Astra f 1.6 8v -96 päästö ongelmia

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Jabayy
'Agila'
Viestit: 4
Liittynyt: 19 Heinä 2019, 12:53

Astra f 1.6 8v -96 päästö ongelmia

Viesti Kirjoittaja Jabayy »

Osaisiko täällä joku heittää vinkkiä astran ykspiste ruisku moottorin kanssa kun päästöt ovat liian korkeat ja vaikuttaa että polttoainetta tulee liikaa.

Elikkä 1.6 8v yksipiste ruiskulla oleva moottori kyseessä -96 vuosimallin astrasta en muista mikä oli moottorin tunnus mut jospa tuosta saa selvän mikä moottori kyseessä

Olen kolunnu jo mootoritilassa melkopitkään, suurimman osan antureista läpi ja uutta osaakin mennyt laittamaan enemmän ja vähemmän turhaan sekä imuvuodotkin tarkistettu, silti vain rikkaalla pyörii.. :banghead:

Muistellakseni hc ja co oli mitatessa kolmin kertaiset ja lambda noin 0.8

Elikkä jos jollain jotain vinkkiä heittää nii kiitän suuresti
Warre 1000
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 41
Liittynyt: 15 Kesä 2014, 21:36

Re: Astra f 1.6 8v -96 päästö ongelmia

Viesti Kirjoittaja Warre 1000 »

Oletan että olet jo vaihtanut Lamdba-sondit pakoputkessa.

Voisit kokeilla tulpata EGR-venttiilin. Minusta autoni kulutti 6 L/100 km tulpatulla ventiilillä, kun se oli 6,5 L/100 km "toimivalla" EGR-ventiiliillä. Toisaalta voi kulutusarvojeni eroa johtua kesä- ja talvirenkaiden käytössä.

Tulpattu EGR-ventiili on kyllä "RedNeck"-temppua, ja vika on todennäköisin muualla. Ja lisäksi moottorivalo alkaa palamaan. On olemassa piirilevyt mytävänä ei maantieajolla tarkoitetuksi, joka huijaa tietokonetta ja moottorivalo ei siitä syystä palaa. Minulla ei ole siitä kokemuksia.

Yksi kokeilematon tempun olisi asenna EGR-ventiilin ilmassa pitäen tietokonetta tyytyväisenä.

Minä asennan ilmastointiteipillä korjatun EGR-venttiilin katsastuksen aikana.
Jabayy
'Agila'
Viestit: 4
Liittynyt: 19 Heinä 2019, 12:53

Re: Astra f 1.6 8v -96 päästö ongelmia

Viesti Kirjoittaja Jabayy »

Joo lambda anturin vaihdoin ja olen mittaillut et vaikuttaisi järkevälle lukemalle. Ei ole tullut mieleen tukkia egr-venttiiliä koska vaikutti kumminkin toimivalle ja ehjälle tiiviste siinä välissä et voisiko se sitten niinpaljon vaikuttaa päästöihin
Obelixii
'Senator'
'Senator'
Viestit: 649
Liittynyt: 22 Syys 2007, 22:12
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Astra f 1.6 8v -96 päästö ongelmia

Viesti Kirjoittaja Obelixii »

Lämpötila-anturi?
Jabayy
'Agila'
Viestit: 4
Liittynyt: 19 Heinä 2019, 12:53

Re: Astra f 1.6 8v -96 päästö ongelmia

Viesti Kirjoittaja Jabayy »

Obelixii kirjoitti: 25 Heinä 2019, 23:04 Lämpötila-anturi?
Imusarjassa oleva lämpötila anturi tuli jo uusittua kun sitä vanhasta otti kiinni niin käynti muuttui mutta anturin uusinnan jälkeen ei muuttunut enää mutta pyörii rikkaalla edelleen
Vastaa Viestiin