18E Nokan opel osanumero/lisä kysymys asennuksesta.

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Avatar
Tunari-82
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3489
Liittynyt: 17 Joulu 2003, 02:00
Paikkakunta: Kauhava

18E Nokan opel osanumero/lisä kysymys asennuksesta.

Viesti Kirjoittaja Tunari-82 »

Eli pitäs saada tietoon se standardi koon 18E moottorin nokan,opelin osanumero.
Eli sen mitä täälä on ollut tapana laitella noihin 20ne/c20ne koneisiin "viri" nokiksi.
Onko se nyt sitten se 1.8 8v gsi kadetin alkuperäinen nokka.
18E
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1194
Liittynyt: 25 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Kouvola

Re: 18E Nokan opel osanumero?

Viesti Kirjoittaja 18E »

Tunari-82 kirjoitti:Eli pitäs saada tietoon se standardi koon 18E moottorin nokan,opelin osanumero.
Eli sen mitä täälä on ollut tapana laitella noihin 20ne/c20ne koneisiin "viri" nokiksi.
Onko se nyt sitten se 1.8 8v gsi kadetin alkuperäinen nokka.

Lunttaan suoraan EPC-softasta..

Camshaft 18E - 90295041
Camshaft 18SE - 90295041 <14360690 (ilm.valmiste nro.asti)
Camshaft 18SE - 90271486 >14360691

Näyttipä vielä olevan jotain "violet" malleja 0,1mm U/S lisämääreillä. =?

Todella erikoista, jos todellakin noissa vanhemmissa SE moteissa olisi sama nokka kuin E-mallissakin..
t:Ville

"Älä tuhlaa rahojasi, vaan
rällää ja ryyppää ne"
Avatar
Tunari-82
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3489
Liittynyt: 17 Joulu 2003, 02:00
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Tunari-82 »

Nuo violet mallit on käsittääkseni jotain yli tai ali kokoja.tjsp.
Tuollanen uusi std kokoinen nokka pitäs vissiin sitten hommata jostain.
Onkos muuten paha homma laittaa tuohon 18e nokkaan se c20ne.n virranjakajan pyörijä?
Ilmeisesti ne kiinnitys pulttien reijät joutuu poraamaan ja vääntämään niihin kierteet.
Mutta mitenkäs sen saa oikeaan kohtaan,oliko siinä pyörijässä joku kiilaura tms. systeemi millä se asettuu viisaamaan oikeaan suuntaan,ettei sädi kipinät koska sattuu :)
Avatar
Viper
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 244
Liittynyt: 15 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Viper »

Tunari-82 kirjoitti:Nuo violet mallit on käsittääkseni jotain yli tai ali kokoja.tjsp.
Tuollanen uusi std kokoinen nokka pitäs vissiin sitten hommata jostain.
Onkos muuten paha homma laittaa tuohon 18e nokkaan se c20ne.n virranjakajan pyörijä?
Ilmeisesti ne kiinnitys pulttien reijät joutuu poraamaan ja vääntämään niihin kierteet.
Mutta mitenkäs sen saa oikeaan kohtaan,oliko siinä pyörijässä joku kiilaura tms. systeemi millä se asettuu viisaamaan oikeaan suuntaan,ettei sädi kipinät koska sattuu :)
Reijät joutuu tosiaan poraamaan ja tekemään kierteet niihin. Nokka-akseli on kovaa materiaalia ja siihen on melko vaikeeta tehdä reikää tai kierrettä, jos ei ole kunnon työvälineitä. Helpoimmalla pääset, kun viet sen alkuperäisen c20ne nokan ja 18E nokan koneistamolle ja pyydät tekemään siihen 18E nokkaan samanlaiset kierteen ja tarkalleen samaan paikkaan, kun siinä c20ne nokassa on (nokissa ei ole muistaakseni mitään kiilauraa). Mukaan kannattaa laittaa varmuuden vuoksi se metalli kuppi, mikä on siinä pyörijän ja nokan välissä ja sanoa, että sen täytyy sopia viellä paikalleen niiden kierteiden teon jälkeen. kokemuksesta voin sanoa, että sen metallikupin reikien suurentaminen on hankala homma, jos ne kierteet nokassa ei ole aivan kohdallaan.
Avatar
smppa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 2432
Liittynyt: 04 Heinä 2003, 03:00
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja smppa »

Samanmoinen projekti mullakin edessä. Siinä 18E nokassa on (ainakin mulla) joku ura (kiilalle?). C20NE pyörijä tulee vaan niillä kahdella ruuvilla.
Ascona C x2: GL 20NE ja LS "Sprint" C20XE
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
Avatar
Tunari-82
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3489
Liittynyt: 17 Joulu 2003, 02:00
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Tunari-82 »

Kun jos siinä ei ole mitään kiilauraa tms. niin ihmettelen suresti millä ne saa paikoitettua koneistamossakaan sen pyörijän juuri oikeaan asentoon :o
Pitää nyt katsoa tota c20ne nokkaa tarkemmin kun pääsee hallille ,huomenna.
Toinen vaihtoehtohan olisi se 20seh nokka,se taitaakin passata suoraan paikoilleen ilman sen kummempia modaamisia.
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15816
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Eihän se Motronicin pyörijä nyt kovin tarkka siitä asennosta ole.

Ainoa hankala on saada se keskelle nokkaa.
ErikFinn
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 52
Liittynyt: 30 Heinä 2019, 01:28
Paikkakunta: Kokkola

Re: 18E Nokan opel osanumero/lisä kysymys asennuksesta.

Viesti Kirjoittaja ErikFinn »

Tuo "90295041" pitäisi siis löytyä aidosta Kadett 1.8 GSI "18E" nokasta stanssattuna tai valukohonumerona?
Avatar
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 19320
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki

Re: 18E Nokan opel osanumero/lisä kysymys asennuksesta.

Viesti Kirjoittaja Timonen »

ErikFinn kirjoitti: 01 Syys 2019, 19:37 Tuo "90295041" pitäisi siis löytyä aidosta Kadett 1.8 GSI "18E" nokasta stanssattuna tai valukohonumerona?
Sama nokka myös Ascona C 1.8E:ssä.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
ErikFinn
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 52
Liittynyt: 30 Heinä 2019, 01:28
Paikkakunta: Kokkola

Re: 18E Nokan opel osanumero/lisä kysymys asennuksesta.

Viesti Kirjoittaja ErikFinn »

Mistähän löytyis kohtuuhintainen aito Opel Kadett GSI 18E nokka?
Ebayllä oli joku uusi tarvike nokka 100€ mutta nostoja ja asteita ei ilmoitettu niin eihän sitä uskaltanu.. Tulis sitte kuitenki joku 90hv Kadett Friscon nokka tms niin eihän semmonen sitte kelpais kenellekään..
Vastaa Viestiin