Vectra C -04 Z22YH huono tyhjäkäynti

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Raven77
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 54
Liittynyt: 14 Tammi 2018, 10:29

Vectra C -04 Z22YH huono tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja Raven77 »

Eli autto on nyt käyny huonosti tyhjäkäynnillä jo hetken (pari vuotta). Vaihdettu mm. MAF, ilmanputsari, korkeapainepumppu ja moorrori. Silti joku mättää edelleen.

Nyt lukasin koodit, kun helähti keltainen moottorinkuva pitkästä aikaa tauluun.

P1614 -Valittu väär tranpoonderityyppi
-katkonainen
P1616 CIM ei ohjelmoitu tai puuttuu CAN-väylältä
katkonanen
P0136 -Happitunnistimen virtapiirin viehetoiminto lohko 1 tunnistin 2)
-katkonainen
P0036 -Happitunnistimen lämmityksen virtapiirin viehetoiminto lohko 1 tunnistin 2)
-katkonainen
P0650 Vikamerkkivalon jännite alhainen
-Katkonainen
P0141 -O2-anturi läämityspiiri, avoin piiri (sarja 1 anturi 2)
-katkonainen

Alkaa mennä jo hermo koko laitteeseen...
petrisa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1579
Liittynyt: 08 Elo 2010, 12:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Vectra C -04 Z22YH huono tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Muista tuskin kannattaa välittää kuin tuosta lambdasta. Se aiheuttaa taatusti vikavalon mittaristoon ja miksei myös käyntiin sekä kulutukseen.

Lambdan johtosarjan tarkistus nyt ensiksi.

Niin, kone ilmeisesti z22yh kun korkeapainepumpusta oli mainintaa.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
Raven77
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 54
Liittynyt: 14 Tammi 2018, 10:29

Re: Vectra C -04 Z22YH huono tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja Raven77 »

Rookeri kirjoitti: 14 Maalis 2020, 14:29 Mikä auto, mikä moottori jne?
Nyt sattu mun moka kun noi asiat luki siinä lapussa mistä kopsasin nuo koodit. Ja tosiaan on Vectra C 2004 ja moottorina se ihana Z22YH.
Raven77
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 54
Liittynyt: 14 Tammi 2018, 10:29

Re: Vectra C -04 Z22YH huono tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja Raven77 »

petrisa kirjoitti: 14 Maalis 2020, 14:33 Muista tuskin kannattaa välittää kuin tuosta lambdasta. Se aiheuttaa taatusti vikavalon mittaristoon ja miksei myös käyntiin sekä kulutukseen.

Lambdan johtosarjan tarkistus nyt ensiksi.

Niin, kone ilmeisesti z22yh kun korkeapainepumpusta oli mainintaa.
Montako lambdaa tuossa mallissa on ja jos useampi niin missä se toinen on? Toinenhan on pakosarjan alla tulipellin vieressä. Eli ns helpossa paikkaa.
Avatar
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 19314
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Vectra C -04 Z22YH huono tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja Timonen »

Raven77 kirjoitti: 14 Maalis 2020, 15:02
petrisa kirjoitti: 14 Maalis 2020, 14:33 Muista tuskin kannattaa välittää kuin tuosta lambdasta. Se aiheuttaa taatusti vikavalon mittaristoon ja miksei myös käyntiin sekä kulutukseen.

Lambdan johtosarjan tarkistus nyt ensiksi.

Niin, kone ilmeisesti z22yh kun korkeapainepumpusta oli mainintaa.
Montako lambdaa tuossa mallissa on ja jos useampi niin missä se toinen on? Toinenhan on pakosarjan alla tulipellin vieressä. Eli ns helpossa paikkaa.
Eiköhän tuossakin ole 2 anturia, ennen ja jälkeen katalysaattorin.

Ja tuo mitä vikakoodi herjaa, olis 2. eli taempi.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Raven77
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 54
Liittynyt: 14 Tammi 2018, 10:29

Re: Vectra C -04 Z22YH huono tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja Raven77 »

Timonen kirjoitti: 14 Maalis 2020, 15:07
Raven77 kirjoitti: 14 Maalis 2020, 15:02
petrisa kirjoitti: 14 Maalis 2020, 14:33 Muista tuskin kannattaa välittää kuin tuosta lambdasta. Se aiheuttaa taatusti vikavalon mittaristoon ja miksei myös käyntiin sekä kulutukseen.

Lambdan johtosarjan tarkistus nyt ensiksi.

Niin, kone ilmeisesti z22yh kun korkeapainepumpusta oli mainintaa.
Montako lambdaa tuossa mallissa on ja jos useampi niin missä se toinen on? Toinenhan on pakosarjan alla tulipellin vieressä. Eli ns helpossa paikkaa.
Eiköhän tuossakin ole 2 anturia, ennen ja jälkeen katalysaattorin.

Ja tuo mitä vikakoodi herjaa, olis 2. eli taempi.
OK. koska etummainen on mitattu ja terveeksi todettu.

Ai niin ja onhan tuohon vaihdettu imusarja ja läpätki. Muu tuli vanhasta koneesta.
Vastaa Viestiin