Perskule!
H Astra "luotettavalla spagetti-tekniikalla" eli 2008 mallin stw Astra 1,9 diisselillä alkoi vaihteisto hajomaan, ilmeisesti...
Toi katiska on ollut oikeen kunnon murheenkryyni!
Sen vielä ymmärtää että kulutusosia tarttee uusia, kuten viime leimalla alatukivarret ja ulommat rt-päät. jarrut on tieteskin pistetty kokonaan uusiksi, kulutustavaraahan ne ovat ja halpoja.
Jakopääremonttikin oli melko perus-helppo.
Myös huippu-luotettavaa-valmistetta, (made in makaroni) UFI:n löpöfilsun kotelo vuoti ja oli ehtinyt vuotaa naftaa sen verran että parit pienet vesiletkut turposivat niin hurjiksi että ne oli uusittava kun alkoivat vuotaa pakkasnestettä...
Puolisen vuotta sitten vaihdettiin silloin-tällöin täristävän kaksimassapskakytkimen osat. Ei ne ollut niin loppu kuin olis kuvitellut...
Ite vauhtipyöräsysteemi heilui tietenkin kuten olettaa saattaa.
Oli muuten perin vttumainen homma toi kytkinremppakin, ihan helkutisti purkamista ja näkee että italialainen tekniikka ei ehkä ihan istu saksalaiseen härveliin, ainakaan ihan noin helpolla...
Ei se turhan tarkka jätkä oo Torinon kokoonpanolinjalla, laatikon ja koneen välisistä kuudesta pultista puuttui yksi...
Vaihteensiirtovaijerit olis vielä pitänyt uusia, väljää on...
Nyt viimeisin tikki oli se että laatikko alkoi pitää kunnon meteliä!
Ei hitto! Eihän tolla uskalla enää ajaa! Klonksutusta ja hankaavaa ääntä, kolinaa ja nykäisyjä ajettaessa. Mikä tolle tuli???
Katiska nosturille, ei öljyvuotoja,,, pyörittelyjä vetareista... ihme ääniä välillä...
No, lootan proppu auki ja litkut ulos... Joo, reippaasti metallia öljyssä!
Taitaa olla laatikko sipuli!
Mitäs näistä oli sanottu? Kuutosvaihdetta EI SAA käyttää kuin vasta yli 120 km nopeudessa.
Voi pe*se!
Astra H 1,9 CDTI 2008 Loota pskana!!!???
Re: Astra H 1,9 CDTI 2008 Loota pskana!!!???
Googlaa petteri M32 vaihteisto
Muutenhan tämmönen on kyllä parasta Opelia. Ei ny ihan B-Vectra diesel tasoa, mutta lähelle.
Muutenhan tämmönen on kyllä parasta Opelia. Ei ny ihan B-Vectra diesel tasoa, mutta lähelle.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Astra H 1,9 CDTI 2008 Loota pskana!!!???
paljonko ajettu ? kuulemma niitä vaihteisto öljyjä ei tarvitse vaihtaa ikinä , koska ovat LIFE TIME eli suunniteltu sen auton käyttö ajan mukaan = max. 100 000 km
Re: Astra H 1,9 CDTI 2008 Loota pskana!!!???
Niissä laatikoissa on valmistusvirhe. Siihen ei öljynvaihto auta. Kartiorullalaakerit on asennettu liian kovaan esijännitykseen. Se rikkoon laakerin vierintäpinnat.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Astra H 1,9 CDTI 2008 Loota pskana!!!???
Mutta ei ne kaikki hajoa. Suurin osa toimii, mutta eihän kukaan toimivia erikseen kehu.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
Re: Astra H 1,9 CDTI 2008 Loota pskana!!!???
Juuri noin. Vähemmän on kuitenkin verheellisellä esijännityksellä olevia kuin toimivia. Laatikon voi laakeroida ja shimmata uusiksi. Foorumilta löytyy korjaustopicci M32 - vaihteistolle.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i