Opel Amperan toimintahäiriö polttomoottorilla ajettaessa

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Ainokainen
'Agila'
Viestit: 3
Liittynyt: 13 Heinä 2019, 01:34

Opel Amperan toimintahäiriö polttomoottorilla ajettaessa

Viesti Kirjoittaja Ainokainen »

Mistä johtuu, kun sähkölataus loppuu ja ajan bensamoottorilla, tulee toimintahäiriömerkkivalo ja alkaa täristää? Vaihdatin tulpat, mutta vika ei korjaantunut. Auto pitäisi saada pikimiten korjattua Joensuun seudulla, koska joudun ajamaan pitkiä matkoja, eikä sähkölataus siihen riitä.
ascona_c
OCF Member 2020
Viestit: 9276
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 02:00

Re: Opel Amperan toimintahäiriö polttomoottorilla ajettaessa

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Onko vikakoodit luettu testerillä?
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.

Nyt vähän muitakin..
Ainokainen
'Agila'
Viestit: 3
Liittynyt: 13 Heinä 2019, 01:34

Re: Opel Amperan toimintahäiriö polttomoottorilla ajettaessa

Viesti Kirjoittaja Ainokainen »

Kyllä on, mutta siitä huolimatta eivät osanneet korjata.
Ainokainen
'Agila'
Viestit: 3
Liittynyt: 13 Heinä 2019, 01:34

Re: Opel Amperan toimintahäiriö polttomoottorilla ajettaessa

Viesti Kirjoittaja Ainokainen »

Siis vikakoodi P0300 Sytytyshäiriöitä havaittu
ovc2z22yh
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1059
Liittynyt: 23 Elo 2016, 12:22
Paikkakunta: Tre

Re: Opel Amperan toimintahäiriö polttomoottorilla ajettaessa

Viesti Kirjoittaja ovc2z22yh »

Ainokainen kirjoitti: 13 Heinä 2019, 08:09 Siis vikakoodi P0300 Sytytyshäiriöitä havaittu
A P0300 code would indicate a random misfire (probably due to a vacuum leak, open EGR valve, etc.). If the last digit is a number other than zero, it corresponds to the cylinder number that is misfiring. A misfire code P0301, for example, would indicate a misfire problem in cylinder #1. Of course, misfires can be caused by a lot of things. It could be a worn or fouled spark plug, a weak coil, a bad plug wire, a dirty or dead fuel injector, or a loss of compression (burned exhaust valve or leaky head gasket). Further diagnosis is always needed to isolate and identify the root cause. https://www.nyvip.org/PublicSite/OBDII/ ... nitor.html
Vastaa Viestiin