vivaro/trafic vaihdelaatikon irroitus

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
oobbeliks
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 24
Liittynyt: 14 Tammi 2016, 21:50
Paikkakunta: Mäntsälä

vivaro/trafic vaihdelaatikon irroitus

Viesti Kirjoittaja oobbeliks »

Auto on siis trafic mutta sama kuin vivaro niin ajattelin että voi tänne laittaa :D Eli kytkin hävisi ja jarrunestettä ulos laatikon ja koneen välistä. Ei taida olla vaihtoehtoja kun työsylinteri pettänyt prkl... Nyt ois kiva homman tehneiltä saada vinkit kehiin niin menisi kivuttomasti. Onko helpoin purkaa keula edestä pois vai mahtuuko tekemään muutenkin? Auto on nosturilla joten päästään alle helposti, ja tosiaan 2005 vuoden ja 2.5l koneella.
Rak
'Senator'
'Senator'
Viestit: 821
Liittynyt: 13 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Re: vivaro/trafic vaihdelaatikon irroitus

Viesti Kirjoittaja Rak »

Alakautta, apurunko irroittaen. Apurungon irrotuksen jälkeen moottori tarttee tukea siten että vaihteiston päätä saa laskettua alaspäin.
asmanro
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 17
Liittynyt: 04 Elo 2010, 07:16

Re: vivaro/trafic vaihdelaatikon irroitus

Viesti Kirjoittaja asmanro »

Jäsen Jule on tehnyt hyvän ohjeen operaatiosta. Kannatta vilkaista enne työhön ryhtymistä. Löytyy haulla Vivaron laatikon irrotus.
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15816
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: vivaro/trafic vaihdelaatikon irroitus

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Samalla kannattas käyttää laatikko auki ja laakeroida jos tarpeen. Turha sitten uudelleen irroittaa.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vastaa Viestiin