F1 kausi 2014

Keskustelua kaikenlaisesta moottoriurheilusta.
Avatar
hsk
'Senator'
'Senator'
Viestit: 377
Liittynyt: 19 Kesä 2009, 13:45
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

Re: F1 kausi 2014

Viesti Kirjoittaja hsk »

Viimeinen testipäivä ja monet autot vielä raakileita :lol: Williamsilla tuntuu olevan luotettava paketti :peukku:
Zafira B 1.8, ST200 Mondeo
Sämä
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 3614
Liittynyt: 28 Kesä 2007, 07:14

Re: F1 kausi 2014

Viesti Kirjoittaja Sämä »

Ajatella jos Kimi ois jostain ihmeen syystä jäänyt Lotukselle :)
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Avatar
jarkkis
OCF Member 2021
Viestit: 12734
Liittynyt: 27 Heinä 2008, 20:06
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: F1 kausi 2014

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

Hölmö kysymy. Missä toinen lotus auto on? Mun silmään ei tekstiteevees osunu meinaan ollenkaan.
opelisti77
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 1242
Liittynyt: 16 Marras 2009, 16:33

Re: F1 kausi 2014

Viesti Kirjoittaja opelisti77 »

jarkkis kirjoitti:Hölmö kysymy. Missä toinen lotus auto on? Mun silmään ei tekstiteevees osunu meinaan ollenkaan.
Maldonado jäi ilman aikaa :lol: Mut pääsi kuitenkin kisaan mukaan. Voi tulla kyllä mielenkiintoinen kisa :yes:
Avatar
tuningki
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2781
Liittynyt: 15 Maalis 2008, 22:30
Paikkakunta: $ievi

Re: F1 kausi 2014

Viesti Kirjoittaja tuningki »

(suomeksi maikkarin puupääselostajat)
http://www.feed2all.eu/type/motosport.html

näytti jokseenki köröttely kisoilta.. poislukien bottas.. ja autot kuulostiki ku oisivat ajaneet pinta kaasulla :evil:
bmw 316d -13
Volvo s40 -05 2.4 iacdtic summum ymmym kinetic Edition awd
Avatar
Antti H
OCF Member 2017
Viestit: 4097
Liittynyt: 07 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Kajaani City

Re: F1 kausi 2014

Viesti Kirjoittaja Antti H »

http://sportlemon.me/moto_gp

Ei ne pystykkään ajaan rajotinta vasten kun loppuis polttoaine. Eikös se oikarinen kommentoinu et 12 000 rpm on rajoitettu kiekkanopeus, muuten menee liikaa ilmaa ja polttoainetta moottoriin.
Paskat sääntömuutokset kun eivät voi ajaa oikeesti kilpaa
Saab 9-3 2.8t V6 Aero xwd
Omega B2 caravan
DTM Calibra.
Öljyä palaa siis autoissa, kuin myös kotona

OCF Formulatietäjä 2010&2018
Avatar
kolkoti
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 686
Liittynyt: 21 Maalis 2009, 10:27
Paikkakunta: Valkeakoski/Urjala

Re: F1 kausi 2014

Viesti Kirjoittaja kolkoti »

Antti H kirjoitti:http://sportlemon.me/moto_gp

Ei ne pystykkään ajaan rajotinta vasten kun loppuis polttoaine. Eikös se oikarinen kommentoinu et 12 000 rpm on rajoitettu kiekkanopeus, muuten menee liikaa ilmaa ja polttoainetta moottoriin.
Paskat sääntömuutokset kun eivät voi ajaa oikeesti kilpaa
Sitähän tuo vähän on siitäkin huolimatta että tehoissa ei hävitä yhtään verrattaessa viimevuotisiin V8-moottoreihin, ainoastaan aerossa hävitään vielä toistaiseksi.
Kadett D Caravan 16V
Vectra Turbo 4x4
turbo
'Senator'
'Senator'
Viestit: 860
Liittynyt: 22 Elo 2005, 08:25
Paikkakunta: Kuhmoinen

Re: F1 kausi 2014

Viesti Kirjoittaja turbo »

Makuasia noi äänet kai on kun omaan korvaan ei ne nyt niin huonot olleet mitä kuvittelin, oikeastaan aika hienot omalla tavallaan. Mutta kyllä sitä kaipaa V10-motteja jotka parhaimmillaan ärjyivät lähes 20000-kierroksen paikkeilla, V8:sit nyt saa mennä kun ne eivät minusta ääneltään kovin kummoset olleet.
Honda Accord CL7 K20A6
Avatar
Antti H
OCF Member 2017
Viestit: 4097
Liittynyt: 07 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Kajaani City

Re: F1 kausi 2014

Viesti Kirjoittaja Antti H »

kolkoti kirjoitti:
Antti H kirjoitti:http://sportlemon.me/moto_gp

Ei ne pystykkään ajaan rajotinta vasten kun loppuis polttoaine. Eikös se oikarinen kommentoinu et 12 000 rpm on rajoitettu kiekkanopeus, muuten menee liikaa ilmaa ja polttoainetta moottoriin.
Paskat sääntömuutokset kun eivät voi ajaa oikeesti kilpaa
Sitähän tuo vähän on siitäkin huolimatta että tehoissa ei hävitä yhtään verrattaessa viimevuotisiin V8-moottoreihin, ainoastaan aerossa hävitään vielä toistaiseksi.
Tehoissa häviää kyllä, vanha motti anto 750hp ja nykyinen 600hp, Mutta ers:illä saapi lisätehoo 161hp 33,3s per kiekka kun vanhalla sai 80hp vajaaksi seittämäksi sekunniksi.
Saab 9-3 2.8t V6 Aero xwd
Omega B2 caravan
DTM Calibra.
Öljyä palaa siis autoissa, kuin myös kotona

OCF Formulatietäjä 2010&2018
turbo
'Senator'
'Senator'
Viestit: 860
Liittynyt: 22 Elo 2005, 08:25
Paikkakunta: Kuhmoinen

Re: F1 kausi 2014

Viesti Kirjoittaja turbo »

Antti H kirjoitti:
kolkoti kirjoitti:
Antti H kirjoitti:http://sportlemon.me/moto_gp

Ei ne pystykkään ajaan rajotinta vasten kun loppuis polttoaine. Eikös se oikarinen kommentoinu et 12 000 rpm on rajoitettu kiekkanopeus, muuten menee liikaa ilmaa ja polttoainetta moottoriin.
Paskat sääntömuutokset kun eivät voi ajaa oikeesti kilpaa
Sitähän tuo vähän on siitäkin huolimatta että tehoissa ei hävitä yhtään verrattaessa viimevuotisiin V8-moottoreihin, ainoastaan aerossa hävitään vielä toistaiseksi.
Tehoissa häviää kyllä, vanha motti anto 750hp ja nykyinen 600hp, Mutta ers:illä saapi lisätehoo 161hp 33,3s per kiekka kun vanhalla sai 80hp vajaaksi seittämäksi sekunniksi.
Mersun moottorista huhuilevat lähtevän jopa 900hp jos haluaisivat mutta en tiedä onnistuuko nykyisen bensarajoituksen suhteen.
Honda Accord CL7 K20A6
irYobYetaMis
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 4231
Liittynyt: 01 Joulu 2008, 18:06
Paikkakunta: Joensuu

Re: F1 kausi 2014

Viesti Kirjoittaja irYobYetaMis »

Vuoden foruumilainen 2017, 2018
Formulatietäjä 2014
Ratas
'Agila'
Viestit: 4
Liittynyt: 08 Joulu 2013, 12:19

Re: F1 kausi 2014

Viesti Kirjoittaja Ratas »

Aika erikoista kun 80-luvun lopulla turboformulat ajettiin ahtaalle sillä että kisassa sai kuluttaa 155l polttoainetta ja maks ahtopaine 2.5bar ja moottori tehot jossain 650hp/1500cc, kunnes ne kiellettiin. Ja nyt ne haluttiin takaisin saman tyylisillä rajoituksilla.

Hassua että moottoritekniikka ei sittenkään ole kehittynyt 80-luvun jälkeen tehon,kulutuksen ja keston kannalta :cry:
|vectraman|
OCF Member 2021
Viestit: 6021
Liittynyt: 24 Tammi 2007, 16:09
Paikkakunta: Liminka

Re: F1 kausi 2014

Viesti Kirjoittaja |vectraman| »

Kukahan lähtee ensimmäisenä täällä siviilimaailmassa toteuttamaan johonki pööppeliin vastaavaa Garretin valmistamaa turbosysteemiä mitä Mersulla on ainakin käytössä 8)
Kuva
Pystyy ohjaamaan paine/pakopuolen siipiä sähköllä yhdessä tai erikseen pienentäen ahtoviivettä. Eikä pakopuoli lämmitä ahtoilmaa kun ovat eripäissä konetta ja MGU-H ryöstää hukkalämmön välistä ja hyödyntää sen uudelleen :yes:
Avatar
Paska Omena
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 3301
Liittynyt: 13 Kesä 2010, 01:02
Paikkakunta: Vaasa

Re: F1 kausi 2014

Viesti Kirjoittaja Paska Omena »

Eikö tuohonki ny olis voinu lyödä vaan jonku ison Holsetin mahtiahtimen ja ajella tyytyväisenä.

Eiku nii äänestä piti sanomani, ihan mielenkiintosiltahan nuo kuullostaa. Ja paikanpäällä katselun ja kuuntelun jälkeen ei välttämättä korvat soi enää kahden päivän jälkeen, niin siitä sitten itketään. Vai onko se nyt niin tärkee osa vormulaa että tärykalvot repee?
Vectra C Ecotech -06
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
Hävitettävät: Vectra C Ekotek -03 ja Tigra Ekotech -97
Avatar
kaakana
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3824
Liittynyt: 17 Maalis 2005, 22:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: F1 kausi 2014

Viesti Kirjoittaja kaakana »

Renkaiden ulvonta kuuluu nyt lähetyksissä. Pikku juttu mutta ihan jees :)
OCFormulatietäjä 2012 & 2019

My memory's not as sharp as it used to be. Also, my memory's not as sharp as it used to be.
Vastaa Viestiin