Z18xer tehoton, pätkii,nykii

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Ismo91
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 11
Liittynyt: 08 Marras 2019, 18:06

Re: Z18xer tehoton, pätkii,nykii. Selvitetty !

Viesti Kirjoittaja Ismo91 »

Niin se syyllinen löytyi. Katti tukossa. Tiedä sitten mikä aiheutti.
Ismo91
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 11
Liittynyt: 08 Marras 2019, 18:06

Re: Z18xer tehoton, pätkii,nykii

Viesti Kirjoittaja Ismo91 »

Rupesin vielä epäilemään että onko tuo motonetin ready-fit lambda ihan oikeasti sopiva ykkös lambdaksi. myyjä kovasti vakuutteli että olisi. auto kyllä toimii hienosti tuollakin, mutta hieman epäilyttää
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Z18xer tehoton, pätkii,nykii

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Itse hankkisin kyllä alkuperäislaatuisen lambdan. Ready to fit ei välttämättä ole toimivan tai toimi oikein. Toki valmistajaa en tiedä.
Bosch , delphi , tms. lambda on todennäköisesti toimivampi.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ismo91
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 11
Liittynyt: 08 Marras 2019, 18:06

Re: Z18xer tehoton, pätkii,nykii

Viesti Kirjoittaja Ismo91 »

Jep. Kyllä tuo piirtää oikeanlaista käyrää mutta ehkä reagoi hieman hitaasti. Onko näissä muuten samanlaiset lambdat edessä ja takana. Tuo kuulemma sopii molempiin paikkoihin. Ntk(ngk) se vissiin paras ois.
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Z18xer tehoton, pätkii,nykii

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Ok. Ns. tarvikeanturi voi juurikin olla hidas. Takimmainen on yleensä se hitaammin reagoiva.
Osanumerot eivät ole samat ja esimerkiksi Boschin varaosanumerot eivät ole samat. 100% varmassti en osaa sanoa, ovatko erilaiset, mutta oletettvasti ovat.
https://opel.7zap.com/en/car/z02/p/2/10-4/#13
Tuolta sivulta näet Opelin osanumerot ja sen taulukon oikean laidan nuolimerkkiä klikkaamalla saat eri valmistajien osanumerot. Niitä on paljon.
Ntk on hyvä.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ismo91
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 11
Liittynyt: 08 Marras 2019, 18:06

Re: Z18xer tehoton, pätkii,nykii

Viesti Kirjoittaja Ismo91 »

Kiitos tuosta! On tuo sitte etummaiseksi tarkotettu fae 77303. Ajellaan nyt hetki sillä ja vaihdetaan parempaan jos siltä näyttää. Mitä oireita se taaempi aiheuttaa jos alkaa temppuilla, kuuluuko sen piirtää samanlaista käyrää kuin ykkönen? Nyt se piirtää semmosta sydänkäyrää...
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Z18xer tehoton, pätkii,nykii

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Ole hyvä. Ok. Fae ei välttämättä ole mikään laatuvalmistaja , mutta kuten kirjoitat... sillä voi ajaa ja voit tosiaan vaihtaa , jos toiminta huononee.
Taaempi ei aiheuta oireita. Sytyttää vikavalon jos poikkeaa pidemmäksi aikaa rikkaan seoksen puolelle tai on katkos anturissa tai sen lämmityksessä. Sen tehtävänä on valvoa katalysaattorin toimintaa, eli sen kuntoa. Se reagoi huomattavasti hitaammin kuin etummainen lambda ja voi jopa "piirtää" lähes suoraa viivaa.
Kannattaa seurata myös auton kulutusta. Jos se kasvaa huomattavasti aiempaan verrattuna , syynä voi olla se etummainen lambda. Se säätää seosta.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Vastaa Viestiin