18E Nokan opel osanumero/lisä kysymys asennuksesta.
18E Nokan opel osanumero/lisä kysymys asennuksesta.
Eli pitäs saada tietoon se standardi koon 18E moottorin nokan,opelin osanumero.
Eli sen mitä täälä on ollut tapana laitella noihin 20ne/c20ne koneisiin "viri" nokiksi.
Onko se nyt sitten se 1.8 8v gsi kadetin alkuperäinen nokka.
Eli sen mitä täälä on ollut tapana laitella noihin 20ne/c20ne koneisiin "viri" nokiksi.
Onko se nyt sitten se 1.8 8v gsi kadetin alkuperäinen nokka.
Re: 18E Nokan opel osanumero?
Tunari-82 kirjoitti:Eli pitäs saada tietoon se standardi koon 18E moottorin nokan,opelin osanumero.
Eli sen mitä täälä on ollut tapana laitella noihin 20ne/c20ne koneisiin "viri" nokiksi.
Onko se nyt sitten se 1.8 8v gsi kadetin alkuperäinen nokka.
Lunttaan suoraan EPC-softasta..
Camshaft 18E - 90295041
Camshaft 18SE - 90295041 <14360690 (ilm.valmiste nro.asti)
Camshaft 18SE - 90271486 >14360691
Näyttipä vielä olevan jotain "violet" malleja 0,1mm U/S lisämääreillä. =?
Todella erikoista, jos todellakin noissa vanhemmissa SE moteissa olisi sama nokka kuin E-mallissakin..
t:Ville
"Älä tuhlaa rahojasi, vaan
rällää ja ryyppää ne"
"Älä tuhlaa rahojasi, vaan
rällää ja ryyppää ne"
Nuo violet mallit on käsittääkseni jotain yli tai ali kokoja.tjsp.
Tuollanen uusi std kokoinen nokka pitäs vissiin sitten hommata jostain.
Onkos muuten paha homma laittaa tuohon 18e nokkaan se c20ne.n virranjakajan pyörijä?
Ilmeisesti ne kiinnitys pulttien reijät joutuu poraamaan ja vääntämään niihin kierteet.
Mutta mitenkäs sen saa oikeaan kohtaan,oliko siinä pyörijässä joku kiilaura tms. systeemi millä se asettuu viisaamaan oikeaan suuntaan,ettei sädi kipinät koska sattuu
Tuollanen uusi std kokoinen nokka pitäs vissiin sitten hommata jostain.
Onkos muuten paha homma laittaa tuohon 18e nokkaan se c20ne.n virranjakajan pyörijä?
Ilmeisesti ne kiinnitys pulttien reijät joutuu poraamaan ja vääntämään niihin kierteet.
Mutta mitenkäs sen saa oikeaan kohtaan,oliko siinä pyörijässä joku kiilaura tms. systeemi millä se asettuu viisaamaan oikeaan suuntaan,ettei sädi kipinät koska sattuu
Reijät joutuu tosiaan poraamaan ja tekemään kierteet niihin. Nokka-akseli on kovaa materiaalia ja siihen on melko vaikeeta tehdä reikää tai kierrettä, jos ei ole kunnon työvälineitä. Helpoimmalla pääset, kun viet sen alkuperäisen c20ne nokan ja 18E nokan koneistamolle ja pyydät tekemään siihen 18E nokkaan samanlaiset kierteen ja tarkalleen samaan paikkaan, kun siinä c20ne nokassa on (nokissa ei ole muistaakseni mitään kiilauraa). Mukaan kannattaa laittaa varmuuden vuoksi se metalli kuppi, mikä on siinä pyörijän ja nokan välissä ja sanoa, että sen täytyy sopia viellä paikalleen niiden kierteiden teon jälkeen. kokemuksesta voin sanoa, että sen metallikupin reikien suurentaminen on hankala homma, jos ne kierteet nokassa ei ole aivan kohdallaan.Tunari-82 kirjoitti:Nuo violet mallit on käsittääkseni jotain yli tai ali kokoja.tjsp.
Tuollanen uusi std kokoinen nokka pitäs vissiin sitten hommata jostain.
Onkos muuten paha homma laittaa tuohon 18e nokkaan se c20ne.n virranjakajan pyörijä?
Ilmeisesti ne kiinnitys pulttien reijät joutuu poraamaan ja vääntämään niihin kierteet.
Mutta mitenkäs sen saa oikeaan kohtaan,oliko siinä pyörijässä joku kiilaura tms. systeemi millä se asettuu viisaamaan oikeaan suuntaan,ettei sädi kipinät koska sattuu
Kun jos siinä ei ole mitään kiilauraa tms. niin ihmettelen suresti millä ne saa paikoitettua koneistamossakaan sen pyörijän juuri oikeaan asentoon
Pitää nyt katsoa tota c20ne nokkaa tarkemmin kun pääsee hallille ,huomenna.
Toinen vaihtoehtohan olisi se 20seh nokka,se taitaakin passata suoraan paikoilleen ilman sen kummempia modaamisia.
Pitää nyt katsoa tota c20ne nokkaa tarkemmin kun pääsee hallille ,huomenna.
Toinen vaihtoehtohan olisi se 20seh nokka,se taitaakin passata suoraan paikoilleen ilman sen kummempia modaamisia.
Re: 18E Nokan opel osanumero/lisä kysymys asennuksesta.
Tuo "90295041" pitäisi siis löytyä aidosta Kadett 1.8 GSI "18E" nokasta stanssattuna tai valukohonumerona?
Re: 18E Nokan opel osanumero/lisä kysymys asennuksesta.
Sama nokka myös Ascona C 1.8E:ssä.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Re: 18E Nokan opel osanumero/lisä kysymys asennuksesta.
Mistähän löytyis kohtuuhintainen aito Opel Kadett GSI 18E nokka?
Ebayllä oli joku uusi tarvike nokka 100€ mutta nostoja ja asteita ei ilmoitettu niin eihän sitä uskaltanu.. Tulis sitte kuitenki joku 90hv Kadett Friscon nokka tms niin eihän semmonen sitte kelpais kenellekään..
Ebayllä oli joku uusi tarvike nokka 100€ mutta nostoja ja asteita ei ilmoitettu niin eihän sitä uskaltanu.. Tulis sitte kuitenki joku 90hv Kadett Friscon nokka tms niin eihän semmonen sitte kelpais kenellekään..