Astra z16xpg nykii ja käy kolmella

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Twinsport
'Agila'
Viestit: 5
Liittynyt: 02 Syys 2020, 05:45

Astra z16xpg nykii ja käy kolmella

Viesti Kirjoittaja Twinsport »

Eli potilaana viimeisiä G-Astroja,joka kylmänä toimii ok,mutta kayntilämmön saavutettuaan rupeaa nykimään pintakaasulla ajaessa ja käy ajoittain kolmella myös tyhjäkäynnillä. Välillä tyhjäkäynti rynkyttää 800-1200 kierroksen välillä ja kone meinaa sammua alhaalla käydessään.
Sytyttää vikavalon ensin koodilla: P0301,sitten P0300,P0302,P0303 ja P0304.
Hetken seistyään pelaa taas hetken,vikakoodien nollauksen jälkeen kone normalisoituu hetkeksi myös ajonaikana ja kiihdyttäessä vika ei tule päälle,vaan tasaisesti ajaessa/moottorijarrutuksessa.
Puolakasetti ja tulpat uusittu,ei vaikutusta.
Mites EGR? Jos EGR:n pistokkeen irroittaa käynnissä ollessa,niin moottori sammuu välittömästi,onko normaalia? Vanhempi x16sz sytyttää vaan vikavalon vastaavassa kokeessa.
Voiko nuo oireet viitata ECUvikaan,niitäkin kai näissä ollut?
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13542
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Astra z16xpg nykii ja käy kolmella

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Onko moottorikoodi oikea?

Kun puola ja tulpat on kerran uusittu ja katkoo sytytystä ja antaa siittä vikakoodeja niin puristuspaineet voisi mitata.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Twinsport
'Agila'
Viestit: 5
Liittynyt: 02 Syys 2020, 05:45

Re: Astra z16xep nykii ja käy kolmella

Viesti Kirjoittaja Twinsport »

Oho tosiaan, z16xep on tuo koneen tyyppikoodi :bonk:
Twinsport
'Agila'
Viestit: 5
Liittynyt: 02 Syys 2020, 05:45

Re: Astra z16xpg nykii ja käy kolmella

Viesti Kirjoittaja Twinsport »

Empiiriset tutkimukset jatkuneet. Asiaa lueskeltuani kokeilin käynnistää auton EGR töpseli irrallaan ja se onnistuikin,vaikka auto sammuu,jos käyvän koneen pistokkeen irroittaa.
Nyt auto käy pätkimättä ja tehot tallella joka tilanteessa,sytytyskatkos vikakoodit loistavat poissaolollaan,tilalla tosin P1405,joka vissiin herjaa tuosta irroitetusta EGR-venasta.
Taitaa kallistua tuohon imusarjanlaipan EGR-kanavien putsausoperaatioon. Parempi niin,kuin joku mystinen ECUvika.
Vastaa Viestiin