Hei,
Otsikon auto nykäisee voimakkaasti kiihdyttäessä matalilla kierroksilla. Samaan aikaan valot sammuu ja syttyy, välähtää akun merkkivalo ja moottorihäiriön merkkivalo sekä luistoneston merkkivalo jää palamaan, mutta sammuu seuraavalla käynnistyksellä.
Auto kävi merkkihuollossa ja sanoivat sielä, että autosta katkeaa sähköt mutta eivät voi asialle mitään tehdä kun virrat häviää testeriltäkin.
Vain yksi vikakoodi jää muistiin U2105
Autoon on tehty lisämaadotuksia sekä vanhoja maadotuksia tarkistettu.
Mistähän lähtisi vian etsintää jatkamaan?
Vectra c 2008 2.8t katkoo sähköjä kiihdytyksessä
Re: Vectra c 2008 2.8t katkoo sähköjä kiihdytyksessä
Kyllä mä tutkisin ne pluskaapelit. Tuo voi myös olla oikosulku jonkin moottorin sopivan liikkeen yhteydessä.
Monta Astraa, Vectraa, Corsaa on ollut ... Ooppelista siirrytty Saabbeliin.
Nyt alla Saab 9-3 2.0 '98 ja 2.0 turbo '01
Nyt alla Saab 9-3 2.0 '98 ja 2.0 turbo '01
Re: Vectra c 2008 2.8t katkoo sähköjä kiihdytyksessä
Nyt on tutkittu kaikki pluskaapelitkin ja käyty sulakerasiat läpi eikä löytynyt vielä mitään.
Tuli huomattua, että vika ilmenee vaan matalillakierroksilla kiihdyttäessä ja samalla auto tuntuu tehottomalta, mutta kun yli 3000 kierroksilla antaa kaasua niin menohaluja kyllä löytyy eikä nykäisemistä esiinny.
Autoon on edellisen omistajan toimesta vaihdettu kyseisen vian takia turbo ja sytytysyksikkö, mutta olisikohan mahdollista että vika löytyisi turbon johdoista tai sitten jostain muusta?
Tuli huomattua, että vika ilmenee vaan matalillakierroksilla kiihdyttäessä ja samalla auto tuntuu tehottomalta, mutta kun yli 3000 kierroksilla antaa kaasua niin menohaluja kyllä löytyy eikä nykäisemistä esiinny.
Autoon on edellisen omistajan toimesta vaihdettu kyseisen vian takia turbo ja sytytysyksikkö, mutta olisikohan mahdollista että vika löytyisi turbon johdoista tai sitten jostain muusta?
Re: Vectra c 2008 2.8t katkoo sähköjä kiihdytyksessä
Kun tilanne on tuollainen, että autosta käytännössä katoaa sähköt, tuntuu vähän oudolta että turbosta on vikaa haettu. Faktahan on se, jo huollossakin todettuna että sähköt katkeaa. Näin sähköasentajan silmin, kyllä se nyt enemmän olisi satunnainen, massiivinen sähkövika. Jos joltakin lähipiiristä moinen löytyisi, lähtisin tutkimaan ekana loggaavalla yleismittarilla. Ihan ekana jännitemittaus akun rinnalle, ja koitetaan saada vika esiin. Jos jännite notkahtaa akullakin, jossakin on hetkellinen oikosulku johon jännite purkautuu. Jos ei loggaavaa löydy, perinteisellä analogisella voisi ehtiä huomaamaan muutoksen livenäkin. Digitaalisella ei.
Kuitenkin kun liittyy kiihdyttämiseen just matalilla kierroksilla, kovasti ajatus hakeutuu noihin kaapelihin yhä. Moottorin liikkeet maksimivääntöä hyödynnettäessä, värinät ym ... kuitenkin kaikki tuntuu johtavan siihen, että jokin mekaaninen asia käy tässä tilanteessa sähköpuolen päälle.
Kuitenkin kun liittyy kiihdyttämiseen just matalilla kierroksilla, kovasti ajatus hakeutuu noihin kaapelihin yhä. Moottorin liikkeet maksimivääntöä hyödynnettäessä, värinät ym ... kuitenkin kaikki tuntuu johtavan siihen, että jokin mekaaninen asia käy tässä tilanteessa sähköpuolen päälle.
Monta Astraa, Vectraa, Corsaa on ollut ... Ooppelista siirrytty Saabbeliin.
Nyt alla Saab 9-3 2.0 '98 ja 2.0 turbo '01
Nyt alla Saab 9-3 2.0 '98 ja 2.0 turbo '01