Öljyn syönti/Öljymerkit/Motor Flush

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
rjokela002
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 51
Liittynyt: 01 Kesä 2020, 21:05

Öljyn syönti/Öljymerkit/Motor Flush

Viesti Kirjoittaja rjokela002 »

Elikkä oma Gastra alkanu siihen tahtiin syömään öljyä, etten oikeen tiiä mikä avuks. Ei savuta eikä ulkoisia vuotoja. 1.6 16v kyseessä ja tällä hetkellä GM:n ruikulit sisällä. Onkos noilla öljymerkeillä eroa? Menin ostamaan tossa valvolinen maxlifea seuraavaks ja aattelin semmosen motor flushin ostaa. Onkos niistä millasia kokemuksia?
Astra G 1.6 16v -00
Tonza93
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 35
Liittynyt: 05 Huhti 2019, 21:23

Re: Öljyn syönti/Öljymerkit/Motor Flush

Viesti Kirjoittaja Tonza93 »

Omassa -99 g astra on shell helix ultra 5w-40 on ainakin omassa toiminut. Ei ole tarvinnut lisätä öljyä. Oletko katsonut onko mottori kuiva myös alta päin tai jättääkö lätäköita maahan.
Avatar
ooppelifani
OCF Member 2023
OCF Member 2023
Viestit: 525
Liittynyt: 28 Loka 2005, 11:57
Paikkakunta: Loppi

Re: Öljyn syönti/Öljymerkit/Motor Flush

Viesti Kirjoittaja ooppelifani »

Kokemusta G Astroista 8 venttiilikoneilla noin 700 000 km ajalta ja 5 eri yksilöä jotka edelleen meillä ajossa ja eniten ajetulla n. 300 000km mittarissa. Teboilin golden S ja gm moottoriöljyjä käytetty 15 000 km vaihtovälillä. Noin 12 000 km kohdalla saa lisätä 1 litran öljyä moottoriin.
Jos autosi ei jätä parkkikselle öljylätäkköä niin todennäköisesti polttaa öljyä.
Homma menee jotenkin näin: Alkuun vuotaa venttiilivarren kumit ja sitten ajankanssa männänrenkaat jumii jolloin kulutus öljylle on luokkaa jopa litra / 1000 km. Jokatapauksessa syy valtavaan öljynkulutukseen löytynee venttiilivarsista ja männistä / männän renkaista. Joko kuluneista tai jumiutuneista. Viisaammat kertovat varmasti lisää. :)
Elämä On Juhla.
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13544
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Öljyn syönti/Öljymerkit/Motor Flush

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Ooppelifani puhuu asiaa. Venttiilivarrenkumit kovettuu irtoaa tai murenee. Tämän jälkeen öljy karstoittaa männän öljyrenkaat juntturaan ja öljynkulutus nousee jopa 2l/1000km tai öljynkulutus polttaa pakoventtiilin. Erityisesti x14xe c16xe x16xe ja x16xel ongelma


Ne venttiilivarrenkumit on paskaa laatua jo uutena 1993-2000. Sen jälkeen ilmeisesti parempia samat kumet 1,8 16v malleissa missä ei ole ongelmia tullut itselle vastaan.

3l/10tkm öljynkulutuksen sai venttiilivarrren kumien vaihdolla ja forte motorflush korjattua ainakin näin tuntuisi olevan noin 6tkm remontin jälkeen
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Vastaa Viestiin