Insignia A facelift kokemuksia
Insignia A facelift kokemuksia
Tervehdys, farmarin vaihto tänä keväänä suunnitelmissa ja Insignia farmari vm 2015-2017 vahvana vaihtoehtona. Tätä foorumia jo opiskellut ja Insignia tuntuu olevan aika luotettava peli. Tämä(kin) auto tullee olemaan noin 100.000 ajettu ja manuaali, ja yleensä ajan niillä pidempään reilut 10v ja huollan ja pidän kunnossa sen mukaan.
Bensan ja dieselin perinteiset kulut menisivät suht päittäin omilla kilometrillä ja ajoilla, joten suurempi painoarvo on yleisellä luotettavuudella kun minulle osuu ne tulevat 100-250tkm kulut. Vaihtoarvolle myöhemmin en laske paljoa kun tarkoitus on taas pitää pitkään (toivottavasti) käyttöautona.
Mieluusti kuulisin kokemuksia onko bensa 1.6 turbo luotettava noilla kilometrillä, kuinka usein pitää karstoittumisia(?) putsata mekaanisesti, taitaa olla kaikissa M32-laatikko joka on myöhemmin tietty edelleen oma riski tms. Ja olisko 2.0 CDTI perusvarma peli, tietty pidempää matkaa pitää ajaa tarkoituksella DPFn takia jne. Ihan pienintä konetta en kummastakaan oikein haluaisi, jotenkin isompaan luottaa enemmän ja tarttee välillä vetää 750kg veneperäkärryä. Ajot pääsääntöisesti pk-seudun taajama-ajoa, pitkääkin matkaa toki. Taajamakulutuksella siinä mielessä merkitystä.
Bensan ja dieselin perinteiset kulut menisivät suht päittäin omilla kilometrillä ja ajoilla, joten suurempi painoarvo on yleisellä luotettavuudella kun minulle osuu ne tulevat 100-250tkm kulut. Vaihtoarvolle myöhemmin en laske paljoa kun tarkoitus on taas pitää pitkään (toivottavasti) käyttöautona.
Mieluusti kuulisin kokemuksia onko bensa 1.6 turbo luotettava noilla kilometrillä, kuinka usein pitää karstoittumisia(?) putsata mekaanisesti, taitaa olla kaikissa M32-laatikko joka on myöhemmin tietty edelleen oma riski tms. Ja olisko 2.0 CDTI perusvarma peli, tietty pidempää matkaa pitää ajaa tarkoituksella DPFn takia jne. Ihan pienintä konetta en kummastakaan oikein haluaisi, jotenkin isompaan luottaa enemmän ja tarttee välillä vetää 750kg veneperäkärryä. Ajot pääsääntöisesti pk-seudun taajama-ajoa, pitkääkin matkaa toki. Taajamakulutuksella siinä mielessä merkitystä.
Re: Käytetty Insignia B bensa/diesel kokemuksia, luotettavuus?
Eikö tätä foorumia seuraamalla ole tullut selväksi ko. automerkin kokemuksia ja luotettavuus?
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13542
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Käytetty Insignia B bensa/diesel kokemuksia, luotettavuus?
Paljonko tulee kilometrejä vuodessa?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Käytetty Insignia B bensa/diesel kokemuksia, luotettavuus?
Kilometrejä noin 20t vuodessa. Kiinnostaa onko esim 1.6 bensaturbossa tiedossa karstan puhdistusta vaikka 40tkm välein tai vastaavaa. En sinänsä kumpaakaan bensaa tai dieseliä ole sulkenut pois, tällä hetkellä aika tasavahvat vaihtoehdot (ehkä mieluummin bensa), valinnanvaraakin olisi enemmän. Yritän vaan hakea sellaisia eroja mitkä eivät liity dieselveroihin tms ja jotka voisi olla oleellisia oman käyttöaikani aikana tulevina vuosina, perusvarma käyttöauto.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13542
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Käytetty Insignia B bensa/diesel kokemuksia, luotettavuus?
Ei ole tarvinut tuosta uudemmasta 1,6 sidi ketjukone turbostakaan tarvinut karstoja poistella yhdestäkään.
Dieselverot pyörii näissä siinä 700-800e 2-litraisissa.
Diesel hieman kalliimpi huoltaa kun jakopää on hihnalla. Toki 1,6cdti on ketjukoneella jos tehojen puolesta on riittävä.
M32 tosiaan gen2 versio ja pitäisi olla ihan kestävä jo jos ei 1,4T mene laittamaan. Laakerointi noin 1500-2000e
Ja tosiaan matematiikalla selviää kumpi on parempi vaihtoehto.
Dieselverot pyörii näissä siinä 700-800e 2-litraisissa.
Diesel hieman kalliimpi huoltaa kun jakopää on hihnalla. Toki 1,6cdti on ketjukoneella jos tehojen puolesta on riittävä.
M32 tosiaan gen2 versio ja pitäisi olla ihan kestävä jo jos ei 1,4T mene laittamaan. Laakerointi noin 1500-2000e
Ja tosiaan matematiikalla selviää kumpi on parempi vaihtoehto.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Käytetty Insignia B bensa/diesel kokemuksia, luotettavuus?
Pilkunviilaamiseksi menee, mutta B-malli tuli vasta 2017 ->
Tarkoittamasi malli on A2 Insignia.
Tarkoittamasi malli on A2 Insignia.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13542
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Käytetty Insignia B bensa/diesel kokemuksia, luotettavuus?
Näin minäkin ymmärsin asian että a2 facelift vuosien mukaan.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Käytetty Insignia B bensa/diesel kokemuksia, luotettavuus?
Eikös tuossa 1.6 turbossa ole ollut jakoketjuvaivaa...
Re: Käytetty Insignia facelift bensa/diesel kokemuksia, luotettavuus?
Kyseessä ja suunnitelmissa juurikin Insignia A facelift, ei siis B. Sorry sekaannus.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13542
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Käytetty Insignia B bensa/diesel kokemuksia, luotettavuus?
Ei minun tietääkseni foorumia lukeneena ja pienemmässä merkkiliikkeessä työskentelevänä
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Käytetty Insignia B bensa/diesel kokemuksia, luotettavuus?
Kannattaisi vaihtaa topicin otsikko. Vaikkapa se Insignia A facelift kokemuksia.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Käytetty Insignia B bensa/diesel kokemuksia, luotettavuus?
2 -litrainen diesel on luotettava , mutta ei kuluta erityisen vähän , varsinkaan kaupungissa. Manuaalivaihteisesta ei ole kokemusta. Sillä varustettuna toki kuluttaa vähemmän. Tavaratila ei ole mitenkään valtava ja lastausaukko on varsin pieni, etenkin yläosasta. Samoin takapenkkitilat ovat suht ahtaat. Pyöränlaakereita on mennyt useammalla foorumilaisella. Suht työläs vaihtaa , muttei erityisen kallis.
Tuossa topicissa on paljon juttua : https://opelclubfinland.fi/viewtopic.php?f=5&t=118399
Tuossa topicissa on paljon juttua : https://opelclubfinland.fi/viewtopic.php?f=5&t=118399
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Insignia A facelift kokemuksia
Tuosta takapenkkien ahtaudesta oon kyllä erimieltä, on kyllä hyvin tilaa mun mielestä
Insignia Hatchback A20DTE
Re: Insignia A facelift kokemuksia
Eikö takapenkin ahtaus riipu vähän siitä, pakataanko sinne kyytiin 3kpl 190cm/170kg kokoisia miehiä vai 3kpl pieniä lapsia?
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13542
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Insignia A facelift kokemuksia
Tai 3kpl turvaistumia?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.