Opel signum 2.0t hylsy konttorilta. apua kaivataan.

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
jokke89
'Agila'
Viestit: 9
Liittynyt: 04 Syys 2020, 14:50
Paikkakunta: Rovaniemi

Opel signum 2.0t hylsy konttorilta. apua kaivataan.

Viesti Kirjoittaja jokke89 »

Elikkäs hylsy tuli konttorilta niin että pöminä kävi.
Syy: moottorin vikavalo palaa ja ilmoittaa vikakoodeiksi
Suuttimet vikakoofi P0201-04 toimintahäiriö kaikille suuttimille. Samalla anto vikakoodia P0420-liian alhainen katalysaattorin puhdistusaste(lohko1)

Onko juuri tosi että suuttimet ja katti hajos??

Onko kellään ollu tämmöstä eeessä ja mistä sitä vikaa lähtis ettimään ennenkö alkaa nuita vaihtamaan. Sama lyyä paaliin koko auto muuten.
petrisa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1579
Liittynyt: 08 Elo 2010, 12:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Opel signum 2.0t hylsy konttorilta. apua kaivataan.

Viesti Kirjoittaja petrisa »

1. sylinterin ruiskusuuttimen johtosarjassa vika. Todennäköisesti katkos (oikosulku toinen vaihtoehto).
Tuo toinen vikakoodi, mikä viittaa katalysaattoriin, johtunee tuosta suuttimen viasta, koska tämän vian ollessa aktiivinen lambdasäätö ei ole käytössä.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
jokke89
'Agila'
Viestit: 9
Liittynyt: 04 Syys 2020, 14:50
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Opel signum 2.0t hylsy konttorilta. apua kaivataan.

Viesti Kirjoittaja jokke89 »

No niimpä vaan oli joku vika liittimissä. Tuli käytettyä kaikki auki/putsattua puhdistusaineella ja akku irti yön yli niin vika hävisi. Kiitoksia vaan avusta.
Vastaa Viestiin