opel astra h vikakoodit

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: opel astra h vikakoodit

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Yksi vaihtoehto on viallinen tai tukkeutunut ruiskutussuutin sylinterissä 4.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Nahkurinkuja
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 26
Liittynyt: 16 Touko 2019, 20:25

Re: opel astra h vikakoodit

Viesti Kirjoittaja Nahkurinkuja »

Vaihdoin suuttimien paikkaa, mutta ongelma pysyy edelleen sylinterissä 4. Pitää tarkistaa vielä tuo jakohihna, että on ajoitus kohdillaan. Moottori käy muuten nätisti tyhjäkäynti on sellainen, ettei kaikki pytyt olisi mukana. Hyvin ottaa kierroksia. Alku kierroksilla turisee, mutta yli 2tuhannen kuulostaa ihan normaalilta. Käynnistäessä tuntuu kuin akku loppuisi, ennen kuin käynnistyy. Autossa on viime kesänä vaihdettu akku ja on täynnä virtaa. Puristuksia en ole saanut mitattua, kun en omista sitä mittaria.
vectra c gts
astra h
:bonk:
Nahkurinkuja
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 26
Liittynyt: 16 Touko 2019, 20:25

Re: opel astra h vikakoodit

Viesti Kirjoittaja Nahkurinkuja »

Mittasin auton puristuspaineet, kun tuli hommattua puristuspaine mittari. Niin kaikissa muissa hyvät paineet vaan nelosessa ei painetta ollenkaan. Niin onkohan venttiili vika kyseessä? Pitänee kansi ottaa irti ja tarkistaa. Onko kellään ohjetta tee se itse nokka-akselin lukitus työkalulle?
vectra c gts
astra h
:bonk:
kaihakki1000
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 207
Liittynyt: 16 Kesä 2018, 10:31

Re: opel astra h vikakoodit

Viesti Kirjoittaja kaihakki1000 »

Katso ensin endoskoopilla tulpan reiästä männän kunto. Löytyy halvalla monestakin paikasta. Esim verkkokaupasta
https://www.verkkokauppa.com/fi/product ... i-5-metria
kaihakki1000
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 207
Liittynyt: 16 Kesä 2018, 10:31

Re: opel astra h vikakoodit

Viesti Kirjoittaja kaihakki1000 »

Mäntä kannattaa katsoa, että onko reikä. Samalla selkiää rempan kustannusarvio. Kun vasta 200 tkm ajettu, niin remppa kannattaa tehdä. Tein viime vuonna täyden kansirempan + jakopään remmin osineen 1.8 H Astraan. Osien hinta jäi alle 500 euroa Nimarkista.
Nahkurinkuja
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 26
Liittynyt: 16 Touko 2019, 20:25

Re: opel astra h vikakoodit

Viesti Kirjoittaja Nahkurinkuja »

Pitänee hommata tuo endoskooppi, niin ei heti tarvii sitä kantta purkaa. kaihakki1000 Oliko mikä vialla, kun jouduit kannen remontoimaan?
vectra c gts
astra h
:bonk:
kaihakki1000
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 207
Liittynyt: 16 Kesä 2018, 10:31

Re: opel astra h vikakoodit

Viesti Kirjoittaja kaihakki1000 »

Kahdessa sylinterissä oli venttiilit osuneet mäntään ja olivat reilusti vääntyneet. Toisessa oli sylinterissä molemmat imuventtiilit ja toisessa molemmat pakoventtiilit. Ilmeisesti molemmissa oli venttiilinostajat jumiutuneet. Hajoaminen tapahtui siten, että olin vaihtanut jakohihnan roippeineen ja laitoin auton käyntiin. Toimi ihan ok. Lähdin koeajolle, niin alkoi kuulua naputusta. Pysähdyin ja menin ulkopuolelle kuuntelemaan. Lähdin saman tien takaisin kotipihalle, ettei vaan hajoa tielle. Kotiin ajaessa nakutus koveni ja pääsin pihaan, niin siihen sammui, eikä enää käynnistynyt. Ostin puristusmittarin ja kahdessa sylinterissä oli paineet ok ja kahdessa ei mitään. Tein sitten kanteen täysrempan ja nyt on toiminut yli vuoden moitteetta.
Mutta edelleenkin on mysteeri, että miksi kahdessa sylinterissä venttiilit hajosi.Vanhat venttiilinnostaja testasin. Olivat aivan tukossa. Ruustuukilla rajusti puristettaessa alkoi hitaasti tulemaan mustaa mönjää ulos.
Nahkurinkuja
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 26
Liittynyt: 16 Touko 2019, 20:25

Re: opel astra h vikakoodit

Viesti Kirjoittaja Nahkurinkuja »

Nyt sain vihdoinkin astran ajokuntoon. Autoon jousui tekemään kansiremontin, kun nelospytyn toinen pakoventtiili oli sulanut, nelos pytyssä ei tuon takia ollut puristuksia. Epäilen venttiilin sulamisen aiheutuneen tukkoon karstoittuneista egr kanavista. Jouduin vielä vaihtamaan myös takimmaisen lambdan ja twinportin läppien asentoanturille piti juottaa vastus, niin kaikki vikakoodit hävisi ja nyt on melkein 1000 kilometriä ajettu moitteetta. Tein samalla egr venttiilille tulppauslevyn mihin porasin 8mm reiät. Nyt vaan pitäisi etupyörän napa purkaa/vaihtaa, kun jouduin kuskinpuolelle vaihtamaan jousen, niin sen jälkeen jäi abs valo palamaan.
vectra c gts
astra h
:bonk:
Vastaa Viestiin