2.5 cdti G9U-630

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
sendmillion
'Agila'
Viestit: 4
Liittynyt: 01 Kesä 2006, 15:59
Paikkakunta: Oulu

2.5 cdti G9U-630

Viesti Kirjoittaja sendmillion »

Moro,

Pikainen kyssäri, et saako kyseisestä moottorista venttiilikopan irti ilman, että joutuu irroittaan suuttimia?

Noita kuvia ja videopätkiä katellut, missä ulosvedetään suuttimia irti, niin niissä ei ole koppaa paikallaan, mut itellä tuntuu kyllä ottavan kiinni suuttimiin. Vai onko ne jostain vanhemman mallin moottorista? Tää on 2011 vivaro motti.

Ois vaan enemmän,ku sata jänistä, jos niitä ei tarvisi irroittaa :D
Avatar
kadett90
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 12645
Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)

Re: 2.5 cdti G9U-630

Viesti Kirjoittaja kadett90 »

Työohjeen mukaan suuttimet pitää irroittaa.
sendmillion
'Agila'
Viestit: 4
Liittynyt: 01 Kesä 2006, 15:59
Paikkakunta: Oulu

Re: 2.5 cdti G9U-630

Viesti Kirjoittaja sendmillion »

Kiitos varmistuksesta, siihen tulokseen tossa itekki tullut.

Katsellut tässä jo valmiiksi ulosvetosarjoja. Löytyyköhän moista yleismallin sarjaa, joissa olisi sopivat osat tähän tapaukseen vai pitääkö hankkia ihan tähän tarkoitettu?

https://www.tooloutlet.fi/fi/Tuotteet/A ... 67307/3510

Tuossa ois yhenlainen sarja, varmaa pitää jokatapauksessa joku tämmönen hankkia.

Yksi suutin lähtikin irti jo irti, tosin ollut valmiiksi liuotuksessa pari päivää.
Rak
'Senator'
'Senator'
Viestit: 820
Liittynyt: 13 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Re: 2.5 cdti G9U-630

Viesti Kirjoittaja Rak »

Onko suuttimen rei'issä seisonut vesi, vai oliko tuossa vielä moottorin päällä suojamuovi?

Paras tuollainen kakspuokin suutin kesti koko moottoria roikottaa suuttimesta ja samalla päryyttää paineilmavasaralla suuttimeen. Ei irronnut. Jako oli seonnut joten suutinta ei lopulta irrotettu, vaan pistettiin ehjä moottori tilalle.
sendmillion
'Agila'
Viestit: 4
Liittynyt: 01 Kesä 2006, 15:59
Paikkakunta: Oulu

Re: 2.5 cdti G9U-630

Viesti Kirjoittaja sendmillion »

Ei siinä tainnu koppaa olla, yhtä vailla muut suuttimet lähti irti nytkyttelemällä ja vähä kampeamalla, sen mitä muovikoppaan uskaltsi vähä painaa, mut ihmeen helpolla. Se yksi olikin sitte tiukemmin kiinni, mutta tosta kyseisestä sarja löytyi sopiva adapteri ja nivelkin siihen, kun ei suoraan ylöspäin päässyt jystään. Toki moottorikin oli irti ylä-ja alakiinniikkeistään, ni sai hiukan lisää liikkumatilaa. Lähti se siitä, ku vartin paukutti.
Vastaa Viestiin