Astra h joutokäynti kylmäkäynnistettäessä
Astra h joutokäynti kylmäkäynnistettäessä
Kylmäkäynnistäessä kierrokset seilaa välillä 600-1500rpm noin puolen minuutin ajan,jonka jälkeen käy noin 800rpm normaalisti.Tulpat uusittu eikä vaikutusta.Kellään ideaa?
Re: Astra h joutokäynti kylmäkäynnistettäessä
Moottorin jäähdytysnesteen lämpötila-anturi vaikuttaa kierroksiin kylmäkäynnistyksen jälkeen. Tarkista anturi ja sen liitin.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Astra h joutokäynti kylmäkäynnistettäessä
Jäähdytinnesteen lämpötila-anturi vaihdettu,mutta ei vika lähtenyt mukana.Sellasen pistin merkille,että jos on lohko lämmityksessä niin ei tee tuota ongelmaa.Onko muita ehdotuksia mistä lähteä vikaa penkomaan?Kiitos jo etukäteen
Re: Astra h joutokäynti kylmäkäynnistettäessä
Muita vaihtoehtoja ovat kaasuläppä ja ilmamäärämittari, jos ei anna vikakoodeja... eli ei sytytä vikavaloa. Jos vikavalo syttyy, vikakoodit lukuun.
Puhdistaisin seuraavaksi kaasuläppäkotelon.
Puhdistaisin seuraavaksi kaasuläppäkotelon.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Astra h joutokäynti kylmäkäynnistettäessä
Mittaako tässä sähköinen termostaatti myös jäähdytysnesteen lämpötilaa eculle raportoiden? Jos mittaa, niin yksi mahdollinen vikaantunut anturi lisää.
Re: Astra h joutokäynti kylmäkäynnistettäessä
Toinen lämpöanturi on syylärissä.. Tämän jutun toisessa kommentissa on aika hyvä selvitys miten järjestelmän pitäisi toimia..
http://www.bba-reman.com/forums/topic91440-1-1.aspx
http://www.bba-reman.com/forums/topic91440-1-1.aspx
Re: Astra h joutokäynti kylmäkäynnistettäessä
Termostaatissa ei ole lämpötila-anturia. Vain se sähköinen aukiohjaus ja lisäksi erillinen mekaaninen avautuminen.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Astra h joutokäynti kylmäkäynnistettäessä
Onko hystereesi terminä tuttu? Ilmiö joka siis tapahtuu kun anturi ohjaa toimilaitetta, mutta toimilaite ei reagoi riittävän nopeasti. Tässä tapauksessa se, mikä ikinä tuossa sen tyhjäkäynnin säätääkään. Jos se toimilaite jostakin syystä jumittaa eikä reagoi riittävän nopeasti, tulee uusi säätökäsky. Kunnes mennäänkin yli raja-arvojen ja tulee taas säätökäsky toiseen suuntaan. Ja sama tilanne toistuu siellä toisessa ääripäässä.
En tunne H-Astraa mutta oletan että sähköinen kaasuläppä? Mun automaatio-osaamisella ja sen kautta asiaa ajatellen, lähtisin sen toimivuuden tarkistamisesta.
En tunne H-Astraa mutta oletan että sähköinen kaasuläppä? Mun automaatio-osaamisella ja sen kautta asiaa ajatellen, lähtisin sen toimivuuden tarkistamisesta.
Monta Astraa, Vectraa, Corsaa on ollut ... Ooppelista siirrytty Saabbeliin.
Nyt alla Saab 9-3 2.0 '98 ja 2.0 turbo '01
Nyt alla Saab 9-3 2.0 '98 ja 2.0 turbo '01
Re: Astra h joutokäynti kylmäkäynnistettäessä
shamrock kirjoitti: ↑08 Helmi 2020, 13:24 Onko hystereesi terminä tuttu? Ilmiö joka siis tapahtuu kun anturi ohjaa toimilaitetta, mutta toimilaite ei reagoi riittävän nopeasti. Tässä tapauksessa se, mikä ikinä tuossa sen tyhjäkäynnin säätääkään. Jos se toimilaite jostakin syystä jumittaa eikä reagoi riittävän nopeasti, tulee uusi säätökäsky. Kunnes mennäänkin yli raja-arvojen ja tulee taas säätökäsky toiseen suuntaan. Ja sama tilanne toistuu siellä toisessa ääripäässä.
En tunne H-Astraa mutta oletan että sähköinen kaasuläppä? Mun automaatio-osaamisella ja sen kautta asiaa ajatellen, lähtisin sen toimivuuden tarkistamisesta.
Kiitoksia vastauksista. Kaasuläppäkotelo irrotettu ja puhdistettu.helvetin paskainen oli.Ehdin jo innostua että nyt varmasti pelaa mutta samaa tekee edelleen jos moottori on seisonut yön yli.Täytyy mittailla tuo ilmamäärämittari kun tässä nyt olisi vaan tarkennuksena niin vikakoodeja tuo vika ei siis anna.shamrock kirjoitti: ↑08 Helmi 2020, 13:24 Onko hystereesi terminä tuttu? Ilmiö joka siis tapahtuu kun anturi ohjaa toimilaitetta, mutta toimilaite ei reagoi riittävän nopeasti. Tässä tapauksessa se, mikä ikinä tuossa sen tyhjäkäynnin säätääkään. Jos se toimilaite jostakin syystä jumittaa eikä reagoi riittävän nopeasti, tulee uusi säätökäsky. Kunnes mennäänkin yli raja-arvojen ja tulee taas säätökäsky toiseen suuntaan. Ja sama tilanne toistuu siellä toisessa ääripäässä.
En tunne H-Astraa mutta oletan että sähköinen kaasuläppä? Mun automaatio-osaamisella ja sen kautta asiaa ajatellen, lähtisin sen toimivuuden tarkistamisesta.
Re: Astra h joutokäynti kylmäkäynnistettäessä
Kiitos vastauksesta.
Kaasuläppäkotelo puhdistettu ja maf todettu toimivaksi.Käy mielestäni kolmella ja "pamahtelee" muutaman kerran ennen kun alkaa käydä kunnolla." tämä tulee siis ainoastaan kun käynnistää kylmänä.Nyt syttyi myös ajossa päästövalo mittaristoon.Tuntuu myös hieman tehottomalta eika vastaa kaasuun mielestäni niin nopeasti kun pitäisi.Egr:ää ei ilmeisesti tässä z18xe koneessa ole?Ainakaan en sitä mistään löytänyt penkomisesta huolimatta.Sytytyskasetti uusittu ja 2 lambdan vaihdoin ,mutta jonkin ajan päästä syttyi valo uudelleen.Voisikohan tässä olla jopa ecu vikaa?Vikakoodit näkyvät alla.Alkaa usko loppua.Kiitos jo etukäteen.
Vikakoodit :
p0170 Polttoaineen säätöjärjestelmä,liian laiha seos,satunnainen
P0136 Lambda anturin virtapiiri rivi1 anturi 2-virheellinen,satunnainen
Re: Astra h joutokäynti kylmäkäynnistettäessä
Meidän perheen z18xe Astrassa P0170 koodi on (toistaiseksi) pysynyt poissa MAF puhdistuksen jälkeen.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13460
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Astra h joutokäynti kylmäkäynnistettäessä
P0170 laiha seos voi tulla myös imuvuodon seurauksena. Savu kone olisi kätevä
P0136 anturi 2 on taaempi lambda ja seuraa katin toimintaa eikä pitäisi vaikuttaa käyntiin.
P0136 anturi 2 on taaempi lambda ja seuraa katin toimintaa eikä pitäisi vaikuttaa käyntiin.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Astra h joutokäynti kylmäkäynnistettäessä
Täytyy vielä tarkistella imuvuotoja josko joku ratkaisu löytyisi.Kun kylmänä lyö koneen käyntiin ja lähtee heti ajoon niin auto saattaa myös sammua.Tuntuu ,että "tukehtuu".hetken kun käyttää niin toimii suhteellisen normaalisti, joskin hieman tehottomammin eikä vastaa kaasuun mielestäni niin napakasti kuin pitäisi.
Re: Astra h joutokäynti kylmäkäynnistettäessä
Toi savukone on yliarvostettu, ei löytänyt paikallinen Bosch car service 3.2 Vectrasta imuvuotoa aikoinaan savulla. Jonkun satasen siitä maksoin, myöhemmin löysin vuotokohdan itse kun kävin vitosen starttisprayllä imupuolen läpi. Tyhjäkäyntikierrokset nousivat mukavasti kun vuotokohta löytyi.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13460
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Astra h joutokäynti kylmäkäynnistettäessä
Starttispray ja rasvanpoistaja on hyvä myös.
Uudemmissa koneissa se ei siten toimikkaan jos se imuvuoto on vaikka venttiilikopassa
Uudemmissa koneissa se ei siten toimikkaan jos se imuvuoto on vaikka venttiilikopassa
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.