C30SE kylmäkäynnistys ongelma
C30SE kylmäkäynnistys ongelma
Nyt c30se tietäjät hoi! Ongelmana -91 B Senator ko. koneella ei lähde kylmänä käymään, ei edes oikeastaan lupaile (joskus saattaa satunnaisesti hörähtää). 20-30min kun on lohkolämppärissä, niin lähtee lähes kuin palmun alta ja käy tasaisesti, sama homma jos sammuttaa ja laittaa lämpimänä käymään; ei ongelmaa. Lämpötila-anturi vaihdettu, ei vaikutusta. Myös tulpat vaihdettu, tämän jälkeen hörähtää start pilotilla tai jarrukliinerillä. Joten vaikuttaisi ettei saa polttoainetta tai kipinä tulee täysin väärään aikaan. Ei vikakoodeja koko aikana. Imuvuodot koitettu myös sulkea pois. Tässä on hiustenlähtö lähellä
Ascona C 1.3i irmscher GLS -87, Ascona C 1.8E Sport -84, Ascona C 1.3 S -85, Ascona C 1.3 S -84, Kadett E 1.6 S -89, Omega A 2.0 GLS -90, Astra F 2.0 CD -92, Omega B 3.0 mv6 -95, Kadett E 2.0 GSI Bertone -93, Kadett E 1.8i -91, Kadett E 1.6 S -90
Re: C30SE kylmäkäynnistys ongelma
Ootko tarkistanut meneekö tieto lämpötila-anturilta eculle saakka ja mitä lämpötilaa näyttää eculta katsottuna? Ilmamäärämittarissa on myös imuilman lämpötunnistin, se kannattaa puhdistaa/tarkistaa myös. Polttoainepumpun rele kannattaa myös tarkistaa/vaihtaa uuteen, tuo on näissä vanhoissa yleinen vian aiheuttaja, kun tinaukset nastoissa haurastuu...
Re: C30SE kylmäkäynnistys ongelma
Vaihdoithan moottorinohjauksen lämpöanturin etkä vain mittarin?
Mulla ollut sama oire a omegassa tarvikelämpöanturilla(joku italian "merkitön" anturi).
Korjaantui käytetyllä alkuperäisellä
Mulla ollut sama oire a omegassa tarvikelämpöanturilla(joku italian "merkitön" anturi).
Korjaantui käytetyllä alkuperäisellä
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: C30SE kylmäkäynnistys ongelma
Tieto menee anturilta eculle, tieto näkyy ainoastaan jännitteen muutoksena. Testeri ei tainnut näyttää tosta imuilman tunnistimesta mitään dataa, senkin kyllä puhdistelin. Myös toisella polttoainepumpun releellä koitettu, ei vaikutusta.tiiikeri kirjoitti: ↑22 Loka 2019, 07:48 Ootko tarkistanut meneekö tieto lämpötila-anturilta eculle saakka ja mitä lämpötilaa näyttää eculta katsottuna? Ilmamäärämittarissa on myös imuilman lämpötunnistin, se kannattaa puhdistaa/tarkistaa myös. Polttoainepumpun rele kannattaa myös tarkistaa/vaihtaa uuteen, tuo on näissä vanhoissa yleinen vian aiheuttaja, kun tinaukset nastoissa haurastuu...
Ascona C 1.3i irmscher GLS -87, Ascona C 1.8E Sport -84, Ascona C 1.3 S -85, Ascona C 1.3 S -84, Kadett E 1.6 S -89, Omega A 2.0 GLS -90, Astra F 2.0 CD -92, Omega B 3.0 mv6 -95, Kadett E 2.0 GSI Bertone -93, Kadett E 1.8i -91, Kadett E 1.6 S -90
Re: C30SE kylmäkäynnistys ongelma
Juu, ecun lämpötila-anturin vaihdoin. Tarvikkeeseen kylläkin. Oisko ollu laadukas intermotor
Ascona C 1.3i irmscher GLS -87, Ascona C 1.8E Sport -84, Ascona C 1.3 S -85, Ascona C 1.3 S -84, Kadett E 1.6 S -89, Omega A 2.0 GLS -90, Astra F 2.0 CD -92, Omega B 3.0 mv6 -95, Kadett E 2.0 GSI Bertone -93, Kadett E 1.8i -91, Kadett E 1.6 S -90
Re: C30SE kylmäkäynnistys ongelma
Re: C30SE kylmäkäynnistys ongelma
Kokeile startata lämpöanturin johto irti kylmällä moottorilla,silloin luulee olevan jtn -40 pakkasta ja suuttimet on levällään.Eli käy todella rikkaalla ja lämpimällä koneella "hukkuu" heti startissa.
Jos tällä ei ole vaikutusta on vika todennäköisesti ecussa.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: C30SE kylmäkäynnistys ongelma
Mulla teki samaa aikoinaan ja vika oli niinkin yksinkertainen kuin haljennut ruttuputki imm ja imusarjan välissä. Käyntiin lähdettyään kävi kyllä hyvin
Re: C30SE kylmäkäynnistys ongelma
Kävin just koittamassa liitin irti käynnistystä, ei vaikutusta. Tarkistin vielä sadannen kerran myös että tulolinjasta kyllä tulee bensaa.?! kirjoitti: ↑23 Loka 2019, 07:50Kokeile startata lämpöanturin johto irti kylmällä moottorilla,silloin luulee olevan jtn -40 pakkasta ja suuttimet on levällään.Eli käy todella rikkaalla ja lämpimällä koneella "hukkuu" heti startissa.
Jos tällä ei ole vaikutusta on vika todennäköisesti ecussa.
Ascona C 1.3i irmscher GLS -87, Ascona C 1.8E Sport -84, Ascona C 1.3 S -85, Ascona C 1.3 S -84, Kadett E 1.6 S -89, Omega A 2.0 GLS -90, Astra F 2.0 CD -92, Omega B 3.0 mv6 -95, Kadett E 2.0 GSI Bertone -93, Kadett E 1.8i -91, Kadett E 1.6 S -90
Re: C30SE kylmäkäynnistys ongelma
Tämä tarkistettu, ihme kyllä, ehjä oli
Ascona C 1.3i irmscher GLS -87, Ascona C 1.8E Sport -84, Ascona C 1.3 S -85, Ascona C 1.3 S -84, Kadett E 1.6 S -89, Omega A 2.0 GLS -90, Astra F 2.0 CD -92, Omega B 3.0 mv6 -95, Kadett E 2.0 GSI Bertone -93, Kadett E 1.8i -91, Kadett E 1.6 S -90
Re: C30SE kylmäkäynnistys ongelma
Onko bensan paineet mitattu? Nyt jo tuon jälkeen kokeilisin toisella eculla, jos bensan paineetkin on ok startatessa.
Re: C30SE kylmäkäynnistys ongelma
Siis hetkinen,onko autolla ajettu ollenkaan?
Eli onko mahdollisesti muutakin oiretta tuon käynnistyksen lisäksi?
Itse oletin ainakin auton olevan muuten "kunnossa".
Eli onko mahdollisesti muutakin oiretta tuon käynnistyksen lisäksi?
Itse oletin ainakin auton olevan muuten "kunnossa".
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: C30SE kylmäkäynnistys ongelma
Ei ole mitattu, ei taida olla mittaria tähän hätään, eikä myöskään toista ecua
Ascona C 1.3i irmscher GLS -87, Ascona C 1.8E Sport -84, Ascona C 1.3 S -85, Ascona C 1.3 S -84, Kadett E 1.6 S -89, Omega A 2.0 GLS -90, Astra F 2.0 CD -92, Omega B 3.0 mv6 -95, Kadett E 2.0 GSI Bertone -93, Kadett E 1.8i -91, Kadett E 1.6 S -90
Re: C30SE kylmäkäynnistys ongelma
Pitkän seisonnan jälkeen siirrelty pihassa ja pari pientä lenkkiä heitetty. Montaa kilometriä siis ei ole kertynyt.
Ascona C 1.3i irmscher GLS -87, Ascona C 1.8E Sport -84, Ascona C 1.3 S -85, Ascona C 1.3 S -84, Kadett E 1.6 S -89, Omega A 2.0 GLS -90, Astra F 2.0 CD -92, Omega B 3.0 mv6 -95, Kadett E 2.0 GSI Bertone -93, Kadett E 1.8i -91, Kadett E 1.6 S -90
Re: C30SE kylmäkäynnistys ongelma
Mutta siis pelittää ajossa ihan ok?
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V