Jumiutuneen öljyrenkaan liotus

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
jpisteh
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4258
Liittynyt: 17 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja jpisteh »

Versiossa,jonka itse kuulin lykätään koneessa olevien öljyjen sekaan,käytetään vähänaikaa ja lasketaan pois.En menisi luottamaan pelkän naftan voiteluominaisuuksiin...
Siis tuossa haetaan ns. Forte MotorFlush ominaisuuksia, siis "varmasti" naftasta on apua.

Itse käyttäisin MotorFlush litkua. Eli se lisätään moottoriöljyn joukkoon ja sitten moottoria käytetään korotettua joutokäyntiä noin puolituntia (älä helevetissä lähde ajamaan, silloin kuin "öljynohentimet" ovat sisällä)ja vaihdetaan öljyt ja suodatin.

Vesi soveltuu hyvin karstanpoistoon, mutta öljyrenkaita en vedellä lähtisi puhdistamaan, sillä silloin vesi on päässyt aivan liian alas jos se on öljyrenkaiden tasolla.

j.h

Alta voi lukea, kuinka tehdään oikeaoppinen väärinkäyttö...
http://www.opelclubfinland.net/forum/vi ... 75&forum=4

edit
Jos tuo oli C/X16XEL, niin silloin taitaa olla koneen avaus lähellä. Kyseisessä moottorissa on esiintynyt liian pieniä mäntiä.



<font size=-1>[ This Message was edited by: jpisteh on 2004-06-02 22:39 ]</font>
Avatar
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 21201
Liittynyt: 16 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TJT »

Jep,jep.
Kyllä itsekkin käytän suosiolla ihan "oikeita" moottorinhuuhtelumömmöjä.Tuo oli vaan tuollaista essonpaarista kuultua(rekkakorjaamolta)
jehol
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 18
Liittynyt: 24 Syys 2003, 03:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jehol »

Nyt on auto taas ajossa. Tarkennuksena naftan määrälle, kirjoitin "niin paljon että reijästä näkyy" eli ei siis tarkoita sitä, että siihen reikiin asti. Itse laitoin näin jälkeenpäin ajatellen hieman liikaa naftaa, ja sai sitten jonkin aikaa sumuttaa naftaa pois :smile:. Mielestäni alle desi per pytty riittää. Mutta nyt on siis homma hoidettu, ja auto ajossa. Kirjoittelen lähipäivinä tänne, onko vaikuttanut öljynkulutukseen. Ainakaan ei nyt savuta yhtään.


<font size=-1>[ This Message was edited by: jehol on 2004-06-03 09:44 ]</font>
Nikolius
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 10
Liittynyt: 10 Heinä 2018, 18:10

Re: Jumiutuneen öljyrenkaan liotus

Viesti Kirjoittaja Nikolius »

Mites nikkareilla on käynyt kun kaatanut dieselii sylinteriin, onko kaikki mennyt läpi alakertaan vai jäänyt männän päälle?
Mulla valuu kaikista sylinteristä läpi.. vauhtia n. puoli desiä per pari tuntia.
Yrjö
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 181
Liittynyt: 17 Heinä 2010, 13:03
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Jumiutuneen öljyrenkaan liotus

Viesti Kirjoittaja Yrjö »

Muistaakseni yhdestä yön aikana valunut läpi? Siinä heikommat puristuspaineenkin.
Vastaa Viestiin