Astra K
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
STP:tä on täälläkin jo kontin lattiaan laitettu, samoin akunpäällinen vuorattu. Ääntä tulee kyllä liikaa... Takapenkin istuinosa on vissiin aika tiukassa? Pitäis uhrata päivä tuolle äänieristykselle, kun vain ehtisi. Entisen J farkun sai kyllä hiljaiseksi, kun vähän näki vaivaa...
näillä mennään...
- Insignia B Sports Tourer 1,6T 2020 -
- Kadett C Coupé 1200S 1976 -
- Astra G Cabriolet 2,2 Bertone 90 years 2004 -
- Vivaro 1,6 Biturbo Sportive 2016 -
- Insignia B Sports Tourer 1,6T 2020 -
- Kadett C Coupé 1200S 1976 -
- Astra G Cabriolet 2,2 Bertone 90 years 2004 -
- Vivaro 1,6 Biturbo Sportive 2016 -
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Joo, niinhän nuo näkyy nyt mullakin, tosin vain moottoritien alku- ja loppumerkin olen onnistunut bongaamaan. Eipä noista muista kuin nopeusrajoitusmerkeistä taida paljon hyötyä olla ja nekin muuttuu vähän miten sattuu ainakin täällä kehä kolmosen sisäpuolella kun noita tietöitä on vähän väliä ja rajoitukset muuttuu niiden mukaan. Esim Suomenojan "shikaanissa" on 50:n rajoitus, jonka auto hetkeksi muuttaa sataseksi ja taas takaisin viideksikympiksi... selittänee joidenkin ajotyylin ko paikassaKaasu kirjoitti:Jep, ja vielä kun tökkää siitä historiasivun oikean puoleisesta valikosta hälyt päälle, niin merkit pomppii hetkeksi ruutuun, vaikka olisi mikä atk:n näyttö valittuna. Tosin aikamoista elämöintiä, kun merkit vaihtuu kamerasta ja toisinaan kartasta, niin aina hyppii ilmoituksia eetteriin.miata kirjoitti:
Tänään tuli pidettyä liikennemerrkihistoria näyttöä päällä ja siinähän näkyykin muita merkkejä. Ainakin ohistuskiellon alku ja loppu sain nähtyä
Astra K Sports Tourer Innovation (+Innovation) 1.4 AT6 -17
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Käytin paikallisessa Finikor-liikkeessä pohjan massauksessa ja samalla tekivät ns. ongelmakohtien äänieristyksen. Nyt kelpaa ainakin kitkoilla ajella. Korkeataajuuksinen suhina hävisi takaosasta.Jaku kirjoitti:Onko kukaan saanut vaimenettua farkun rengasmelua onnistuneesti? Contin nastoilla ainakin metelöi liikaa...
Käsittelyssä laittoivat lisäeristettä ainakin pyöränkoteloihin ja varapyörän koteloon.
Astra K, Sports Tourer Innovation 1.4 M 150hp -17
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Paljonko kustansi käsittely?Ertsi70 kirjoitti:Käytin paikallisessa Finikor-liikkeessä pohjan massauksessa ja samalla tekivät ns. ongelmakohtien äänieristyksen. Nyt kelpaa ainakin kitkoilla ajella. Korkeataajuuksinen suhina hävisi takaosasta.Jaku kirjoitti:Onko kukaan saanut vaimenettua farkun rengasmelua onnistuneesti? Contin nastoilla ainakin metelöi liikaa...
Käsittelyssä laittoivat lisäeristettä ainakin pyöränkoteloihin ja varapyörän koteloon.
näillä mennään...
- Insignia B Sports Tourer 1,6T 2020 -
- Kadett C Coupé 1200S 1976 -
- Astra G Cabriolet 2,2 Bertone 90 years 2004 -
- Vivaro 1,6 Biturbo Sportive 2016 -
- Insignia B Sports Tourer 1,6T 2020 -
- Kadett C Coupé 1200S 1976 -
- Astra G Cabriolet 2,2 Bertone 90 years 2004 -
- Vivaro 1,6 Biturbo Sportive 2016 -
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Reilun tonnin. Samassa tehtiin myös maalipintakäsittely. Mun mielestä tuo ongelmakohtien äänieristys maksaa 100e lisää jos teettää ruostesuojauksen yhteydessä.Jaku kirjoitti:Paljonko kustansi käsittely?Ertsi70 kirjoitti:Käytin paikallisessa Finikor-liikkeessä pohjan massauksessa ja samalla tekivät ns. ongelmakohtien äänieristyksen. Nyt kelpaa ainakin kitkoilla ajella. Korkeataajuuksinen suhina hävisi takaosasta.Jaku kirjoitti:Onko kukaan saanut vaimenettua farkun rengasmelua onnistuneesti? Contin nastoilla ainakin metelöi liikaa...
Käsittelyssä laittoivat lisäeristettä ainakin pyöränkoteloihin ja varapyörän koteloon.
Astra K, Sports Tourer Innovation 1.4 M 150hp -17
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Voipi olla, pitää oikeen kattoa kun työmaalle ilmestyy taas tuo toinen diesel astra.Larppe kirjoitti:Oliskohan "pienemmissä" dieseleissä yleensä se umpinaisempi versio maskista?
https://www.virtasenkauppa.fi/maskisuoj ... uoja-31155 tuommoista hieman katselin, et pitäskö sit hankkia. Vois ensi talveksi olla paikallaan.
1.6 Bi Turbo Astra K MY17
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Kun täällä on jatkuvasti keskustelua maskisuojista, niin kysyn vielä uudestaan että eikö muilla ole alaosan aukoissa automaattisesti sulkeutuvia siivekkeitä? Jos siivekkeet toimii yhtään järkevästi, niin tuo alaosan suoja lienee turha.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
ViestiKirjoittaja otj » Eilen, 21:10
Ei ole onnistuneesti, laitoin STP black goldia kontin lattiaan, ehkä se jotain vaikutti, vaan metelöi liikaa vieläkin. Takapenkki pitäis saada irti, mutta kun ei uskallus riitä repimään. Jotain pehmeää mattoa pitäisi laittaa vielä lisäksi imemään melua.
Kyllä se takapenkki etupuolelta irtoaa rajulla vetäisyllä. Sormet vaan etupuolen kiinnitysrautojen kummaltakin puolelta ja riuhtaisu suoraan ylöspäin.
Ei ole onnistuneesti, laitoin STP black goldia kontin lattiaan, ehkä se jotain vaikutti, vaan metelöi liikaa vieläkin. Takapenkki pitäis saada irti, mutta kun ei uskallus riitä repimään. Jotain pehmeää mattoa pitäisi laittaa vielä lisäksi imemään melua.
Kyllä se takapenkki etupuolelta irtoaa rajulla vetäisyllä. Sormet vaan etupuolen kiinnitysrautojen kummaltakin puolelta ja riuhtaisu suoraan ylöspäin.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Finikorilla näyttää olevan laajempikin äänieristyskäsittely tarjolla. Pitää kysyä hintaa
https://www.finikor.fi/palvelut/aanieri ... anieristys
https://www.finikor.fi/palvelut/aanieri ... anieristys
Astra 1.4AT innovation ST my16.5 vm17
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Helsingissä - Stop Rust Oy
Opel Astra 2015-
Äänieristys - Suppea 250€ *
Äänieristys - Laaja 400€ *
Opel Astra 2015-
Äänieristys - Suppea 250€ *
Äänieristys - Laaja 400€ *
Insignia B Grand Sport Executive Classic A 1,6T 200 -20
ex Astra K Sports Tourer Innovation A 1.6 CDTI -17
ex Vectra Wagon CDTI A Ultimate Edition -08
ex Vectra Wagon 2.2 Direct A Elegance -04
ex Astra K Sports Tourer Innovation A 1.6 CDTI -17
ex Vectra Wagon CDTI A Ultimate Edition -08
ex Vectra Wagon 2.2 Direct A Elegance -04
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Ei riitä pakkasilla että peittää vain osan maskista ainakaan dieselissä. Pitää peittää puskurin alta sekä yläpuolelta kokonaan umpeen että edes jotenkin lämpiää pakkasella. Maantiellä lämpö on noussut normaaliksi mutta kaupunkinopeuksissa lämpö laskee nopeasti. Hanki tarvikkeet ja tee itse suoja niin saat edullisemmin.Zimeon kirjoitti:Voipi olla, pitää oikeen kattoa kun työmaalle ilmestyy taas tuo toinen diesel astra.Larppe kirjoitti:Oliskohan "pienemmissä" dieseleissä yleensä se umpinaisempi versio maskista?
https://www.virtasenkauppa.fi/maskisuoj ... uoja-31155 tuommoista hieman katselin, et pitäskö sit hankkia. Vois ensi talveksi olla paikallaan.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Jeps, näin täälläkin on kerrottu, mutta ei ole vaan uskaltanut riuhtoa, toisaalta nyt talvella ei ole mahdollisuutta eristelläkään. Jää ensi kevääseen.köriläs kirjoitti: Kyllä se takapenkki etupuolelta irtoaa rajulla vetäisyllä. Sormet vaan etupuolen kiinnitysrautojen kummaltakin puolelta ja riuhtaisu suoraan ylöspäin.
Sopivalla lumipintaisella tiellä Astra menee kuin sukkasillaan, aivan äänettömästi. Sellaista kun olisi aina
-
- 'Kapitän'
- Viestit: 70
- Liittynyt: 09 Joulu 2016, 22:37
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Onko kenelläkään muulla havaintoa 1.4 automattilaatikon miedosta ulinasta noin 45 - 65 välisessä nopudessa. Ulina ei muutu vaikka vaihtaa käsin eri vaihteelle. Voihan tuo tosin muualtakin tulla kuin laatikosta mutta sieltä se minun mielestäni kuuluu. Ulina alkoi melkein heti uutena ja jatkuu vielä 6000 km jälkeenkin. Harmittaa kun muuten on juuri noissa nopeuksissa hiljainen eli rengasmeteli ei kuulu, mutta ulina pilaa tunnelmaa.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Joo, kyllä se mullakin kuuluu. Varsinkin nyt kun saa ajaa lumisia teitä jolloin ei rengasmelua ole. Olin huomaavinani että ulina kuuluu vain kun veto on päällä ja kun kaasun nostaa niin ulina lakkaa tai ainakin hiljenee.JPYlöjärvi kirjoitti:Onko kenelläkään muulla havaintoa 1.4 automattilaatikon miedosta ulinasta noin 45 - 65 välisessä nopudessa. Ulina ei muutu vaikka vaihtaa käsin eri vaihteelle. Voihan tuo tosin muualtakin tulla kuin laatikosta mutta sieltä se minun mielestäni kuuluu. Ulina alkoi melkein heti uutena ja jatkuu vielä 6000 km jälkeenkin. Harmittaa kun muuten on juuri noissa nopeuksissa hiljainen eli rengasmeteli ei kuulu, mutta ulina pilaa tunnelmaa.
Kilometrejä takana vasta n.1300.
Mun korvilla on kyllä tapana löytää sivuääniä melkein mistä vaan, joten useimmiten helpoin ja nopein korjaus on vääntää "vastamelua" poppikoneesta.
Astra K Sports Tourer Innovation (+Innovation) 1.4 AT6 -17
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Omassa en ole mitään ylimääräisiä ulinoita huomannut. Autolla ajettu n. 7000km ja kitkat on alla. Mielestäni hyvinkin hiljainen peli mutta paluu arkeen ja kesärenkaisiin lähenee uhkaavastiJPYlöjärvi kirjoitti:Onko kenelläkään muulla havaintoa 1.4 automattilaatikon miedosta ulinasta noin 45 - 65 välisessä nopudessa. Ulina ei muutu vaikka vaihtaa käsin eri vaihteelle. Voihan tuo tosin muualtakin tulla kuin laatikosta mutta sieltä se minun mielestäni kuuluu. Ulina alkoi melkein heti uutena ja jatkuu vielä 6000 km jälkeenkin. Harmittaa kun muuten on juuri noissa nopeuksissa hiljainen eli rengasmeteli ei kuulu, mutta ulina pilaa tunnelmaa.
J:ssä kuului kiihdyttäessä luullakseni turbon vaimea vihellys.
Astra K Sports Tourer innovation 1.4T At6 My16
Ex: Astra J Spots Tourer cosmo 1.4T Mt6 My13
Ex: Astra J Spots Tourer cosmo 1.4T Mt6 My13