A14NET jakoketju

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
opel2002
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 109
Liittynyt: 16 Syys 2012, 17:02

Re: Insignia 1.4 turbo jakoketjun vaihto kysymys

Viesti Kirjoittaja opel2002 »

Jepulis vaihdoin inkkuun sen jakoketjun + nostimet
Nythän toi tuntuis toimivan ei kilise eikä kolise
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13544
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Insignia 1.4 turbo jakoketjun vaihto kysymys

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Nokkapyöriä ei tarvinut irroittaa?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
opel2002
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 109
Liittynyt: 16 Syys 2012, 17:02

Re: Insignia 1.4 turbo jakoketjun vaihto kysymys

Viesti Kirjoittaja opel2002 »

Ei tarvinnu nokkapyöriä irroittaa nokasta vaan nostin mukana.
Laturi sekä ilmastoinnin pumppu pois edestä
Jouduin ottamaan vielä öljypohjankin irti ennenkuin sain jakopään kotelon irti se ö-pohja on osittain liimattu jakokoteloon. Aika työläs homma oli kaiken kaikkiaan.
Ainut mikä kävi siitä kiinalaisesta jakopää tappi sarjasta oli kampiakselin lukitus tappi.
Kahden nokka-akselin väliin olisi pitänyt laittaa latta rauta mutta nokat oli noin 1/2 hammasta vinossa ettei siihen saanut laitettua sitä nokan lukitus rautaa . No kasaus vaiheessa kun ketju ei vielä ollut paikoillaan sain lukittua ne nokat ja pyöräytin lopuksi 2 kierrosta konetta niin taas ne nokat on hieman vinossa ettei sitä lukko rautaa saa sinne väliin . Mutta ajoitusmerkit on samassa kohdassa kun ennen remonttia ja hyvin pelaa.
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13544
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Insignia 1.4 turbo jakoketjun vaihto kysymys

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Se on tiukka se kannenpää. Mutta joo tietää ettei tarvi pyöriä irroittaa jakopään naamatiivisteen vaihdossa mikä okisi ensi perjantaina edessä
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
opel2002
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 109
Liittynyt: 16 Syys 2012, 17:02

Re: Insignia 1.4 turbo jakoketjun vaihto kysymys

Viesti Kirjoittaja opel2002 »

Itseasiassa jakoketju pitää ottaa edestä ennenkuin pystyy jakokotelon tiivisteen vaihtaa
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13544
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Insignia 1.4 turbo jakoketjun vaihto kysymys

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Joo se pitää ottaa kyllä
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
HEWY84
'Agila'
Viestit: 7
Liittynyt: 12 Tammi 2022, 07:56

A14NET jakoketju

Viesti Kirjoittaja HEWY84 »

Moi
Olen korjaamassa siskon autoa joka oli valmiiksi purettuna.

Nyt kysyisin että tarvitsenko välttämättä jakoketju lukitustyökalua katsauksessa ( vvt pyörien lukutusmekanismi )

Jos tarvitsen olisiko kellään lainata kun en viitsisi yhden kerran takia maksaa sarjasta ( keski Suomi.i kymeenlaakso. Uusimaa) alueelta tietenkin pientä korvausta vastaan. Ajankohta jolloin tarvitsisin olisi 21-23 päivä.

Auto on Opel Insignia 1.4 ecoboost. -12

Ja minkä takia oli valmiiksi purettu oli hajonnut tien päälle ja hinattu länsiautoon tutkittavaksi. Oli sen verta kallis arvio joten teen itse.

Kiitos jo etukäteen kaikille.
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13544
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: A14NET jakoketju

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

HEWY84 kirjoitti: 12 Tammi 2022, 11:19 Moi
Olen korjaamassa siskon autoa joka oli valmiiksi purettuna.

Nyt kysyisin että tarvitsenko välttämättä jakoketju lukitustyökalua katsauksessa ( vvt pyörien lukutusmekanismi )

Jos tarvitsen olisiko kellään lainata kun en viitsisi yhden kerran takia maksaa sarjasta ( keski Suomi.i kymeenlaakso. Uusimaa) alueelta tietenkin pientä korvausta vastaan. Ajankohta jolloin tarvitsisin olisi 21-23 päivä.

Auto on Opel Insignia 1.4 ecoboost. -12

Ja minkä takia oli valmiiksi purettu oli hajonnut tien päälle ja hinattu länsiautoon tutkittavaksi. Oli sen verta kallis arvio joten teen itse.

Kiitos jo etukäteen kaikille.
Viimeviikoilla vaihdoin yhden jakopäänkotelon tiivisteen ja siinä yhteydessä käytin ketjun irti.

Ei tarvi nokille työkaluja jos ei vvt pyöriä käytä irti.
Nokka-akselien takapäähän tulee työkalu joka on käytännössä lattarauta kahvalla. Km953
Kampiakselille km 952.
Kampiakselinhihnapyöränpultti 150nm+45-60astetta ja pitää uusia.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
HEWY84
'Agila'
Viestit: 7
Liittynyt: 12 Tammi 2022, 07:56

Re: A14NET jakoketju

Viesti Kirjoittaja HEWY84 »

Kiitos vastauksesta ja joo kyllä ne on irroittanut nekin. Aika hyvin pelkästä koneen purusta veloittavat melkeempä tonnin 🤯
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13544
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: A14NET jakoketju

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

HEWY84 kirjoitti: 12 Tammi 2022, 19:22 Kiitos vastauksesta ja joo kyllä ne on irroittanut nekin. Aika hyvin pelkästä koneen purusta veloittavat melkeempä tonnin 🤯
En tiedä mitä tehty, voisit kertoa tarkemminkin.
9,3h meni itsellä tehokasta työaikaa naamatiivisteen vaihtoon ja kaikkien osien pesuun aikaa saman koneiseen mokkaan.

Muuten jos nokkapyörienkin pultit on vaihdettava niin hinta oli jotain käsittämätöntä tyylin 60euroa pultista.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
HEWY84
'Agila'
Viestit: 7
Liittynyt: 12 Tammi 2022, 07:56

Re: A14NET jakoketju

Viesti Kirjoittaja HEWY84 »

No kerrotaanpas. Sisko oli ajamassa ja tuli ilmoitus stabiltrac ja jotain siihen lisäksi en muista. Ajoi rampilta ylös ja sammutti auton jonka seurauksena ei käynnistynyt enään -->länsiautossa diagnoosi syy sytytys häiriöitä 2 sylinterissä. Ei puristuksia 4 sylinterissä. Diagnoosi 2 SYL hydraulinostaja vaihdettava . 4 sylinterin venttiili varren kumi vaurioitunut venttiili hiottava
Eli olivat ottaneet kannen irti .
Ja tähän mennessä oli hinta jo 984€ pelkästä purkamisesta.
Kustannus arvio töineen ja osineen n.3800€ plus tietysti tuo 984€ siihen vielä.

Että kiitos ja hei.
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13544
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: A14NET jakoketju

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Kyllä tuon kokoinen remppa maksaa.
Merkkiliikkeellä sen yli 100e/h hintaluokka ja tuossa varmaan sen 8h töitä että saatu kansi pöydälle.

Nokkapyöriä ei mun mielestä olis tarvinut irroittaa nokka-akseleista. Oliko nokka-akseleissa ja nokkapyörissä kiilaurat?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
HEWY84
'Agila'
Viestit: 7
Liittynyt: 12 Tammi 2022, 07:56

Re: A14NET jakoketju

Viesti Kirjoittaja HEWY84 »

Ei taida olla kiila uria 😒
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13544
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: A14NET jakoketju

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

HEWY84 kirjoitti: 12 Tammi 2022, 23:33 Ei taida olla kiila uria 😒
No sitten ei auta kuin hommata työkalu.

Olisko sulla laittaa yv rekkari tai vin niin katon momentit
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
ovc2z22yh
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1059
Liittynyt: 23 Elo 2016, 12:22
Paikkakunta: Tre

Re: A14NET jakoketju

Viesti Kirjoittaja ovc2z22yh »

Onko tuossa sama kiristin jakoketjussa kuin Z22 tasapainoketjussa? Videon kone 160tkm ajettu.

Vastaa Viestiin