Omega b v6 ja repsikanpuolen sylinteripankki sekoilee
Omega b v6 ja repsikanpuolen sylinteripankki sekoilee
Morjes taasen. Omega b x30xe sekoilee taasen. Paripäivää ennen leimaa alkoi kuulua epämääränen kolina auton alta ja tuli huomattua että repsikan kattihan se on mikä siellä kolisee.. Noh vaihdoin katit aikasemmin tähän ja nyt meinasin että leimalle vaihdan vanhan katin repsikanpuolelle ja kattelin sitä niin sielläkin on sisuskalut hajalla.
Syy miksi se nyt sitten sitä hajottaa on se että esim moottorijarrulle päästäessä ei mitään ongelmaa mutta jos kosket kaasuun sen jälkeen niin pienellä kaasun alueella repsikanpuolen sylinteripankki oksentaa putkee soppaa oikein kunnolla. Nyt kiinni on tyhjät katit niin suoraansanottuna hävettää ajaa tollasella. Kuskinpuoli ei tätä tee, ja auto toimii muuten täysin.
Mikä tota aiheuttaa?
Vaihdettuja / tarkastettuja osia:
-perushuollot ok
-Puola, tulpat ja tulpanjohdot
-Anturidataa tutkittu lennosta opcomilla ja scoopilla. Ei mitään häröä tai muuta ongelmaa. Ei anna edes mitään vikakoodeja.
-jakopää+ajoitus ok.
Kaikkea saa ehdottaa ja voidaan kokeillakkin.
Auto siis vuosimallin 2001 omega b 3.0. Moottorille ei tehty muuta kun 4x G nokka ja 5kg vauhtipyörä.
Syy miksi se nyt sitten sitä hajottaa on se että esim moottorijarrulle päästäessä ei mitään ongelmaa mutta jos kosket kaasuun sen jälkeen niin pienellä kaasun alueella repsikanpuolen sylinteripankki oksentaa putkee soppaa oikein kunnolla. Nyt kiinni on tyhjät katit niin suoraansanottuna hävettää ajaa tollasella. Kuskinpuoli ei tätä tee, ja auto toimii muuten täysin.
Mikä tota aiheuttaa?
Vaihdettuja / tarkastettuja osia:
-perushuollot ok
-Puola, tulpat ja tulpanjohdot
-Anturidataa tutkittu lennosta opcomilla ja scoopilla. Ei mitään häröä tai muuta ongelmaa. Ei anna edes mitään vikakoodeja.
-jakopää+ajoitus ok.
Kaikkea saa ehdottaa ja voidaan kokeillakkin.
Auto siis vuosimallin 2001 omega b 3.0. Moottorille ei tehty muuta kun 4x G nokka ja 5kg vauhtipyörä.
Vectra A V6 1995
Omega b x 6 kpl
Volvo 740 1988 2.0 16v
"Ja joku viistoist muuta raatoo"
Omega b x 6 kpl
Volvo 740 1988 2.0 16v
"Ja joku viistoist muuta raatoo"
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13557
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Omega b v6 ja repsikanpuolen sylinteripankki sekoilee
Sytytyskatkoistahan tulisi vikakoodi.
Vaihda suuttimet puolelta toiselle tai käytä ne fonjectorilla huollossa.
Jotenkin kävisi järkeen että jokin suutin vuotaa lämpimänä.
Vaihda suuttimet puolelta toiselle tai käytä ne fonjectorilla huollossa.
Jotenkin kävisi järkeen että jokin suutin vuotaa lämpimänä.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Omega b v6 ja repsikanpuolen sylinteripankki sekoilee
Tai starttais ilman tulppia ja suuttimien johdot irrallaan (myös puolan johto irti) lentäskö joltain pytyltä bensaa.
Olettaen että bensa pumppu pyörii noi irroitettuna jos ei niin hyppyjohdolla toinen niistä punaisista releistä konehuoneessa
Olettaen että bensa pumppu pyörii noi irroitettuna jos ei niin hyppyjohdolla toinen niistä punaisista releistä konehuoneessa
Omega B v6 3,0 vm-97autom. sedan
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
Re: Omega b v6 ja repsikanpuolen sylinteripankki sekoilee
Koskaan en oo tollasta saannu antamaan vikakoodia sytkänkatkosista vaikka on ollu ties mitä toteutusta. Täytyy kokeilla vaihtaa suuttimet, tässäkohtaa se ei mitään maksa kun niitä on muutama setti hyllyssä.
Mitenkä näissä muuten toimii kaasuläpän asentotunnistin? Sellanen ns tyhmä malli mihin tulee +5v, maadoitus ja signaali? Mittailin senkin erikseen scoopilla mutta antoi 0.60-4.80v ja signaali siisti.
Ei siis liene sellanen ns kaksisuuntanen se anturi?
Mitenkä näissä muuten toimii kaasuläpän asentotunnistin? Sellanen ns tyhmä malli mihin tulee +5v, maadoitus ja signaali? Mittailin senkin erikseen scoopilla mutta antoi 0.60-4.80v ja signaali siisti.
Ei siis liene sellanen ns kaksisuuntanen se anturi?
Vectra A V6 1995
Omega b x 6 kpl
Volvo 740 1988 2.0 16v
"Ja joku viistoist muuta raatoo"
Omega b x 6 kpl
Volvo 740 1988 2.0 16v
"Ja joku viistoist muuta raatoo"
Re: Omega b v6 ja repsikanpuolen sylinteripankki sekoilee
Juu yleinen potenttio metri malli
Omega B v6 3,0 vm-97autom. sedan
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
Re: Omega b v6 ja repsikanpuolen sylinteripankki sekoilee
Siis käykö tuo vajailla pytyillä? Mulla X25XE:ssä syyksi paljastui jälleen sytytyspuola, kun ensin oli korjattu puolanvaihdon yhteydessä ristiin menneet 4. ja 6. tulpanjohdot.
Tech2:lla oli helppo tehdä sytytystesti, jolla kytkettiin yksi kerrallaan sylinteri pois pelistä, ja katsottiin, että vaikuttaako se käyntiin.
Mutta sulla on siis jo tuo tiedossa?
Tech2:lla oli helppo tehdä sytytystesti, jolla kytkettiin yksi kerrallaan sylinteri pois pelistä, ja katsottiin, että vaikuttaako se käyntiin.
Mutta sulla on siis jo tuo tiedossa?
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Re: Omega b v6 ja repsikanpuolen sylinteripankki sekoilee
Opcomilla napsuteltiin kipinätestiä ja kipinä ok kaikissa sylintereissä. Käyttäytyy vaan tosi kummasti kun pienellä kaasunalueella juuri esim moottorijarru-> kaasulle takasin niin röpeltää putkeen (ja sulatti ne kaks kattia repsikanpuoleöta )
Näitten kipinävammojen kanssahan on tullut painittua eikä vaikuta nyt sellaselta. Tosin kokeillaan nyt vielä uudestaan kaikkien sylinterien kipinä kun vaihtelee suuttimia yms. Samalla vaihtaa imusarjan tiivisteet kun niitäkin on hyllyssä.
Näitten kipinävammojen kanssahan on tullut painittua eikä vaikuta nyt sellaselta. Tosin kokeillaan nyt vielä uudestaan kaikkien sylinterien kipinä kun vaihtelee suuttimia yms. Samalla vaihtaa imusarjan tiivisteet kun niitäkin on hyllyssä.
Vectra A V6 1995
Omega b x 6 kpl
Volvo 740 1988 2.0 16v
"Ja joku viistoist muuta raatoo"
Omega b x 6 kpl
Volvo 740 1988 2.0 16v
"Ja joku viistoist muuta raatoo"
Re: Omega b v6 ja repsikanpuolen sylinteripankki sekoilee
Tuli vaihdettua suuttimia, imusarjan tiivisteitä, ecu/maffia eikä mitään eroa. Ei kyllä maksanutkaan mitään. Mitähän sille vielä? Jakokin oli edelleen oikein ja puristukset tallessa
Voiko halkinainen pakosarja/ huono tiiviste tehdä tollasta? Putkistoon on uusittu kaikki tiivisteet pakosarjasta taakkseppäin mutta mites pakosarjan tiivisteen oireilu?
Katit tällähetkellä tyhjät, ja takapönttö läpivirtaava muttei tollasta kai kuulu saada putkesta iskemään ketunhäntää? Nyt sieltä nimittäin saa tulemaan ketunhäntiä
Voiko halkinainen pakosarja/ huono tiiviste tehdä tollasta? Putkistoon on uusittu kaikki tiivisteet pakosarjasta taakkseppäin mutta mites pakosarjan tiivisteen oireilu?
Katit tällähetkellä tyhjät, ja takapönttö läpivirtaava muttei tollasta kai kuulu saada putkesta iskemään ketunhäntää? Nyt sieltä nimittäin saa tulemaan ketunhäntiä
Vectra A V6 1995
Omega b x 6 kpl
Volvo 740 1988 2.0 16v
"Ja joku viistoist muuta raatoo"
Omega b x 6 kpl
Volvo 740 1988 2.0 16v
"Ja joku viistoist muuta raatoo"
Re: Omega b v6 ja repsikanpuolen sylinteripankki sekoilee
Kyllähän hieman vuotava pakosarja voi tehdä liekkiä kun imee happea,varsinkin tyhjällä putkella.
Omassa ahdetussa vierasmoottorisessa Omegassa löystyi pakosarjan mutterit tasaiseen tahtiin ja silloin kun olivat löysällä niin liekki loimotti kuumalla putkella.
Omassa ahdetussa vierasmoottorisessa Omegassa löystyi pakosarjan mutterit tasaiseen tahtiin ja silloin kun olivat löysällä niin liekki loimotti kuumalla putkella.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Omega b v6 ja repsikanpuolen sylinteripankki sekoilee
Ee se perkele halua toimia. Sytkäosat vaihdettu sekä pakopuolelta tiivisteet. Putkessa räpeltää vaan. Mysteerinen helvetinkone, toimii muuten hyvin mutta tosta putkessa palamisesta olis hyvä päästä eroon.
Vectra A V6 1995
Omega b x 6 kpl
Volvo 740 1988 2.0 16v
"Ja joku viistoist muuta raatoo"
Omega b x 6 kpl
Volvo 740 1988 2.0 16v
"Ja joku viistoist muuta raatoo"
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13557
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Omega b v6 ja repsikanpuolen sylinteripankki sekoilee
Mites puristukset?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Omega b v6 ja repsikanpuolen sylinteripankki sekoilee
About 18bar kaikissa. Tuntuu vaan ettei polta/tumppaa soppaa liikaa juurikin pienellä kaasunalueella. Ei jotenkin käy järkeen ettei kuskinpuoli tätä tee ainakaan siinä mielessä että hajottaisi katteja.
Vectra A V6 1995
Omega b x 6 kpl
Volvo 740 1988 2.0 16v
"Ja joku viistoist muuta raatoo"
Omega b x 6 kpl
Volvo 740 1988 2.0 16v
"Ja joku viistoist muuta raatoo"
Re: Omega b v6 ja repsikanpuolen sylinteripankki sekoilee
Vaihoitko kaikki suuttimet. (Oikeanpuolen lohkon suuttimet kuskin puolella)
Omega B v6 3,0 vm-97autom. sedan
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
Re: Omega b v6 ja repsikanpuolen sylinteripankki sekoilee
Kokeiltu ristiin ja samaten toisen moottorin suuttimilla
Edit. Egr putki saattas olla paskana mutta en tiedä vaikuttaako, vaihdetaan ja katellaan.
Edit2: oli se heikko kunnoltaan muttei vaikutusta oikein mitenkään. Kaikenkaikkiaan auto toimii paremmin kun ennen mutta edelleen pienellä kaasun hipasullakin palaa putkessa/ vaihdoissa yms paukkaa putkeen. katteltaan mitä se tietää..
Edit3 Tuli huomattua että vikakoodin 74 saa heitettyä joskus eli siis 74 Mass Air Flow Sensor Voltage High. Joskaan vikavaloa ei jää päälle, eikä jää kun muistiin toi. Normaalisti kolmosvaihteella isollavedolla ilmestyy.
Edit. Egr putki saattas olla paskana mutta en tiedä vaikuttaako, vaihdetaan ja katellaan.
Edit2: oli se heikko kunnoltaan muttei vaikutusta oikein mitenkään. Kaikenkaikkiaan auto toimii paremmin kun ennen mutta edelleen pienellä kaasun hipasullakin palaa putkessa/ vaihdoissa yms paukkaa putkeen. katteltaan mitä se tietää..
Edit3 Tuli huomattua että vikakoodin 74 saa heitettyä joskus eli siis 74 Mass Air Flow Sensor Voltage High. Joskaan vikavaloa ei jää päälle, eikä jää kun muistiin toi. Normaalisti kolmosvaihteella isollavedolla ilmestyy.
Vectra A V6 1995
Omega b x 6 kpl
Volvo 740 1988 2.0 16v
"Ja joku viistoist muuta raatoo"
Omega b x 6 kpl
Volvo 740 1988 2.0 16v
"Ja joku viistoist muuta raatoo"