Kysymys omegan perästä.
Kysymys omegan perästä.
Tuli hommattua 2.5l v6 omega ja ekoilla lumilla huomasin, että sielähän ei lukkoa ole. Uskaltaako kemppilukon täräyttää? Lähinnä mietin, että kuinkas herkkiä nuo perät on kun aikasemmasta samanmoisesta aikoinaan perä meni paskaks.
Re: Kysymys omegan perästä.
Samat perät b1 ja b2(6-syl a omegastakin sopii perä pikku vaivalla).
Voi hitsata jos avoin tasauspyörästö(ei lukkoa)
Miten sait perän rikki?
Itsellä ollut itse kasattu perä kohta 10v rata/jää/pelto ajossa,viimeiset neljä vuotta ollut ahdettu toijotan motti.Eikä kyllä kovin heikoksi voi sanoa vaikka on tihein 4.22 välitys.
Lähipiirissä hajonnut muutama perän laippa ja yksi välitys(hajosi samalla laatikko)
Voi hitsata jos avoin tasauspyörästö(ei lukkoa)
Miten sait perän rikki?
Itsellä ollut itse kasattu perä kohta 10v rata/jää/pelto ajossa,viimeiset neljä vuotta ollut ahdettu toijotan motti.Eikä kyllä kovin heikoksi voi sanoa vaikka on tihein 4.22 välitys.
Lähipiirissä hajonnut muutama perän laippa ja yksi välitys(hajosi samalla laatikko)
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Kysymys omegan perästä.
Eikö omega kemppiperällä ole vähän nihkeä ajaa kun on kuitenkin aika iso auto? Olettaisin että auto menee sen jälkeen joko pelkästään suoraan tai aina luisussa.
Re: Kysymys omegan perästä.
Toimii samallalailla kuten kaikki muutkin kemppiperäiset autot.
JEEEEEEEEEEEEE!
Re: Kysymys omegan perästä.
Eli juuri kuten sepi79 kuvasi.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Kysymys omegan perästä.
Onhan se nyt ylivoimaisesti paras lukko jos pitää suditella,kesällä käyttöautossa ei ole niinkään kiva veivata esim.kaupan parkkiruutuun,talvella toimii kyllä käyttiksessäkin.
Omegan kohalle ehkä vähän turha kun lukkoperiäkin saa vielä kympeillä.Tosin säästyyhän siinä vähän vaivaa kun irroittaa(lukottomasta) vain takakannen(ja tietysti putsaa präkiksellä murikan sisältä ja hitsatessa tiputtaa knöllin siihen samaan astiaan jossa öljy/präkis sekoitus leimahtaa hyvään liekkiin ).
Omegan kohalle ehkä vähän turha kun lukkoperiäkin saa vielä kympeillä.Tosin säästyyhän siinä vähän vaivaa kun irroittaa(lukottomasta) vain takakannen(ja tietysti putsaa präkiksellä murikan sisältä ja hitsatessa tiputtaa knöllin siihen samaan astiaan jossa öljy/präkis sekoitus leimahtaa hyvään liekkiin ).
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Kysymys omegan perästä.
Koko kesä kytkinpommia ja sitten kun auton kaverille myin niin oli luistonesto päällä lähtenyt pellolle leikkimään ja paskaks meni kuulema aivan kaikki sirpaleina murikan sisällä?! kirjoitti: ↑11 Marras 2019, 16:25 Samat perät b1 ja b2(6-syl a omegastakin sopii perä pikku vaivalla).
Voi hitsata jos avoin tasauspyörästö(ei lukkoa)
Miten sait perän rikki?
Itsellä ollut itse kasattu perä kohta 10v rata/jää/pelto ajossa,viimeiset neljä vuotta ollut ahdettu toijotan motti.Eikä kyllä kovin heikoksi voi sanoa vaikka on tihein 4.22 välitys.
Lähipiirissä hajonnut muutama perän laippa ja yksi välitys(hajosi samalla laatikko)
Re: Kysymys omegan perästä.
Koko kesä kytkinpommia ja sitten kun auton kaverille myin niin oli luistonesto päällä lähtenyt pellolle leikkimään ja paskaks meni kuulema aivan kaikki sirpaleina murikan sisällä?! kirjoitti: ↑11 Marras 2019, 16:25 Samat perät b1 ja b2(6-syl a omegastakin sopii perä pikku vaivalla).
Voi hitsata jos avoin tasauspyörästö(ei lukkoa)
Miten sait perän rikki?
Itsellä ollut itse kasattu perä kohta 10v rata/jää/pelto ajossa,viimeiset neljä vuotta ollut ahdettu toijotan motti.Eikä kyllä kovin heikoksi voi sanoa vaikka on tihein 4.22 välitys.
Lähipiirissä hajonnut muutama perän laippa ja yksi välitys(hajosi samalla laatikko)
Re: Kysymys omegan perästä.
Millanes homma perä on vaihtaa ku olis tutun b2 peltorassissa kitkalukko?
Re: Kysymys omegan perästä.
Toinen vetari molemmista päistä irti, toinen vähintään perän puolelta, kaksi pulttia perän takaa, kolme pulttia perän sivusta ja kardaanin 3 pulttia auki. Abs anturit voi olla hankala ottaa perästä irti ennen sen pois pudottamista mutta liittimet on 20cm päässä antureista. Kannattaa laittaa tunkki alle heti alkuun ettei murikka putoa sormille. Toisen iskarinkin voi joutua irrottamaan että vetoakseli mahtuu kääntymään sitä irti nyppiessä.