car scanner app:lla, hieman ne heittelevät mutta ei kai se painekäyrä varmaan koskaan ihan suora olekaan..?
Voisiko cruise ongelma aiheuttaa nykimistä vaikkei cruisea käytäkään (kuulostaa kaukaa haetulta).?
Vikakoodina B3794 08 ja P1565 71, jotka todennäköisesti tulee kun käyttää cruisea ja se tippuu pois päältä itsestään. Täytyisi yrittää repiä vilkkuviiksi irti ja putsata se.
Voisiko nykimenen olla suutinvika tai puolassa? Tämä ominaisuus tuli yhtäkkiä kolmisen vuotta sitten matka-ajon aikana, rupesi vain vedätyksessä nykimään n.2000 kierroksen tietämissä.
Re: Vikavalo ja vikatila
Pumpusta ja säätimestä (p.a. paineesta) johtuvat vikakoodit on ne P1191-xx. Puolasta ja seoksesta johtuvasta nykimisestä tulee sit sytytyskatkos-vikakoodit. Eipä tule mieleen mitään sellaista nykimistä, jota ecu ei normaalisti huomais raportoida. Oisko sit jotain sähkö (maadoitus) tai mekaanista.
Voihan ihminen ja vakkarikin ajaa nykien. Omalla automaatilla mäkisessä ja mutkasessa maastossa vakkari ajelee varsin terhakkaasti vaihdetta vaihdellen, tunnistaa kyllä ala/ylämäet kuten esp:kin
Voihan ihminen ja vakkarikin ajaa nykien. Omalla automaatilla mäkisessä ja mutkasessa maastossa vakkari ajelee varsin terhakkaasti vaihdetta vaihdellen, tunnistaa kyllä ala/ylämäet kuten esp:kin
-
- 'Kadett'
- Viestit: 20
- Liittynyt: 14 Kesä 2008, 11:57
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Vikavalo ja vikatila
Millätavalla ecu valvoo sytytystä jos vaikka yhden kerran jää kipinä saamatta esim puolasta tai tulpasta johtuen, vai vaaditaanko useampi katkos jonka ehkä lambda huomaa?
Täältä foorumilta lueskellut niin jossain tapauksissa ois puolapaketin vaihdolla ollut vaikutusta käyntihäiriöihin, ilman että vikakoodia olisi syttynyt..tiedä sitte mut saan viikonlopuksi kokeiluun puolapaketin.
Entinen z22se oli aika ronkeli tulppienkin suhteen, muistaakseni motonetin alkuperäistä "vastaavat" aiheutti käynti ongelmia jotka poistui kun laitoin Boschin monikärkitulpat.. en ny muista oliko 3 vai 4 kärkeä. Voisin tuohonkin kokeilla joitain toisia tulppia.
Jos jollain on varmaa tietoa että mitkä tulpat varmasti toimii, nyt käytössä BOSCH Super FGR8KQE0.
Täältä foorumilta lueskellut niin jossain tapauksissa ois puolapaketin vaihdolla ollut vaikutusta käyntihäiriöihin, ilman että vikakoodia olisi syttynyt..tiedä sitte mut saan viikonlopuksi kokeiluun puolapaketin.
Entinen z22se oli aika ronkeli tulppienkin suhteen, muistaakseni motonetin alkuperäistä "vastaavat" aiheutti käynti ongelmia jotka poistui kun laitoin Boschin monikärkitulpat.. en ny muista oliko 3 vai 4 kärkeä. Voisin tuohonkin kokeilla joitain toisia tulppia.
Jos jollain on varmaa tietoa että mitkä tulpat varmasti toimii, nyt käytössä BOSCH Super FGR8KQE0.
Re: Vikavalo ja vikatila
The OBD II system detects misfires on most vehicles by monitoring variations in the speed of the crankshaft through the crankshaft position sensor.
A single misfire will cause a subtle change in the speed of the crank. The PCM tracks each misfire, adding them up and averaging them over time to determine if the rate of misfire is high enough to cause the vehicle to exceed the federal emissions limit. Whenever crankshaft rotational velocity varies by just 2 percent, one or more misfire codes are stored in the memory of the PCM. If this happens on two consecutive trips, the check engine light will be commanded on to alert the vehicle operator that a misfire problem is occurring. If the misfire causes the crankshaft speed to vary by more than 10 percent, the check engine light flashes two times a second to warn the vehicle operator that a severe, catalytic converter damaging misfire condition is occurring.
Of course, misfires can be caused by a lot of things. It could be a worn or fouled spark plug, a weak coil, a bad plug wire, a dirty or dead fuel injector, or a loss of compression (burned exhaust valve or leaky head gasket). Further diagnosis is always needed to isolate and identify the root cause. https://www.nyvip.org/PublicSite/OBDII/ ... nitor.html
z22yh orkkis puolakasetti ja tulpat toimii hyvin ja pitkään.
z22se ja turbo (myös saab) csi-sytytys on tarkka oikeista komponenteista https://www.speedsterclub.nl/bibliothee ... ie/csi.pdf
A single misfire will cause a subtle change in the speed of the crank. The PCM tracks each misfire, adding them up and averaging them over time to determine if the rate of misfire is high enough to cause the vehicle to exceed the federal emissions limit. Whenever crankshaft rotational velocity varies by just 2 percent, one or more misfire codes are stored in the memory of the PCM. If this happens on two consecutive trips, the check engine light will be commanded on to alert the vehicle operator that a misfire problem is occurring. If the misfire causes the crankshaft speed to vary by more than 10 percent, the check engine light flashes two times a second to warn the vehicle operator that a severe, catalytic converter damaging misfire condition is occurring.
Of course, misfires can be caused by a lot of things. It could be a worn or fouled spark plug, a weak coil, a bad plug wire, a dirty or dead fuel injector, or a loss of compression (burned exhaust valve or leaky head gasket). Further diagnosis is always needed to isolate and identify the root cause. https://www.nyvip.org/PublicSite/OBDII/ ... nitor.html
z22yh orkkis puolakasetti ja tulpat toimii hyvin ja pitkään.
z22se ja turbo (myös saab) csi-sytytys on tarkka oikeista komponenteista https://www.speedsterclub.nl/bibliothee ... ie/csi.pdf