Uusi Astra (K) Suomessa

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
jj-60
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 10
Liittynyt: 19 Helmi 2018, 19:09

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja jj-60 » 13 Kesä 2018, 17:41

Toivottavasti 2018 paremmin ääneristettyjä.

jj-60
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 10
Liittynyt: 19 Helmi 2018, 19:09

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja jj-60 » 13 Kesä 2018, 17:42

jj-60 kirjoitti:
13 Kesä 2018, 17:41
Toivottavasti 2018 paremmin äänieristetty.

jj-60
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 10
Liittynyt: 19 Helmi 2018, 19:09

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja jj-60 » 13 Kesä 2018, 17:44

:)

arpe
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 159
Liittynyt: 12 Tammi 2010, 18:25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja arpe » 13 Kesä 2018, 18:34

arpe kirjoitti:
11 Kesä 2018, 10:41
Onko muilla vaikeuksia päästä kirjautumaan sisään Opel On star palveluun ?


Kahteen päivään en päässyt tonne On star - sivustoon,nyt taas tuntuisi pelaavan

Askoik
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 121
Liittynyt: 08 Helmi 2018, 17:59

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Askoik » 13 Kesä 2018, 19:23

Mitäs tarpeellista sieltä OnStarista nykyään löytyy? Auton saatuani kävin kerran OnStarissa, aktivoimassa kuukausittaisen raportin, joka tulee s-postiin ja kertoo auton diagnostiikat, kuukausittaisen kilometrikeskiarvon ja bensankulutuksen. Muuta hyödyllistä en aikanaan OnStarista löytänyt, enkä ole edes sitä kännykkäappiakaan asentanut, kun ei kai silläkään muuta tehnyt kun sai ovet auki/lukkoon.

Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1087
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja otj » 13 Kesä 2018, 19:50

Joo ei kyllä mullakaan mitään ongelmaa ollut tuuletuksen kanssa. Sehän imee sinne penkin alta ilmaa, tuleehan sinne takajalkatilaankin kanavat, josta se imee viileää ilmaa. Hyvin toimi Astrassa ja samat penkit on Inkussa ja hyvin toimii. Tuolleen se "ilmastoitu nahka" toimii muissakin merkeissä. Mielestäni nämä ilmastoidut nahkajakkarat on helteelläkin oikein miellyttävät.

JP_Vette
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 119
Liittynyt: 14 Loka 2016, 17:13

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja JP_Vette » 13 Kesä 2018, 20:30

Jaaha mun MY17.5 1.0T:n laatikkoon meinataan vaihtaa ykkösen ja pakin siirtohaarukat. Ratkaisu nykivälle pakkivaihteelle. Onko muilla tullut vastaan? Lähinnä et kuinka yleinen...

Yks merkkihuolto anto vaivalle valohoitoa takuutyönä ja nyt sitte toinen merkkihuolto skippas valohoidot ja hyppäs suoraan kysymään Opelilta lupaa operaatiolle. Kun Opelilla on suora ohje, että oireet -> ratkaisu.

pkuitune
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 78
Liittynyt: 27 Touko 2014, 16:22

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja pkuitune » 14 Kesä 2018, 08:29

pkuitune kirjoitti:
24 Huhti 2018, 09:50
Onko muilla kokemuksia 1.4-litraisen bensakoneen ontumisesta vaihdettaessa ykköseltä kakkoselle. Tuntuu, että kun vaihdan ykköseltä kakkoselle, niin neljä kertaa viidestä kytkimen ylös nostamisen jälkeen auto ei lähdekään välittömästi vetämään vaan puutuu ja "nytkähtää". Moottorin kierrosluku on tässä vaiheessa noin 1500 rpm kieppeillä. Jos taas vaihdan hyvin pikaisesti kakkoselle siten, että kierrosluku vaihtamisen jälkeen putoaa 1000 rpm tuntumaan, niin vastaavaa ontumista ei esiinny. Ongelmaa ei myöskään ole ole kakkoselta kolmoselle vaihdettaessa eikä tätä suuremmilla vaihteilla.

Onko siis kyseessä ongelma, johon pitäisi huollossa puuttua, vai pitääkö minun opetella vaan ajamaan bensa-autolla diesel-auton jälkeen? :lollis: Mietin että pitääkö tuossa vaihteen vaihdon jälkeen kytkimen ylösnoston yhteydessä antaa kaasua ja sillä tavalla välttyä tuolta "tehokuopalta"? :bonk:
Nykimisestä/ontumisesta/tehokuopasta kirjoittelin tuossa huhtikuussa, ja nyt kun auto on pajalla ja mulla sijaisautona samanlainen Astra 3-pyttyisellä bensalla, niin voisin todeta, ettei tätä vastaavaa hämminkiä vaihdetta vaihtaessa ole tässä sijaisautossa. Kysymys kuuluukiin, että onko tuossa 1,4-litraisessa niin paljon heikompi alavääntö, että sitä pitää ajaa jotenkin "poikkeavalla" tavalla? Vai onko vääntökäyrä jotenkin epätavallisen muotoinen, sillä en ole muilla autoilla tähän vaivaan törmännyt. :o

pkuitune
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 78
Liittynyt: 27 Touko 2014, 16:22

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja pkuitune » 14 Kesä 2018, 08:32

Askoik kirjoitti:
13 Kesä 2018, 19:23
Mitäs tarpeellista sieltä OnStarista nykyään löytyy? Auton saatuani kävin kerran OnStarissa, aktivoimassa kuukausittaisen raportin, joka tulee s-postiin ja kertoo auton diagnostiikat, kuukausittaisen kilometrikeskiarvon ja bensankulutuksen. Muuta hyödyllistä en aikanaan OnStarista löytänyt, enkä ole edes sitä kännykkäappiakaan asentanut, kun ei kai silläkään muuta tehnyt kun sai ovet auki/lukkoon.
Me soitettiin ensin intuitiivisesti OnStariin, kun alkoi auto vinkua tuota polttoainejärjestelmän häiriötä. Oikea paikka olisi varmaankin ollut Opel Assistance, mutta sinne se puhelu loppujen lopuksi yhdistyi :kahvia: Eipä tuota oikein muuhun ole tarvinnut.

Appia olen käyttänyt ovien lukitsemiseen, jos olen ollut epävarma siitä, muistinko lukita ovet vaiko en. Lisäksi apin kautta voi tarkastella sitä, onko autoon tullut takaisinkutsupyyntöjä.

Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1087
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja otj » 14 Kesä 2018, 10:41

Ja voihan sieltä OnStarista katsella rengaspaineet ja kulutushistoriaa. Kulutuksen historia nyt Inkun kohdalla on kyllä ihan mitä sattuu, Onstarin mukaan keskikulutus 5,2, auton oman ajotietokoneen mukaan 5,5 ja tankkauksista mitattu todellisuus 6,2 l.

SportsT_Innovation
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 166
Liittynyt: 20 Helmi 2016, 10:30

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja SportsT_Innovation » 14 Kesä 2018, 11:47

pkuitune kirjoitti:
14 Kesä 2018, 08:29
pkuitune kirjoitti:
24 Huhti 2018, 09:50
Onko muilla kokemuksia 1.4-litraisen bensakoneen ontumisesta vaihdettaessa ykköseltä kakkoselle. Tuntuu, että kun vaihdan ykköseltä kakkoselle, niin neljä kertaa viidestä kytkimen ylös nostamisen jälkeen auto ei lähdekään välittömästi vetämään vaan puutuu ja "nytkähtää". Moottorin kierrosluku on tässä vaiheessa noin 1500 rpm kieppeillä. Jos taas vaihdan hyvin pikaisesti kakkoselle siten, että kierrosluku vaihtamisen jälkeen putoaa 1000 rpm tuntumaan, niin vastaavaa ontumista ei esiinny. Ongelmaa ei myöskään ole ole kakkoselta kolmoselle vaihdettaessa eikä tätä suuremmilla vaihteilla.

Onko siis kyseessä ongelma, johon pitäisi huollossa puuttua, vai pitääkö minun opetella vaan ajamaan bensa-autolla diesel-auton jälkeen? :lollis: Mietin että pitääkö tuossa vaihteen vaihdon jälkeen kytkimen ylösnoston yhteydessä antaa kaasua ja sillä tavalla välttyä tuolta "tehokuopalta"? :bonk:
Nykimisestä/ontumisesta/tehokuopasta kirjoittelin tuossa huhtikuussa, ja nyt kun auto on pajalla ja mulla sijaisautona samanlainen Astra 3-pyttyisellä bensalla, niin voisin todeta, ettei tätä vastaavaa hämminkiä vaihdetta vaihtaessa ole tässä sijaisautossa. Kysymys kuuluukiin, että onko tuossa 1,4-litraisessa niin paljon heikompi alavääntö, että sitä pitää ajaa jotenkin "poikkeavalla" tavalla? Vai onko vääntökäyrä jotenkin epätavallisen muotoinen, sillä en ole muilla autoilla tähän vaivaan törmännyt. :o
Niin tämä Astran 1.4 litranen turbohan ei ole mikään tämän kokoisten moottorien onnistunein esitys. Moottorilla kyllä pärjää ja se on arkiajoon riittävä, mutta kyllä muilta merkeiltä löytyy paljon pirteämpiäkin tekeleitä vastaavassa kokoluokassa. Monet autolehdetkin ovat antaneet hieman miinusta moottorin ominaisuuksista verrattuna ilmoitettuun tehoon. Moottorin alavääntö ei tosiaan ole parasta A luokkaa ja kone on joissakin tilanteissa hieman "nuhainen", mutta kyllä tuolla hyvin pärjää, kun on tottunut ajamaan.

pkuitune
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 78
Liittynyt: 27 Touko 2014, 16:22

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja pkuitune » 14 Kesä 2018, 15:06

SportsT_Innovation kirjoitti:
14 Kesä 2018, 11:47
Niin tämä Astran 1.4 litranen turbohan ei ole mikään tämän kokoisten moottorien onnistunein esitys. Moottorilla kyllä pärjää ja se on arkiajoon riittävä, mutta kyllä muilta merkeiltä löytyy paljon pirteämpiäkin tekeleitä vastaavassa kokoluokassa. Monet autolehdetkin ovat antaneet hieman miinusta moottorin ominaisuuksista verrattuna ilmoitettuun tehoon. Moottorin alavääntö ei tosiaan ole parasta A luokkaa ja kone on joissakin tilanteissa hieman "nuhainen", mutta kyllä tuolla hyvin pärjää, kun on tottunut ajamaan.
Niinpä tietysti... ja on lisäksi syytä muistaa, että tuosta 1,4-litraisesta moottorista otetaan kaasuversiossa (110 hp ja 200 Nm) vähemmän tehoja irti kuin bensaversiosta (125 hp ja 220 Nm) :D

JPopeli
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 142
Liittynyt: 04 Loka 2017, 13:50

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja JPopeli » 14 Kesä 2018, 17:14

pkuitune kirjoitti:
14 Kesä 2018, 08:29
pkuitune kirjoitti:
24 Huhti 2018, 09:50
Onko muilla kokemuksia 1.4-litraisen bensakoneen ontumisesta vaihdettaessa ykköseltä kakkoselle. Tuntuu, että kun vaihdan ykköseltä kakkoselle, niin neljä kertaa viidestä kytkimen ylös nostamisen jälkeen auto ei lähdekään välittömästi vetämään vaan puutuu ja "nytkähtää". Moottorin kierrosluku on tässä vaiheessa noin 1500 rpm kieppeillä. Jos taas vaihdan hyvin pikaisesti kakkoselle siten, että kierrosluku vaihtamisen jälkeen putoaa 1000 rpm tuntumaan, niin vastaavaa ontumista ei esiinny. Ongelmaa ei myöskään ole ole kakkoselta kolmoselle vaihdettaessa eikä tätä suuremmilla vaihteilla.

Onko siis kyseessä ongelma, johon pitäisi huollossa puuttua, vai pitääkö minun opetella vaan ajamaan bensa-autolla diesel-auton jälkeen? :lollis: Mietin että pitääkö tuossa vaihteen vaihdon jälkeen kytkimen ylösnoston yhteydessä antaa kaasua ja sillä tavalla välttyä tuolta "tehokuopalta"? :bonk:
Nykimisestä/ontumisesta/tehokuopasta kirjoittelin tuossa huhtikuussa, ja nyt kun auto on pajalla ja mulla sijaisautona samanlainen Astra 3-pyttyisellä bensalla, niin voisin todeta, ettei tätä vastaavaa hämminkiä vaihdetta vaihtaessa ole tässä sijaisautossa. Kysymys kuuluukiin, että onko tuossa 1,4-litraisessa niin paljon heikompi alavääntö, että sitä pitää ajaa jotenkin "poikkeavalla" tavalla? Vai onko vääntökäyrä jotenkin epätavallisen muotoinen, sillä en ole muilla autoilla tähän vaivaan törmännyt. :o
En ole omassani tällaista tunnistanut (1.4 150 hv). Hitaasti kyllä ottaa kierroksia verrattuna Astraa edeltäneeseen autoon eli Audin 1.4 vm 2015. Ykkösellä paikaltaan lähtien jotenkin tahmainen, mutta ei enää muilla vaihteilla eikä nyykähdä vaihdettaessa.

Avatar
jarkkis
OCF Member 2017
OCF Member 2017
Viestit: 11720
Liittynyt: 27 Heinä 2008, 20:06

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja jarkkis » 14 Kesä 2018, 18:51

Eiköhän tuo vireillä oleva takaisinkutsu ole korjaus nykimisiin ja puutumisiin kunhan saavat aikaiseksi ne kaikkiin tehtyä.

Avatar
jarkkis
OCF Member 2017
OCF Member 2017
Viestit: 11720
Liittynyt: 27 Heinä 2008, 20:06

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja jarkkis » 14 Kesä 2018, 18:52

Tila-aujto harkinnassa niin jos joku halajaa loistavasti varusteltua innovation sports tourer astraa my17 ajettu kohta 23tkm ni saa laittaa yyveetä. Voidaan luopua maailman markkina hinnalla tästä ja vajaa vuosi takuuta jäljellä. Päivitys viel tekemättä mut merkkiliike hoitaa ne hommat kuntoon.

Vastaa Viestiin