Opel 1.4 140hv
Opel 1.4 140hv
Eli autona cruze 2013 1.4 140. Tänään 25km ajon jälkeen huomasin et lämmöt ei oo noussut yhtään, kabiinissa kumminkin normi lämpö. Ajoin sitten pysähtymättä huoltoasemalle, että saisin nestettä. Ja kyllähän sä kiehui kunnolla ja nestettä oli.. Siitä päästin paineet pois ja luukku kiinni. Lähdin jatkamaan ajoa sisälämmöt täysillä ja moottorin lämpötilamittari nousi normaaliin. Auto siis pääsee kiehumaan vaikka mittari ei nouse yli normaalin.. Vesipumppu rikki vai??
-
- 'Kadett'
- Viestit: 40
- Liittynyt: 26 Helmi 2017, 20:42
Re: Opel 1.4 140hv
Moottorinlämmöt nousee yli 100 ja vesi tietysti kiehuu silloin, se on normaalia. Mittarissa voi olla vikaa tai joku väliaikainen jumi.
Jos nousi kerran normaaliin huoltiskäynnin jälkeen tarkkailisin tilannetta vähän lisää.
Katso säiliön sisään auto käynnissä, näkyykö yhtään ruiskivan nestettä paluuletkusta kun auto käy.
Jos nousi kerran normaaliin huoltiskäynnin jälkeen tarkkailisin tilannetta vähän lisää.
Katso säiliön sisään auto käynnissä, näkyykö yhtään ruiskivan nestettä paluuletkusta kun auto käy.
Astra g 1.6 8v 1999, Astra G 2.2 2002, Omega B 2.0 16v 1996, Civic 1986, CX 2.0 1991 ja 1981 Lada 1300s leikkikaluina. ex paalattu 1.6 16v vectra.
Re: Opel 1.4 140hv
Auto kyllä kävi kuumana ku paisuntasäiliön korkin avasin, ilmaa ja nestettä tuli ihan mukavasti..
Mutta toi lämpömittari askarruttaa että miksi se noin teki..
Mutta toi lämpömittari askarruttaa että miksi se noin teki..
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13551
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Opel 1.4 140hv
Eli siis
Ajoit autolla ja lämpömittari ei nousut yhtään mutta paisuntasäiliössä oli jo painetta vaikka lämmöt ei nousseet? Vai avasitko lämpimänä korkkia?
Ajoit autolla ja lämpömittari ei nousut yhtään mutta paisuntasäiliössä oli jo painetta vaikka lämmöt ei nousseet? Vai avasitko lämpimänä korkkia?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Opel 1.4 140hv
Se on paineen alainen järjestelmä, jos olet ajanut sillä sen 20km ja avaat korkin niin kuuluu tullakkin...
Älä mene aukomaan korkkia varomattomasti, voi tulla kuumat nesteet silmille.
Veikkaan että autosi on kunnossa...
Re: Opel 1.4 140hv
Ajoin eukon autolla, 20km jälk huomasin että lämpömittari ei oo noussut yhtään. Autossa ei ollu muuten mitää vikaa. Pysähdyin katsomaan et mikä vikana, avasin paisuntasäiliön korkin mistä tulikin kunnolla painetta ja nestettä. Eli kiehu oikein kunnolla..
Re: Opel 1.4 140hv
Ilmaa järjestelmässä mutta miksi, sen aika näyttää.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Opel 1.4 140hv
Joo, saa nähdä mikä falskaa. Juttu mikä ihmetyttää on tuo lämpömittari toiminta. Painesäiliön kansi myös vähän harmaa=kannentiivisteen menon merkki. Outo homma siis. Auton kabiinissa lämmintä piisaa, lämpömittari ei nouse ikinä yli normaalin mut auto keittää.. No seurataan tilannetta, eipä oo tällaistakaan vastaan tullu.
Re: Opel 1.4 140hv
Ilmakupla lämpöanturin kohdalla aiheuttaa tuota.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)