Z22YH outo vika
-
- 'Kadett'
- Viestit: 21
- Liittynyt: 09 Tammi 2018, 20:26
Z22YH outo vika
Moikka,
Menee hermot jo tän moottorinkaa. Oon kaiken melkein vaihtanut. Vika tosiaan on sellanen että noin 3000-3500 rpm kohal moottori menee vikatilaan eli pyörii vaa 3 pytyl eikä anna vikakoodei millään laitteella. Ja vika ei tuu jos menee yli tai alle noiden kierroksien ja se tulee vaan AJAESSA.
Tekniset Huollot:
Kansiremontti tehty
Egr vaihettu
Korkeapainepumppu vaihettu
Pyörreläpät vaihettu ja niiden moottori
Imuventtiili solenoidi vaihettu
Imukanavii tarkisteltu
Suuttimet ja niiden kisko vaihettu
Sytytystulpat ja puola vaihettu
Akku vaihettu
Etupakoputki vaihettu
Kaasuläppäkotelo vaihettu
Huohotin vaihettu
Polttoainesuodatin vaihettu
Öljyt ja suodatin vaihettu
Imusuodatin vaihettu
Kaikki imukanavien tiivisteet vaihettu
Jakopääremontti tehty
Nokka-akselin ja kampiakselin asentotunnistin vaihettu
Startti vaihettu
Maadotuksii korjailtu
Vaihelaatikko ja kytkin vaihettu stefan kanssa
Ecu vaihettu
Moniurahihna vaihettu
Kaikki kyseiset korjaukset tehty 10tkm sisällä. Suurin osa 1tkm sisäl.
Ilmenneet asiat:
Kun löbö on vähissä niin vika katoo ja range mittari näyttää runsaasti liia vähä kilometrei mitä oikeesti voisi ajaa.
Oon ikuisesti kiitollinen jos joku keksii mikä on vikana!
Menee hermot jo tän moottorinkaa. Oon kaiken melkein vaihtanut. Vika tosiaan on sellanen että noin 3000-3500 rpm kohal moottori menee vikatilaan eli pyörii vaa 3 pytyl eikä anna vikakoodei millään laitteella. Ja vika ei tuu jos menee yli tai alle noiden kierroksien ja se tulee vaan AJAESSA.
Tekniset Huollot:
Kansiremontti tehty
Egr vaihettu
Korkeapainepumppu vaihettu
Pyörreläpät vaihettu ja niiden moottori
Imuventtiili solenoidi vaihettu
Imukanavii tarkisteltu
Suuttimet ja niiden kisko vaihettu
Sytytystulpat ja puola vaihettu
Akku vaihettu
Etupakoputki vaihettu
Kaasuläppäkotelo vaihettu
Huohotin vaihettu
Polttoainesuodatin vaihettu
Öljyt ja suodatin vaihettu
Imusuodatin vaihettu
Kaikki imukanavien tiivisteet vaihettu
Jakopääremontti tehty
Nokka-akselin ja kampiakselin asentotunnistin vaihettu
Startti vaihettu
Maadotuksii korjailtu
Vaihelaatikko ja kytkin vaihettu stefan kanssa
Ecu vaihettu
Moniurahihna vaihettu
Kaikki kyseiset korjaukset tehty 10tkm sisällä. Suurin osa 1tkm sisäl.
Ilmenneet asiat:
Kun löbö on vähissä niin vika katoo ja range mittari näyttää runsaasti liia vähä kilometrei mitä oikeesti voisi ajaa.
Oon ikuisesti kiitollinen jos joku keksii mikä on vikana!
-
- 'Kadett'
- Viestit: 21
- Liittynyt: 09 Tammi 2018, 20:26
Re: Z22YH outo vika
Ja katsastuksesta meni just läpi ilman ongelmii.
-
- 'Kadett'
- Viestit: 21
- Liittynyt: 09 Tammi 2018, 20:26
Re: Z22YH outo vika
Sitten ILmamäärämassamittari ja maf vaihettu myös.
-
- 'Kadett'
- Viestit: 21
- Liittynyt: 09 Tammi 2018, 20:26
Re: Z22YH outo vika
DIRECT FUEL TANK VENT VALVE Vaihettu.
Re: Z22YH outo vika
Mitä siihen EI ole vaihdettu?
Re: Z22YH outo vika
Mutta....
Mikäli auto menee vikatilaan, pitäisi kaiken järjen mukaan olla vikakoodi sillä hetkellä ECUn muistissa. Saattaa nollautua uudelleen käynnistyksessä, joten kannattaa tarkistaa, kun vikatila on päällä. Tietenkin mielellään Tech2:lla tai OpCom:lla tuo tarkistus.
Aina ei mittaristoon kaikissa tilanteissa syty vikavalo, vaikka selvä vikakoodi on.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
Re: Z22YH outo vika
Kun tuo lista korjatuista asioista on noinkin pitkä, olis oivaa tietoa jakaa tuo niin, mitä noista on tehty ennen kuin vika ilmeni, ja mitä on tehty vian selvitämisen takia?
Ja toisena olis sitten se mahdollisuus lukea livedataa. Jos kerran koodeja ei löydy, niin sitten livedatan kanssa tutkimaan mitä tapahtuu tuolloin kun vika tulee esiin.
Ja toisena olis sitten se mahdollisuus lukea livedataa. Jos kerran koodeja ei löydy, niin sitten livedatan kanssa tutkimaan mitä tapahtuu tuolloin kun vika tulee esiin.
Monta Astraa, Vectraa, Corsaa on ollut ... Ooppelista siirrytty Saabbeliin.
Nyt alla Saab 9-3 2.0 '98 ja 2.0 turbo '01
Nyt alla Saab 9-3 2.0 '98 ja 2.0 turbo '01
Re: Z22YH outo vika
Koitappa ilman tankin korkkia kun on siellä vielä aktiivihiilisuodatin ton venttiilin lisäksi tankin huohotuksessa
Omega B v6 3,0 vm-97autom. sedan
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
-
- 'Kadett'
- Viestit: 21
- Liittynyt: 09 Tammi 2018, 20:26
Re: Z22YH outo vika
Kiitos tosi paljon vastauksista. Avuliasta porukkaa täällä, juu oon miettiny iteki samaa mitä en oo vaihtanu . Joo voisin huomen kokeilla tankin korkin ottaa veks. Mu löysin ehkä mahollisen vian. Kun laittaa sähkökuormaa enemmän niin moottori alkaa pätkii. Eli esim jos laitan sumuvalot päälle. Vika ei tuu enää helposti ainakaa jos valot on kiinni kun ajan. Mittasin laturin. Voltit heittelee paljon ainaku laittaa sähkökuormaa lisää ja volttimäärä on tosi alhanen. Eli huomasin mitä enemmän sähkökuormaa pelissä niin sitä enemmän pätkii ja helpommin vika ilmenee.
Lisäksi valot vilkkuu rattii kääntäessä paikallaan ja 3000rpm kohalla ei toimi subbari autos esim ollenkaan eli lähen vaihtaa laturin ny ainaki kunha saan seuraavan liksan. Ilmottelen jos vika korjaantuu.
Lisäksi valot vilkkuu rattii kääntäessä paikallaan ja 3000rpm kohalla ei toimi subbari autos esim ollenkaan eli lähen vaihtaa laturin ny ainaki kunha saan seuraavan liksan. Ilmottelen jos vika korjaantuu.
-
- 'Kadett'
- Viestit: 21
- Liittynyt: 09 Tammi 2018, 20:26
-
- 'Kadett'
- Viestit: 21
- Liittynyt: 09 Tammi 2018, 20:26
Re: Z22YH outo vika
Kaikki noi on vian jälkeen tehtyshamrock kirjoitti: ↑16 Tammi 2020, 17:00 Kun tuo lista korjatuista asioista on noinkin pitkä, olis oivaa tietoa jakaa tuo niin, mitä noista on tehty ennen kuin vika ilmeni, ja mitä on tehty vian selvitämisen takia?
Ja toisena olis sitten se mahdollisuus lukea livedataa. Jos kerran koodeja ei löydy, niin sitten livedatan kanssa tutkimaan mitä tapahtuu tuolloin kun vika tulee esiin.
-
- 'Kadett'
- Viestit: 21
- Liittynyt: 09 Tammi 2018, 20:26
Re: Z22YH outo vika
Opcom mulla on ja ei anna vikaakoodii moottorin puolelta. Vikakoodei tulee vaa keskuslukituksesta ja sadetunnistimesta sekä vakionopeudensäätimen alhaisesta jännitteestäpetrisa kirjoitti: ↑16 Tammi 2020, 10:53
Mutta....
Mikäli auto menee vikatilaan, pitäisi kaiken järjen mukaan olla vikakoodi sillä hetkellä ECUn muistissa. Saattaa nollautua uudelleen käynnistyksessä, joten kannattaa tarkistaa, kun vikatila on päällä. Tietenkin mielellään Tech2:lla tai OpCom:lla tuo tarkistus.
Aina ei mittaristoon kaikissa tilanteissa syty vikavalo, vaikka selvä vikakoodi on.
-
- 'Kadett'
- Viestit: 40
- Liittynyt: 26 Helmi 2017, 20:42
Re: Z22YH outo vika
Mittaa auto käynnissä laturin takaa latausjännite siitä mistä kaapeli akulle lähtee vs suoraan akun navoista, ei pitäisi olla yhtään heittoa.
Yleinen juttu että johto hapettuu ja jännite tippuu siinä alle metrin vedossa yli voltin, mikä tietty voi aiheuttaa jos jonkinmoista häröilyä pidemmällä auton sähköissä.
Yleinen juttu että johto hapettuu ja jännite tippuu siinä alle metrin vedossa yli voltin, mikä tietty voi aiheuttaa jos jonkinmoista häröilyä pidemmällä auton sähköissä.
Astra g 1.6 8v 1999, Astra G 2.2 2002, Omega B 2.0 16v 1996, Civic 1986, CX 2.0 1991 ja 1981 Lada 1300s leikkikaluina. ex paalattu 1.6 16v vectra.
-
- 'Kadett'
- Viestit: 21
- Liittynyt: 09 Tammi 2018, 20:26
Re: Z22YH outo vika
Kiitos. Mittasin suoraan akun navoista aiemmi. Jännite oli 14,15 paikkeilla mutta kun laitto sumarit päälle kiin 13.7 hetkellisesti mutta nousi sitten 13,95 volttiin. Kierroksilla volttimäärä oli 14.2 ja samanlailla tippuu kuormassa voltit. Mu jännä juttu tässä on että isoimmat viat tulee just niillä 2500-3500rpm ajaessa ja sillo on vähä hankala mitata samal ku ajaaDerpmaster6000 kirjoitti: ↑17 Tammi 2020, 01:35 Mittaa auto käynnissä laturin takaa latausjännite siitä mistä kaapeli akulle lähtee vs suoraan akun navoista, ei pitäisi olla yhtään heittoa.
Yleinen juttu että johto hapettuu ja jännite tippuu siinä alle metrin vedossa yli voltin, mikä tietty voi aiheuttaa jos jonkinmoista häröilyä pidemmällä auton sähköissä.
-
- 'Kadett'
- Viestit: 21
- Liittynyt: 09 Tammi 2018, 20:26