Kysymys omegan perästä.

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
mr cedes
'Agila'
Viestit: 8
Liittynyt: 11 Marras 2019, 03:58

Kysymys omegan perästä.

Viesti Kirjoittaja mr cedes »

Tuli hommattua 2.5l v6 omega ja ekoilla lumilla huomasin, että sielähän ei lukkoa ole. Uskaltaako kemppilukon täräyttää? Lähinnä mietin, että kuinkas herkkiä nuo perät on kun aikasemmasta samanmoisesta aikoinaan perä meni paskaks.
mr cedes
'Agila'
Viestit: 8
Liittynyt: 11 Marras 2019, 03:58

Viesti Kirjoittaja mr cedes »

Niin ja semmonen lisäkysymys vielä, että käykö b1 ja b2 perät päittäin?
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4422
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Kysymys omegan perästä.

Viesti Kirjoittaja ?! »

Samat perät b1 ja b2(6-syl a omegastakin sopii perä pikku vaivalla).
Voi hitsata jos avoin tasauspyörästö(ei lukkoa)
Miten sait perän rikki?

Itsellä ollut itse kasattu perä kohta 10v rata/jää/pelto ajossa,viimeiset neljä vuotta ollut ahdettu toijotan motti.Eikä kyllä kovin heikoksi voi sanoa vaikka on tihein 4.22 välitys.

Lähipiirissä hajonnut muutama perän laippa ja yksi välitys(hajosi samalla laatikko)
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Sepi79
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 221
Liittynyt: 05 Helmi 2016, 22:32
Paikkakunta: nokia

Re: Kysymys omegan perästä.

Viesti Kirjoittaja Sepi79 »

Eikö omega kemppiperällä ole vähän nihkeä ajaa kun on kuitenkin aika iso auto? Olettaisin että auto menee sen jälkeen joko pelkästään suoraan tai aina luisussa.
Keme
OCF Member 2019
Viestit: 2845
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Re: Kysymys omegan perästä.

Viesti Kirjoittaja Keme »

Sepi79 kirjoitti: 12 Marras 2019, 11:46 Eikö omega kemppiperällä ole vähän nihkeä ajaa kun on kuitenkin aika iso auto? Olettaisin että auto menee sen jälkeen joko pelkästään suoraan tai aina luisussa.
Toimii samallalailla kuten kaikki muutkin kemppiperäiset autot.
JEEEEEEEEEEEEE!
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15810
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Kysymys omegan perästä.

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Keme kirjoitti: 12 Marras 2019, 12:12
Sepi79 kirjoitti: 12 Marras 2019, 11:46 Eikö omega kemppiperällä ole vähän nihkeä ajaa kun on kuitenkin aika iso auto? Olettaisin että auto menee sen jälkeen joko pelkästään suoraan tai aina luisussa.
Toimii samallalailla kuten kaikki muutkin kemppiperäiset autot.
Eli juuri kuten sepi79 kuvasi.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4422
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Kysymys omegan perästä.

Viesti Kirjoittaja ?! »

Onhan se nyt ylivoimaisesti paras lukko jos pitää suditella,kesällä käyttöautossa ei ole niinkään kiva veivata esim.kaupan parkkiruutuun,talvella toimii kyllä käyttiksessäkin.

Omegan kohalle ehkä vähän turha kun lukkoperiäkin saa vielä kympeillä.Tosin säästyyhän siinä vähän vaivaa kun irroittaa(lukottomasta) vain takakannen(ja tietysti putsaa präkiksellä murikan sisältä ja hitsatessa tiputtaa knöllin siihen samaan astiaan jossa öljy/präkis sekoitus leimahtaa hyvään liekkiin :lol: ).
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
mr cedes
'Agila'
Viestit: 8
Liittynyt: 11 Marras 2019, 03:58

Re: Kysymys omegan perästä.

Viesti Kirjoittaja mr cedes »

?! kirjoitti: 11 Marras 2019, 16:25 Samat perät b1 ja b2(6-syl a omegastakin sopii perä pikku vaivalla).
Voi hitsata jos avoin tasauspyörästö(ei lukkoa)
Miten sait perän rikki?

Itsellä ollut itse kasattu perä kohta 10v rata/jää/pelto ajossa,viimeiset neljä vuotta ollut ahdettu toijotan motti.Eikä kyllä kovin heikoksi voi sanoa vaikka on tihein 4.22 välitys.

Lähipiirissä hajonnut muutama perän laippa ja yksi välitys(hajosi samalla laatikko)
Koko kesä kytkinpommia ja sitten kun auton kaverille myin niin oli luistonesto päällä lähtenyt pellolle leikkimään ja paskaks meni :D kuulema aivan kaikki sirpaleina murikan sisällä
mr cedes
'Agila'
Viestit: 8
Liittynyt: 11 Marras 2019, 03:58

Re: Kysymys omegan perästä.

Viesti Kirjoittaja mr cedes »

?! kirjoitti: 11 Marras 2019, 16:25 Samat perät b1 ja b2(6-syl a omegastakin sopii perä pikku vaivalla).
Voi hitsata jos avoin tasauspyörästö(ei lukkoa)
Miten sait perän rikki?

Itsellä ollut itse kasattu perä kohta 10v rata/jää/pelto ajossa,viimeiset neljä vuotta ollut ahdettu toijotan motti.Eikä kyllä kovin heikoksi voi sanoa vaikka on tihein 4.22 välitys.

Lähipiirissä hajonnut muutama perän laippa ja yksi välitys(hajosi samalla laatikko)
Koko kesä kytkinpommia ja sitten kun auton kaverille myin niin oli luistonesto päällä lähtenyt pellolle leikkimään ja paskaks meni :D kuulema aivan kaikki sirpaleina murikan sisällä
mr cedes
'Agila'
Viestit: 8
Liittynyt: 11 Marras 2019, 03:58

Re: Kysymys omegan perästä.

Viesti Kirjoittaja mr cedes »

Millanes homma perä on vaihtaa ku olis tutun b2 peltorassissa kitkalukko?
Sepi79
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 221
Liittynyt: 05 Helmi 2016, 22:32
Paikkakunta: nokia

Re: Kysymys omegan perästä.

Viesti Kirjoittaja Sepi79 »

mr cedes kirjoitti: 02 Joulu 2019, 15:51 Millanes homma perä on vaihtaa ku olis tutun b2 peltorassissa kitkalukko?
Toinen vetari molemmista päistä irti, toinen vähintään perän puolelta, kaksi pulttia perän takaa, kolme pulttia perän sivusta ja kardaanin 3 pulttia auki. Abs anturit voi olla hankala ottaa perästä irti ennen sen pois pudottamista mutta liittimet on 20cm päässä antureista. Kannattaa laittaa tunkki alle heti alkuun ettei murikka putoa sormille. Toisen iskarinkin voi joutua irrottamaan että vetoakseli mahtuu kääntymään sitä irti nyppiessä.
Vastaa Viestiin