Elikkäs 94-vuoden 2.0 8V omega kyseessä ja ensin ei käynyt kaikilla pytyillä, sitte vaihoin tulpat ja toimi taas vähän aikaa hyvin kunnes ei taaskaan käyny kaikilla neljällä no sitte sammu kokonaa mutta lähti viel vähän vaivanloisesti käyntii.punanen öljykannu sytty mittaristoo. No yö oli ni kotia piti päästä ni ajoin vaa ja ölykannu ei palanu jos kierrokset ei laske alle 2500. No kotia pääsin mutta pihatien loppu metreillä alko nakuttamaan ooppeli, ni sammutin ja rullasin loppumatkan. Aamulla katoin öljyt ja ihan normi tasolla on ja kokeilin käyntii, ni lähti ihan hyvin nakuttaa edelleen mutta öljykannu ei pala kylmällä koneella.
Mikä voisi ooppelissa olla? Onko kone entinen? Ps kansipahvi vaihettii pari päivää sitten, niin onkohan siinä asennuksessa menny joku vituiks.?
Omega 2.0 8V nakuttaa ja öljynpainevalo palaa
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13555
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Omega 2.0 8V nakuttaa ja öljynpainevalo palaa
Kannentiivisteenhän saa asennettua väärinpäin mutta ei sitten pitäisi pysyä nesteetkään sisällä.
Eihän remontissa käytetty tiivistesilikoonia liikaa että olisi imusihti tukossa?
Nakuttava äänihän kertoo siittä että autossa on moottorivaurio tai jos pelkkä yläpää nakuttaa niin voi olla että nostajat ei saa öljyä ja matalilla öljynpaineilla ajo on hakannut ne rikki.
Öljykannunkuva syttyy jos öljynpaine on alle 0,3bar.
Normaali öljynpaine on autossa välillä 1-5bar
Eihän remontissa käytetty tiivistesilikoonia liikaa että olisi imusihti tukossa?
Nakuttava äänihän kertoo siittä että autossa on moottorivaurio tai jos pelkkä yläpää nakuttaa niin voi olla että nostajat ei saa öljyä ja matalilla öljynpaineilla ajo on hakannut ne rikki.
Öljykannunkuva syttyy jos öljynpaine on alle 0,3bar.
Normaali öljynpaine on autossa välillä 1-5bar
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Omega 2.0 8V nakuttaa ja öljynpainevalo palaa
Pestiinkös tuossa kansipahvin vaihdossa pintoja esim bräkleenillä tms eikä vaihdettu öljyjä sen jälkeen? Ohentaa muuten öljyjä ihan saatanasti, sitä ei tartte paljoakaan sinne sekaan päästä. Kokemusta on
Monta Astraa, Vectraa, Corsaa on ollut ... Ooppelista siirrytty Saabbeliin.
Nyt alla Saab 9-3 2.0 '98 ja 2.0 turbo '01
Nyt alla Saab 9-3 2.0 '98 ja 2.0 turbo '01
Re: Omega 2.0 8V nakuttaa ja öljynpainevalo palaa
^Aika vatipää saa olla jos kannen irroittaa/asentaa ilman öljyjen vaihtoa,johan öljytilaan menee glykoliakin väkisin.
Ja toisekseen bräkis kyllä haihtuu pois.
Ja toisekseen bräkis kyllä haihtuu pois.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Omega 2.0 8V nakuttaa ja öljynpainevalo palaa
Opeleiden öljynpaineanturit hajoaa noin että kuumana ei muka ole painetta.
Se kannattaa tarkistaa. Nakutus yms voi olla eri oire. Kuulematta vaikea sanoa.
Se kannattaa tarkistaa. Nakutus yms voi olla eri oire. Kuulematta vaikea sanoa.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Omega 2.0 8V nakuttaa ja öljynpainevalo palaa
No joo, omalla kohtaa tuo tuli vastaan ku vaihtelin Sitikkaan ohjurin kumit. Tuossa suositeltiin liimaamaan ne kiinni, olivat aika herkkiä korkkaamaan, joten putsailin ohjureita bräkleenillä ennen liimausta. Kyllä sekin vaan verran vaikutti että öp-valo paloi tyhjäkäynnillä ja käytiäänessä selvä ero. Öljynvaihdolla korjaantui.
Monta Astraa, Vectraa, Corsaa on ollut ... Ooppelista siirrytty Saabbeliin.
Nyt alla Saab 9-3 2.0 '98 ja 2.0 turbo '01
Nyt alla Saab 9-3 2.0 '98 ja 2.0 turbo '01