Todella hyvä pointti!! Käsittääkseni noita Opelin ohjelman mukaisia tarkastuksia ei tehdä, mutta pitääpä kysäistä tuo joskus ohikulkiessa, tai viimeistään silloin kun tulee tuo seuraava määräaikaishuolto heinä/elokuussa. Tosin sinänsä mulla ei ole paljoa väliä, koska mulla on mennyt jo takuu umpeen Mutta on se mukava tietää tehdäänkö ne tarkastukset..1,2sorsa kirjoitti: ↑20 Helmi 2018, 21:25TexasMan kirjoitti: ↑20 Helmi 2018, 18:11GM:n alkuperäistä Dexos 2 öljyä 5 litran kannu tähän K-Astraani, 1.6 Diesel koneeseen.1,2sorsa kirjoitti: ↑20 Helmi 2018, 17:50Mitä öljyä, mihin autoon?TexasMan kirjoitti: ↑20 Helmi 2018, 17:36 Suunnittelin tuossa väli öljynvaihtoa ja kävin ostamassa öljysuodatinta Turun Eurotuonnista. Puhe siinä tiskillä kääntyi huoltoihin ja niiden hintoihin. Saman katon alla toimii nykyään myös huoltoja tekevä liike, Turun Merkkihuolto. Huoltojen hinnat tuntuivat olevan kohdillaan! Pikku huolto satasen, hiukan toista luokkaa. Iso huolto jossakin 170 euron huitteilla, riippuen hieman moottorin mallista.
Itse olen jo vuosikausia käynyt ostamassa varaosat tuolta Turun Eurotuonnista ja olen aina saanut hyvät neuvot kaupan päälle! Tämä liike on siis erikoistunut Opeleihin.
Joo teetin siis myös tuon väli öljynvaihdon siellä, öljysuodatin maksoi 20 euroa (alkuperäistä vastaava), öljynvaihto 30 € ja öljyt olin jo itse ehtinyt ostaa Puuilosta 19,90€. Kun tulee seuraava huolto, taidan kysyä ensin täältä tarjousta!
Vaikka tuo alla oleva linkki näyttää että on loppu, mutta ainakin eilen vielä sitä siellä oli.
https://www.puuilo.fi/Moottorioeljy-GM-Longlife-5W30
Tarkastuksiahan tuolla ei ooppelin ohjelman mukaisesti taida tulla mutta erinomainen vaihtoehto takuun jälkeen huollattaa myös määräaikaishuollot
Astra K
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Opel Astra K Enjoy 1.6 CDTI AT6
EX-autot: 8 kpl Opeleita + noin 15 kpl muita
EX-autot: 8 kpl Opeleita + noin 15 kpl muita
-
- 'Admiral'
- Viestit: 255
- Liittynyt: 20 Helmi 2016, 10:30
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Tuli aamulla vietyä oma Astra ST tuulilasin takia huoltoon ja sain siksi aikaa sijariksi käyttöön uuden Astra ST:n. Viime syksynä täällä kirjoittelinkin, että kävin koeajamassa tuolloin 1.0 litraisella koneella varustetun farkun, jossa oli alla samat kitkat kuin itselläni ja jo tuolloin ihmettelin auton kovaa sisämelua verrattuna omaan ensimmäistä tuotantosarjaa olevaan farkkuuni. Noh, tässä tänään alle saadussa sijarissa on nyt sitten nastat alla ja onhan tuo melu aivan infernaalinen Ero oman auton ja tuon sijarin välillä on järkyttävän suuri, toki onneksi oman auton eduksi. Toivottavasti Opel oikeasti panostaa äänieristyksen parantamiseen faceliftissä.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Ovat ilmeisesti Astran ensijulkistuksen jälkeen ryhtyneet säästötalkoisiin, kun ensin on saatu kuluttajat vakuuttumaan auton laadusta Vuoden auto -tittelin myötä Katsoin eilen muutaman Astran koeajon ja niissä molemmissa kehuttiin saattaa hiljaiseksi autoksiSportsT_Innovation kirjoitti: ↑21 Helmi 2018, 07:44 Tuli aamulla vietyä oma Astra ST tuulilasin takia huoltoon ja sain siksi aikaa sijariksi käyttöön uuden Astra ST:n. Viime syksynä täällä kirjoittelinkin, että kävin koeajamassa tuolloin 1.0 litraisella koneella varustetun farkun, jossa oli alla samat kitkat kuin itselläni ja jo tuolloin ihmettelin auton kovaa sisämelua verrattuna omaan ensimmäistä tuotantosarjaa olevaan farkkuuni. Noh, tässä tänään alle saadussa sijarissa on nyt sitten nastat alla ja onhan tuo melu aivan infernaalinen Ero oman auton ja tuon sijarin välillä on järkyttävän suuri, toki onneksi oman auton eduksi. Toivottavasti Opel oikeasti panostaa äänieristyksen parantamiseen faceliftissä.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Olisiko Onstar palvelun lisääminen vaikuttanut eristysten poistoon, kun kustannuksia on tullut lisää. Eristys ei juuri euroopan teillä vaikuta, jos on sileät asfaltit.
Insignia GS 1.6 T Exexutive classic MY20
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Minulla Contin kitkat, joilla pidän Astraa hiljaisena tai ainakin ääni on miellyttävää. Conteilla on hyvä ajaakin, ei ole niin löysät kuin jotkut muut kitkat. Kesä-Misukat sitten taas ääntääkin. Nastoilla taitaa melua sitten riittääkin.
Loppui juuri tuo OnStar-palvelun eka vuosi, enkä sitä jatkanut kun en sitä mihinkään tarvitsekaan.
AGR-penkeistä vielä, ristiseläntuen hieman puutteellisen säätövaran lisäksi tuntuu, että penkin yläosa on jotenkin turhan kapea tai kupera. Tekee hartianseudun asennosta hiukan etukumaran eikä saa rintarankaa avattua, kuten Inskussa. Vaikea selittää. Joka tapauksessa hyvät penkit, mutta Inskun tuntuu paremmalta. Monessa merkissä ei näin hyviä penkkejä ja säätöjä ole edes saatavilla. Omalle kropalle vielä paremmat löytyy lisävarusteena esim. Volvo S/V90.
Loppui juuri tuo OnStar-palvelun eka vuosi, enkä sitä jatkanut kun en sitä mihinkään tarvitsekaan.
AGR-penkeistä vielä, ristiseläntuen hieman puutteellisen säätövaran lisäksi tuntuu, että penkin yläosa on jotenkin turhan kapea tai kupera. Tekee hartianseudun asennosta hiukan etukumaran eikä saa rintarankaa avattua, kuten Inskussa. Vaikea selittää. Joka tapauksessa hyvät penkit, mutta Inskun tuntuu paremmalta. Monessa merkissä ei näin hyviä penkkejä ja säätöjä ole edes saatavilla. Omalle kropalle vielä paremmat löytyy lisävarusteena esim. Volvo S/V90.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Niin, nehän perkeleet meni poistamaan sen "Acoustic Pack" tjsp äänenvaimennuspaketin autoista ensimmäisen sarjan jälkeen, ja kaikki testit kun on tehty ensimmäisen sarjan autoilla niin.... Ei ole tuossa omassa 09/16 rekisteröidyssäkään sitä enää, helpoiten sen kai huomasi siitä onko konepellissä vaimennuslevy sisäpuolella vai ei, ja omassa ei ole.pkuitune kirjoitti: ↑21 Helmi 2018, 09:07 Ovat ilmeisesti Astran ensijulkistuksen jälkeen ryhtyneet säästötalkoisiin, kun ensin on saatu kuluttajat vakuuttumaan auton laadusta Vuoden auto -tittelin myötä Katsoin eilen muutaman Astran koeajon ja niissä molemmissa kehuttiin saattaa hiljaiseksi autoksi
Muistan kyllä, kun kävin ensimmäisen sarjan autoa koeajamassa, että se tuntui oikeinkin hiljaiselta autolta silloin, kun taas tuo nykyinen oma ei kauhean paljoa vanhaa H farkkua hiljaisempi ole. Ääni on kyllä uudessa matalampaa ja sävyltään miellyttävämpää, mutta ei tuossa sellaista "premium tuntuista" hiljaisuutta ole kuin eräissä kalliimmissa autoissa. En tuota osaa edes nastarenkailla mitenkään kovaäänisenä pitää, mutta tietty jos on tottunut parempaan niin tuo voi äänekkäältä tuntua. Aika C-luokan perustasoa korvakuulolla arvioiden mitä nyt muiden autoissa olen istunut.
**
On muuten itsellä sama fiilis noista Astran perusjakkaroista kuin JPopelilla, penkki tuntuu h:n jälkeen ylhäältä paljon kapeammalta, ja koko ajan on vähän sellainen olo kuin hartiat olisi pikkuisen lysyssä. Ei tuo niin kauheasti ahdista, mutta välillä kun asiaa huomaa ajattelevansa niin voisi sitä leveyttä olla enemmänkin.
Astra K ST 1.4T 150hv AT
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13557
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
No.takuun.jälkeen ei ole niin väliä.TexasMan kirjoitti: ↑21 Helmi 2018, 06:58Todella hyvä pointti!! Käsittääkseni noita Opelin ohjelman mukaisia tarkastuksia ei tehdä, mutta pitääpä kysäistä tuo joskus ohikulkiessa, tai viimeistään silloin kun tulee tuo seuraava määräaikaishuolto heinä/elokuussa. Tosin sinänsä mulla ei ole paljoa väliä, koska mulla on mennyt jo takuu umpeen Mutta on se mukava tietää tehdäänkö ne tarkastukset..1,2sorsa kirjoitti: ↑20 Helmi 2018, 21:25TexasMan kirjoitti: ↑20 Helmi 2018, 18:11GM:n alkuperäistä Dexos 2 öljyä 5 litran kannu tähän K-Astraani, 1.6 Diesel koneeseen.1,2sorsa kirjoitti: ↑20 Helmi 2018, 17:50Mitä öljyä, mihin autoon?TexasMan kirjoitti: ↑20 Helmi 2018, 17:36 Suunnittelin tuossa väli öljynvaihtoa ja kävin ostamassa öljysuodatinta Turun Eurotuonnista. Puhe siinä tiskillä kääntyi huoltoihin ja niiden hintoihin. Saman katon alla toimii nykyään myös huoltoja tekevä liike, Turun Merkkihuolto. Huoltojen hinnat tuntuivat olevan kohdillaan! Pikku huolto satasen, hiukan toista luokkaa. Iso huolto jossakin 170 euron huitteilla, riippuen hieman moottorin mallista.
Itse olen jo vuosikausia käynyt ostamassa varaosat tuolta Turun Eurotuonnista ja olen aina saanut hyvät neuvot kaupan päälle! Tämä liike on siis erikoistunut Opeleihin.
Joo teetin siis myös tuon väli öljynvaihdon siellä, öljysuodatin maksoi 20 euroa (alkuperäistä vastaava), öljynvaihto 30 € ja öljyt olin jo itse ehtinyt ostaa Puuilosta 19,90€. Kun tulee seuraava huolto, taidan kysyä ensin täältä tarjousta!
Vaikka tuo alla oleva linkki näyttää että on loppu, mutta ainakin eilen vielä sitä siellä oli.
https://www.puuilo.fi/Moottorioeljy-GM-Longlife-5W30
Tarkastuksiahan tuolla ei ooppelin ohjelman mukaisesti taida tulla mutta erinomainen vaihtoehto takuun jälkeen huollattaa myös määräaikaishuollot
Renkaiden ilmanpaine, pyöränpulttien kireys,
Alustan nivelten tarkastus,
Pyyhkijät, äänitorvi, lasinpesurit, kaikki nestemäärät, mitä kaikkea tuohon nyt kuuluikaan vähän hienommin luetellen
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-
- 'Admiral'
- Viestit: 255
- Liittynyt: 20 Helmi 2016, 10:30
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Kävin äsken palauttamassa sijaisauton ja päätin huvikseni testata puhelimen desibelimittarilla (joo ei täysin tarkka, mutta suuntaa antava) melun eroa tuossa sijaisautossa ja omassa autossa. Ajoin täysin samaa tietä samalla nopeudella ensin sijarilla ja sitten omalla autolla. Eroa melussa oli mittarin mukaan 6 desibeliä, eli kertoo kyllä selvästi siitä, kuinka paljon kovempiääninen tuo sijari oli omaan verrattuna. Sijarissa oli tietenkin nastat ja omassa kitkat, mutta pelkät nastat ei meluun vaikuta noin paljon, vaan kyllä äänieristyksen karsiminen näkyy.pkuitune kirjoitti: ↑21 Helmi 2018, 09:07Ovat ilmeisesti Astran ensijulkistuksen jälkeen ryhtyneet säästötalkoisiin, kun ensin on saatu kuluttajat vakuuttumaan auton laadusta Vuoden auto -tittelin myötä Katsoin eilen muutaman Astran koeajon ja niissä molemmissa kehuttiin saattaa hiljaiseksi autoksiSportsT_Innovation kirjoitti: ↑21 Helmi 2018, 07:44 Tuli aamulla vietyä oma Astra ST tuulilasin takia huoltoon ja sain siksi aikaa sijariksi käyttöön uuden Astra ST:n. Viime syksynä täällä kirjoittelinkin, että kävin koeajamassa tuolloin 1.0 litraisella koneella varustetun farkun, jossa oli alla samat kitkat kuin itselläni ja jo tuolloin ihmettelin auton kovaa sisämelua verrattuna omaan ensimmäistä tuotantosarjaa olevaan farkkuuni. Noh, tässä tänään alle saadussa sijarissa on nyt sitten nastat alla ja onhan tuo melu aivan infernaalinen Ero oman auton ja tuon sijarin välillä on järkyttävän suuri, toki onneksi oman auton eduksi. Toivottavasti Opel oikeasti panostaa äänieristyksen parantamiseen faceliftissä.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Jostain luin brittifoorumilta aikoinaan että alkutuotannon jälkeen äänieristeet ja wattinlinkki olisi poistettu 1,4l 150hv bensakoneista sekä 1,6 136hv diesel koneesta. 1,0l koneessa ei tietääkseni koskaan ollutkaan wattinlinkkiä. Onko kellään tietoa vieläkö tästä 1,6l 200hv bensa koneesta löytyy äänieristeet tai watti? Mitenkähän 1,6 biTurbo dieselin laita...
Farmarista vissiin wattinlinkki vieläkin löytyy toisin kuin hatchbackista.
Vielä kun farkkuun tulisi jonkinlainen äänentoiston paketti optioksi niin kiinnostus heräisi vaihtaa 5-ovinen tuohon biTurbo dieseliin tai isompaan 1,6bensakoneeseen.
Farmarista vissiin wattinlinkki vieläkin löytyy toisin kuin hatchbackista.
Vielä kun farkkuun tulisi jonkinlainen äänentoiston paketti optioksi niin kiinnostus heräisi vaihtaa 5-ovinen tuohon biTurbo dieseliin tai isompaan 1,6bensakoneeseen.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Faceliftissä ehkäpä palauttavat nuo kertaalleen karsitut eristeet. Jos sellaista edes tulee, vai onkohan PSA:n politiikka tuoda markkinoille pian joku 308-Astra. Luulisi kyllä FL:n tulevan. Brittifoorumilla oli spekuloitu, että mm. suunnitteilla ollut GSi-Astra jäisi sitten PSA:n säästötalkoiden takia tulematta. Autostahan oli jo kuviakin.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
07/16 käyttöönotetusta 1,6 147 kW bensaturbosta ainakin löytyy molemmat. Uudemmista en osaa sanoa.Andy`^ kirjoitti: ↑21 Helmi 2018, 16:53 Jostain luin brittifoorumilta aikoinaan että alkutuotannon jälkeen äänieristeet ja wattinlinkki olisi poistettu 1,4l 150hv bensakoneista sekä 1,6 136hv diesel koneesta. 1,0l koneessa ei tietääkseni koskaan ollutkaan wattinlinkkiä. Onko kellään tietoa vieläkö tästä 1,6l 200hv bensa koneesta löytyy äänieristeet tai watti? Mitenkähän 1,6 biTurbo dieselin laita...
Farmarista vissiin wattinlinkki vieläkin löytyy toisin kuin hatchbackista.
Vielä kun farkkuun tulisi jonkinlainen äänentoiston paketti optioksi niin kiinnostus heräisi vaihtaa 5-ovinen tuohon biTurbo dieseliin tai isompaan 1,6bensakoneeseen.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Joo aika mielenkiintoinen tilanne, mihinkähän suuntaan uusi isäntä lähtee viemään Astraa. Luulisi että nykyisellä Astralla ehkä pienen faceliftin kera haluttaisiin rahastaa mahdollisimman pitkään?otj kirjoitti: ↑21 Helmi 2018, 17:24 Faceliftissä ehkäpä palauttavat nuo kertaalleen karsitut eristeet. Jos sellaista edes tulee, vai onkohan PSA:n politiikka tuoda markkinoille pian joku 308-Astra. Luulisi kyllä FL:n tulevan. Brittifoorumilla oli spekuloitu, että mm. suunnitteilla ollut GSi-Astra jäisi sitten PSA:n säästötalkoiden takia tulematta. Autostahan oli jo kuviakin.
Mielenkiinnolla odotan joskus tulevaa 308-Astraa, eilen ilmestyneessä TM:ssä valittiin paras talviauto, Inkku voitti sen!
Pösö-Opel (Grandland X) jäi kauas taakse, kolmanneksi viimeiseksi. Noi tulokset eivät ehkä yllättäneet, mutta antanevat suuntaa mihin ollaan menossa pitkässä juoksussa..
Opel Astra K Enjoy 1.6 CDTI AT6
EX-autot: 8 kpl Opeleita + noin 15 kpl muita
EX-autot: 8 kpl Opeleita + noin 15 kpl muita
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Saatana tätä auton ostamisen vaikeutta Tosiaan 17.1. tehtiin kaupat kaasu-Astrasta, ja tuolloin järjestelmien mukaan kaupan kohteena olevan pirssin piti olla satamassa Suomessa. Noh, eipä ollut, ja alkuperäinen 1-2 viikon toimitusaikaan tuli pari viikkoa lisää siten, että auton arvioitiin olevan luovutuskunnossa helmikuun puolivälin tienoilla. Noh, eipä tämäkään aikamääre pitänyt, vaan tänään saimme tiedon, että auto on vasta muutama päivä sitten lähteny Englannista, ja että luovutus menisi pitkälle maaliskuun puolelle Miten voi maahantuojalla olla systeemit niin sekaisin, etteivät he itsekään tiedä autojensa liikkeistä?
Onni onnettomuudessa, että vaihtoon menevällä Insignialla saa rällätä mielin määrin ilman pelkoa siitä, että sen hyvityshinta putoaisi kilometrien kertymisen johdosta.
Onni onnettomuudessa, että vaihtoon menevällä Insignialla saa rällätä mielin määrin ilman pelkoa siitä, että sen hyvityshinta putoaisi kilometrien kertymisen johdosta.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Kaasu autoon olisi täälläkin kiinnostusta. Astrasta ei vielä vaan oo leivottu automaattivaihteista kaasumallia. Voi olla että nykyinen astra vaihtuu ocuun josta löytyy automaatti, pitänee käydä koeajolla.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Sinun kannattanee kysellä foorumin käyttäjältä rinkeli käyttökokemuksia, jos Astran kaasuversio oikeasti kiinnostaa (tuosta automaattilaatikon puuttumisesta huolimatta). Hänellä on CNG-Astra ollut nyt noin kuukauden ajossa, joten luulisi käyttökokemuksiakin siis löytyvän Alla hänen viesti kuukauden takaa:
rinkeli kirjoitti: ↑24 Tammi 2018, 23:39 Tänään saapui talouteen kauan odotettu valkoinen CNG-Astra.
Mukana Innovation-paketti ledivaloilla, AGR-penkit ynnä muuta tarpeellista.
Valot ovat suorastaan mahtavat ja toimivat kuin ajatus, joskin hieman ylemmäs niitä voisi säätää..
Talvirenkaina 16" Nokian Hakkis R2:t joilla auto kulkee kuin sukkasillaan, paljoa ei eroa edellisestä W211:stä. Ans vaan kattoa miltä nuo 17" kesäkumit(Conti Sportcontact 5) kuulostavat kotimaan silkkisillä teillä.
Moottorista on pakko sanoa että ollakseen vain 81Kw pannu, vetoa löytyy uskomattoman hyvin.