Omega lämpenee...
-
- OCF Member 2017
- Viestit: 3231
- Liittynyt: 30 Touko 2002, 03:00
- Paikkakunta: Jyväskylä
Itsellä on siinä vähän yli ysikympin nykyisessä ompussa. Entinen oli kaupungissa siinä 95:n yläpuolella. Eli tuo on vielä ihan normaalia kun auto ei kuitenkaan vielä keitä, eli lämmöt ei ole punaisella. Noin pienet heitot menevät anturin tarkkuuden piikkiin.On 2004-04-05 17:00, jks wrote:
Mikä mättää (omega -95 2,5 v6). Näin kelien lämmetessä, varsinkin kaupunkiajossa lämmöt melkein satasessa? Termostaatti melkein uusi, ja nestettä on. Kuulin joskus jostain, että jäähdyttäjä pitäis ilmata? Eli?... tumpelo kun oon...
Omegassa tulee helposti säikähdettyä sitä lämpömittaria koska asteikko on aika pieni niin isoon mittariin. Eli parin asteen heitto näyttää jo isolta mittarissa
-
- 'Admiral'
- Viestit: 108
- Liittynyt: 25 Tammi 2006, 22:24
- Paikkakunta: Hamina
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 2059
- Liittynyt: 28 Tammi 2005, 02:00
- Paikkakunta: Mänsesteri
-
- 'Admiral'
- Viestit: 108
- Liittynyt: 25 Tammi 2006, 22:24
- Paikkakunta: Hamina
Hyvä kun kaivoit tän ylös ettei tarvinnu omaa alottaa...
Itellä nimittäin nesteiden ja termarin vaihdon jälkeen lämpömittari heittelee ihan miten sattuu ja neula on huomattavasti korkeemmalla.
Sen jälkee on alkanu lämpösenä myös vilkuttelemaa moottorin häiriövaloa, mutta luen koodit huomenna, josko tulis selvyyttä.
Mutta voiko olla ettei neste kierrä termarin vaihdon jälkeen, vaikka ilman takia?
Kai se ny olis pahvin polttanu jo ajat sitten kun oon kuitenki ajellu jo pari viikkoo uusilla nesteillä ja termarilla..
Pitänee seuraavaks vaihtaa lämpömittarin anturi, josko auttais asiaan..
Autohan on siis tuo sigun mobiili, 8-tappinen kiihtyvyysihme...
Itellä nimittäin nesteiden ja termarin vaihdon jälkeen lämpömittari heittelee ihan miten sattuu ja neula on huomattavasti korkeemmalla.
Sen jälkee on alkanu lämpösenä myös vilkuttelemaa moottorin häiriövaloa, mutta luen koodit huomenna, josko tulis selvyyttä.
Mutta voiko olla ettei neste kierrä termarin vaihdon jälkeen, vaikka ilman takia?
Kai se ny olis pahvin polttanu jo ajat sitten kun oon kuitenki ajellu jo pari viikkoo uusilla nesteillä ja termarilla..
Pitänee seuraavaks vaihtaa lämpömittarin anturi, josko auttais asiaan..
Autohan on siis tuo sigun mobiili, 8-tappinen kiihtyvyysihme...
Ford Mondeo 1.8 STW
Ainakin A-Omegassa toi ilmaaminen autto murheisiin. Lämpömittarin anturi ja imusarjan tykö menevä ohkanen vesiletku irti, sitten vaan hitaasti nestettä jäähdyttäjään kunnes tulee anturin reijästä pihalle, anturi paikalleen ja lisää nestettä sisään niin kauan että tulee siitä letkusta. Sitten vaan letku kiinni.
"Sculptural Artistry and German Precision"
Omega B Caravan 2.6 V6 2001 (Y26SE)
Mercedes-Benz Vito 112CDI 2002
Omega B Caravan 2.6 V6 2001 (Y26SE)
Mercedes-Benz Vito 112CDI 2002
-
- OCF Member 2023
- Viestit: 1508
- Liittynyt: 04 Huhti 2004, 03:00
- Paikkakunta: Vantaa
mulla vuoti omegassa vesipumpun takaa vesiletku (katkenneen klemmarin takia ) ja laittelin sitten tuossa kotipihassa uuden klemmarin sinne ja täytin järjestelmän uudestaan mitään ilmailematta (kun oli vähän kiirus) lähdin sitten tuosta ajamaan kylälle päin ja liikennevaloissa katson että voihan vittu kun lämmöt kipuaa _nopeasti_ sinne punaisen paremmalle puolelle ja nestevalo syttyy samalla kun lämpömittari tipahtaa sinne karvanvajaaseen 90 kerkesin ja pelästyä että se siitä pahvista ja sen jälkeen kun vaihdoin lämppärin kennon myöhemmin niin ilmasin huolella järjestelmän
keväällä kaveri osti 2.0 b-omegan ja ajoin sillä sitten ja siinä kanssa kaupunki ajossa lämmöt pyöri 90-95 paikkeilla ei kuitenkaan keittänyt eli väittäisin normaaliksi
keväällä kaveri osti 2.0 b-omegan ja ajoin sillä sitten ja siinä kanssa kaupunki ajossa lämmöt pyöri 90-95 paikkeilla ei kuitenkaan keittänyt eli väittäisin normaaliksi
Re: Omega lämpenee...
Nostan vanhaa aihetta kysyäkseni omaa asiaa. Omassa -94 B V6 Omegassa mittariston lämpömittari rikki. Talvella kävi niin että liian laimeiden glykolien takia (en älynnyt mitata, kun käytetyn auton ostin) jäähdytysneste pääsi jäätymään ja yksi letku meni rikki. Letku korjattu ja oikeanlaiset nesteet lisätty. Paikallaan tuntuu toimivan, mutta ennen kuin saan korjattua lämpömittarin, mistä kohdasta minun kannattaa infrapuna pintalämpömittarilla mitata ja varmistaa, että lämmöt pysyvät kurissa?
Moottorin ylävesiletku, joka menee jäähdyttimelle?
Apukuskin puoleinen alempi paksu letku?
Jostakin muualta, mistä?
Missä asteessa vakio termari tulisi aueta ja missä asteessa flektin tulisi lähteä pyörimään? Kiitos jo etukäteen.
Moottorin ylävesiletku, joka menee jäähdyttimelle?
Apukuskin puoleinen alempi paksu letku?
Jostakin muualta, mistä?
Missä asteessa vakio termari tulisi aueta ja missä asteessa flektin tulisi lähteä pyörimään? Kiitos jo etukäteen.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13557
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Omega lämpenee...
Vakio termari noin 90astetta.
Termostaatin sisäpuolelta kiertoa eli ei isoista letkuista voi mitata. Anturi harvoin hajoaa joten käytä vaikka orkkis anturia ja liitä se tarvike anturiin.
Tai korjaa mittari piakkoin pois alta
Termostaatin sisäpuolelta kiertoa eli ei isoista letkuista voi mitata. Anturi harvoin hajoaa joten käytä vaikka orkkis anturia ja liitä se tarvike anturiin.
Tai korjaa mittari piakkoin pois alta
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Omega lämpenee...
tarkistasin kyllä ensin että johto on kiinni anturissa löytyy imusarjan alta taka osasta keskeltä kansien yhdys sillasta yksi napanen anturi
Omega B v6 3,0 vm-97autom. sedan
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm