Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Lurttinen kirjoitti: ↑04 Tammi 2020, 22:34
Kuten kadett90 sanoo, lue vikakoodit.
Oletko kenties tiputtanut avainta maahan ja se on mennyt kahteen osaan?
Tuossa ajonesto on toteutettu sirulla, joka on siinä avaimen terässä kiinni. Keskuslukon kaukosäädöllä ei ole mitään tekemistä ajoneston kanssa.
Tuo osa on pienempi, kuin pikkurillin kynsi.. Sen pitäisi olla avaimen terässä kiinni. Sille on oma paikkansa sielä.
Se tipahtaa helposti irti ja auto ei tule käynnistymään ilman sitä. Voi käydä hetken, mutta vikavalon vilkkuminen kertoo, että auto ei tunnistanut avainta (eli tota pientä sirua avaimen sisältä) ja päätti sammuttaa moottorin.
On se kahteen osaan mennyt juu mutta näyttää se siru tuolla paikallaan olevan. Meneeköhän semmonen helpostikin rikki? Mitenkä tommosen kunnon saisi testattua?
Juho M-P kirjoitti: ↑04 Tammi 2020, 23:07
ECU vikojakin noissa on ollut.
Mutta pura rattiputken muovit ja tarkista että virtalukon ympärillä olevassa lukijassa on pistoke kunnolla paikallaan. Käytä vaikka irti ja tuuppaa takas.