opel astra 2.2 sport vikakoodien luku ei onnistu

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Megabluffer
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 76
Liittynyt: 07 Syys 2011, 21:32

opel astra 2.2 sport vikakoodien luku ei onnistu

Viesti Kirjoittaja Megabluffer »

Elikkä tuli ostettua tuollainen vm.2002 ja nyt 500 ajokilsan jälkeen alkoi moottorin vikavalo palamaan,
no minä sitten laitoin vikakoodinlukijani kiinni töpseliin mikä ainakin toimi ihan hyvin mun vm.2003 omegassa.

Ei saa yhteyttä ollenkaan,kokeilin myös sitä temppua että jarru+kaasupojin pohjaan ja virrat päälle,en saanut
silleenkään mitään tapahtumaan.prkl...senthään.lukijan merkki on memoscan obdII&eobdII u581.

Auto on pari kuukautta sitten katsastettu ja toimii teknisesti tosi hyvin,mutta nyt taidan tietää et miksi sain sen
suht halvalla.Taitaa olla niin että siinä on jotain vikaa joko siinä töpselissä,johdoissa tai sit siinä itse tietokoneessa.

Olisko kellään mitään ideoita miten kannattais edetä? Kyllähän ne on pakko saada jollain näkymään,eikös jo
katsastuksessakin tulisi suora hylky jos se ei sais mitään yhteyttä siihen tietokoneeseen kun tekee obd-mittauksen?

Kaikki ideat otetaan ilolla vastaan,käyn kyllä heti maanantaina tossa paikallisessa korjaamossa että se kokeilis omia
laitteitaam jos niillä sais yhteyden.
astra93
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 273
Liittynyt: 27 Tammi 2005, 02:00

Re: opel astra 2.2 sport vikakoodien luku ei onnistu

Viesti Kirjoittaja astra93 »

Sulakkeet tarkastettu?
Ei ole ollenkaan tavatonta, että OBD-laput on otettu jostain ihan mistä tahansa samantyyppisestä (merkkisestä) autosta ja lyöty siihen lappuun ainoastaan sen auton rekisterinumero. Toisaalta taas jos auto pelaa hyvin, niin antaa vikavalon palaa kaikessa rauhassa.
Megabluffer
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 76
Liittynyt: 07 Syys 2011, 21:32

Re: opel astra 2.2 sport vikakoodien luku ei onnistu

Viesti Kirjoittaja Megabluffer »

Järvenpäässä asun.
Megabluffer
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 76
Liittynyt: 07 Syys 2011, 21:32

Re: opel astra 2.2 sport vikakoodien luku ei onnistu

Viesti Kirjoittaja Megabluffer »

Siis pakkohan mun on saada se toimimaan ihan itseäni varten,jos valot alkaa välkkymään niin täytyyhän mun tietää että mikä siellä on vikana että pystyis korjaamaankin sen vian.Jos en mä pystyis saamaan vikakoodeja ollenkaan selville niin
senhän vois melkein samantien ajaa johonki kaatopaikalle. Aika hankala alkaa manuaalisesti selvittelemään että missä se vika saattais ehkä olla.
Megabluffer
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 76
Liittynyt: 07 Syys 2011, 21:32

Re: opel astra 2.2 sport vikakoodien luku ei onnistu

Viesti Kirjoittaja Megabluffer »

Saivat tossa opelilla heti näkymään vikakoodit,elikkä mun laitteella ei tee mitään näköjään.vain 4 koodia löytyi,ei paha.

p0530 a/c painetunnistimen piirin toimintahäiriö
p0404 egr-venttiili auki

Jäähdytysmoduulin koodit
17 ei moottorin pyörintänopeuden signaalia
44 toiminta häiriön merkkivalo sisään meno matala

Korjaamon sedän kanssa sovimme että se vaihtaa ens viikolla moottoriöljyt ja ton egr-venttiilin.

Opelilla sanoivat tuosta jäähdytysmoduulista että osan hinta olis 310 euroa ja tarvitsee ehkä jonkunlaista ohjelmointia.
Onko kenelläkään kokemusta tuosta moduulista ja sen vaihtamisesta+sitten tosta a/c painetunnistimesta että kuinka hankalassa paikassa mahtaa sijaita. Korjaamon ukkeli sanoi et saattaa olla aika hankalas paikassa ja täytyy tyhjentää se koko järjestelmä.

Se tähden näköinen valo palaa koko ajan kojetaulussa mutta kuitenkin auton jäähdytysjärjestelmän flekti toimii ihan oikein+sisällä oleva puhallinkin pelaa ihan hyvin.Taitaa olla silleen että noilla koodeilla mulla ei ainakaan ilmastointi tuu kovin hyvin pelaamaan,kokeilin laittaa sen päälle mut en oikein osaa sanoa et toimiiko vai ei.Täytyy varmaan ootella kesähelteitä.
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13543
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: opel astra 2.2 sport vikakoodien luku ei onnistu

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Korjaamolla joutuu tuon ac painetunnistimen vaihtaa. Pitää tosiaan koneella täyttää ja tyhjätä. Tulee ac huoltokin samalla.

Tuosta jäähdyttimenohjausboksista,
Tarviiko tosiaan ohjelmoida? Jos ei niin foorumin rompetorilta ehjä käytetty boksi samanlaisesta autosta
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Megabluffer
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 76
Liittynyt: 07 Syys 2011, 21:32

Re: opel astra 2.2 sport vikakoodien luku ei onnistu

Viesti Kirjoittaja Megabluffer »

Niin se opelilla meinasi et tarttis ehkä ohjelmoida,mut niinhän ne aina sanoo.
Megabluffer
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 76
Liittynyt: 07 Syys 2011, 21:32

Re: opel astra 2.2 sport vikakoodien luku ei onnistu

Viesti Kirjoittaja Megabluffer »

No nyt ainakin vikakoodien luku onnistuu kun hommasin vanhan läppärin 20 eurolla ja ostin op-comin 33euroa.
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15810
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: opel astra 2.2 sport vikakoodien luku ei onnistu

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

1,2sorsa kirjoitti: 07 Loka 2019, 17:47 Korjaamolla joutuu tuon ac painetunnistimen vaihtaa. Pitää tosiaan koneella täyttää ja tyhjätä. Tulee ac huoltokin samalla.
Mää taas muistelisin että G Astrassa on takaiskuventtiili siinä painetunnistimen reiässä eli tunnistimen vois irroittaa ilman aineiden poistoa. Mutta en nyt varmaksi muista. Vahva tuntuma kuitenkin on. Mutta varminta kun otattaa aineet pois jos siellä edes niitä enään on.

Itse anturi on keulakennossa kiinni. Suht helpolla paikalla. Ite vaihdoin sen purkamatta puskuria yms.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: opel astra 2.2 sport vikakoodien luku ei onnistu

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Juho M-P kirjoitti: 09 Marras 2019, 16:53
1,2sorsa kirjoitti: 07 Loka 2019, 17:47 Korjaamolla joutuu tuon ac painetunnistimen vaihtaa. Pitää tosiaan koneella täyttää ja tyhjätä. Tulee ac huoltokin samalla.
Mää taas muistelisin että G Astrassa on takaiskuventtiili siinä painetunnistimen reiässä eli tunnistimen vois irroittaa ilman aineiden poistoa. Mutta en nyt varmaksi muista. Vahva tuntuma kuitenkin on. Mutta varminta kun otattaa aineet pois jos siellä edes niitä enään on.

Itse anturi on keulakennossa kiinni. Suht helpolla paikalla. Ite vaihdoin sen purkamatta puskuria yms.
Samoin muistelen Juho M-P:n kanssa... paineanturin vaihto pitäisi onnistua niin , etteivät kylmäaineet tule siitä ulos.
Lisäksi jäähdytysmoduulia ei mielestäni tarvitse ohjelmoida... siinä on elektroniikkaa ja releitä, mutta siihen ei tule väylää.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Vastaa Viestiin