1.8 gsi

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
kadett75
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 24
Liittynyt: 06 Touko 2005, 00:32
Paikkakunta: Kemi

1.8 gsi

Viesti Kirjoittaja kadett75 »

tietäskö kukaan mikä ruisku on 1.8 gsi kadetissa ja mistähän löytyis kytkentä kaavio siihen
havericky
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3852
Liittynyt: 31 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Janakkala - Turenki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja havericky »

Jarzki
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1239
Liittynyt: 04 Syys 2004, 03:00

Viesti Kirjoittaja Jarzki »

Mites kun oon nettiautosta katsonut yhtä 1.8 gsi kadettia ja olen aivan 100% varma että siinä on motronic ruisku vaikka pitäisi olla juuri tuo l-jetronic? Auto on vuosimallia -90.
Onko tuollaista siis ollut vai olisiko todennäköisempää että on moottorivaihto josta ei kerrota ilmoituksessa tai sitten näppäilyvirhe moottorinkoossa? En ole vaivautunut soittamaan myyjälle ja kysymänä asiasta...
Avatar
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 21201
Liittynyt: 16 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TJT »

Jos kyseessä on tuontikadetti,niin saattaa jopa olla motronicci.
Kadett - 1.8 litre (C18NE) 87 - 90 Bosch Motronic ML4.1

Suomeen ei ole taidettu alunperin moisella koneella varustettua myydä?

E: 1.8 kadettia on useammallakin eri koneella.
Osaa ei varmastikkaan ole suomeen maahantuojan toimesta tullut.

Kadett - 1.8 litre (C18NZ) 89 - 90 Delco Multec

Kadett - 1.8 litre (18E) 83 - 87 Bosch LE2 Jetronic

Kadett - 1.8 litre (18SE) 87 - 91 Bosch L3 Jetronic

Kadett - 1.8 litre (C18NE, C18NT)

Kadett - 1.8 litre (E18NV) Ecotronic

Kadett - 1.8 litre (C18NV) Ecotronic

Kadett - 1.8 litre (C18NE) 87 - 90 Bosch Motronic ML4.1
peppesopel
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 123
Liittynyt: 18 Tammi 2005, 02:00

Viesti Kirjoittaja peppesopel »

Niinpä näytti olevan nettiautossa "gte"kadetti -90 1.8 motronicilla!En ole kyllä ennen moista nähny!
Omega 2,5 steinmetz caravan, Manta A ,Kadett Gsi cabrio, Vectra2.2 Monza 3.0E, Bedford blitz
Matti.v
'Agila'
Viestit: 4
Liittynyt: 14 Maalis 2018, 19:03

Re: 1.8 gsi

Viesti Kirjoittaja Matti.v »

Vanhaa aihetta lainaten uusia kysymyksiä.
Löytyisikö täältä apua kun google jne ei löydy.

18se moottori jetronic L3? ruiskuineen siirretty vieraaseen koriin.
Kiireissäni purkaessa käyntikuntoisesta kadetista tuon tekniikan olin katkaissut suuttimien -puolen ohjausjohdon niin ettei sen paikasta eculla enää saa selvää.. lähtee moottorin pistokeesta ruskea/keltaisena ja loppuu välille, eculta ei puutu johtoja eikä tuota väriä tule sinne..
Kytkentäkaaviota en löydä mistään tuohon 3;n sopivaa. 2 ja motronicin kyllä ois itelläkin.
Ucun pinnitieto ja johdon värikin riitäisi..
Matti.v
'Agila'
Viestit: 4
Liittynyt: 14 Maalis 2018, 19:03

Re: 1.8 gsi

Viesti Kirjoittaja Matti.v »

edelleen oisin apua vailla.

tyttöjen jääratarassi kyseessä ja vielä kerkeis ajamaan jos sais koneen käymään.

ongelma on edelleen sama kuin tuossa edellisessäkin viestissä.
89vm 1.8gt kadetin 18se kone eri korissa eikä käynnisty. ohjain on vissiin jetronic (l3).

suuttimien ohjaus maadoitus rusk/kelta,mihin se menee?

eculle se ei ainakaan suoraan mene. tutkin sen verran että menee siihen isoon pistokkeeseen joka akun vieressä jossa vaihtaa väriä koriin tullessaan eikä mulla ei enää ole koria josta pystys selvittelee ja tutkimaan. :-?
suuttimille tulee virta kuten pitääkin mut maadoitus.. sytkä toimii jne

autodata jne tutkittu eikä löydy kaaviota joka tuohon ruiskuun kävisi.. onko kadetin alfamer korjauskirjassa kaavioita tuolle ruiskulle?

joutuuko kohta vaihtaa motronicin kun ei selviä..
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: 1.8 gsi

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Tuon dokumentin sivulla 3 on kytkentäkaavio Kadetin jetronicciin L3
http://www.vectra16v.com/slp/slp_kadett_e_mj89.pdf
Ruskea - keltainen johdin menee K15 - ohjainlaitteen liitinnastaan 3 .
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Matti.v
'Agila'
Viestit: 4
Liittynyt: 14 Maalis 2018, 19:03

Re: 1.8 gsi

Viesti Kirjoittaja Matti.v »

Robertx kirjoitti: 17 Maalis 2018, 13:43 Ruskea - keltainen johdin menee K15 - ohjainlaitteen liitinnastaan 3 .
kiitos. tuo selvensikin paljon. näyttääkin haaraantuvan jo moottorin päällä tuo johto ja menee ohjaimelle joka on ilmamassamittarin päällä,. eli ei siinä sittenkään ollut vikaa,yhteys kunnossa.. luulin alkujaan että tuo erillinen ohjain olisi ruiskun ohjannut. :no: no eipä vaan toimi ei.

ajatus on nyt vaihtaa tuohon motronikki kun siihen mulla on tarvittavat osat ja varaosiakin varalla .
tietääkö joku onko tuo motronikin ja jetronikin hammastus kampuran tunnistimelle sama? tunnistin kyllä on sama.
Avatar
Opel-Mies
OCF Member 2019
Viestit: 50
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 22:22
Paikkakunta: Imatra

Re: 1.8 gsi

Viesti Kirjoittaja Opel-Mies »

Ei ole, Motronicilla on hammastus ja 18SE Jetronicin triggeripyörä on sileä, jossa on yksi muutaman cm pituinen matala kohta.
[Käyttöautot:] Kadett E LS 1.3S -90, Astra F GL 1.6i 8v -94
[Harrastepelit:] Kadett E GSi 2.0i 8v -87, Ascona C GT 1.8i -86, Astra G Bertone Coupe 1.8 16v -00
Matti.v
'Agila'
Viestit: 4
Liittynyt: 14 Maalis 2018, 19:03

Re: 1.8 gsi

Viesti Kirjoittaja Matti.v »

Opel-Mies kirjoitti: 04 Huhti 2018, 01:31 Ei ole, Motronicilla on hammastus ja 18SE Jetronicin triggeripyörä on sileä, jossa on yksi muutaman cm pituinen matala kohta.
Tuo tuli käytännössäkin jo testattua. Ei osaa motronic lukea jetronicin trikkeriltä. Ei lyö kipinää.
Mutta sain sen toimimaan kun vaihdoin ehjät moottorin ohjaimet.
Suuttimia ohjaava ecu onkin tuossa ilmamassamittarin päällä,yhteys sinne oli kokoajan kunnossa.mutta vahingossa meni +/- väärinpäin ja jotain ohjaimista kärähti.

Kiitokset avusta.☺
Vastaa Viestiin