Iro kirjoitti: ↑12 Heinä 2018, 13:06
Kaasuversiot jääneet pois?
Ei ilmeisesti ole (ainakaan vielä) jäämässä pois, vaikka jossain aikaisemmassa viestissä tässä viestiketjussa oli linkki, jonka mukaan kaasuversio olisi poistumassa.
Mielenkiintoisena yksityiskohtana todettakoon, että veroton hinta on kaasuvehkeissä noussut, mutta vastaavasti arvioitu autovero hieman laskenut. Lopputuloksena kuitenkin suurempi kokonaishinta kuin mitä aikaisemmin
Onkos muilla ollut ongelmia navin kanssa? Ei toimi ollenkaan osoitteen syötössä numeropainike 2. Ja aikansa saa myös painella "käynnistä" painiketta että ottaa sen. Vai onkohan näytössä jotain häikkää muutenkin ylä ja ala reunoissa sitten?
pkuitune kirjoitti: ↑24 Huhti 2018, 09:50
Onko muilla kokemuksia 1.4-litraisen bensakoneen ontumisesta vaihdettaessa ykköseltä kakkoselle. Tuntuu, että kun vaihdan ykköseltä kakkoselle, niin neljä kertaa viidestä kytkimen ylös nostamisen jälkeen auto ei lähdekään välittömästi vetämään vaan puutuu ja "nytkähtää". Moottorin kierrosluku on tässä vaiheessa noin 1500 rpm kieppeillä. Jos taas vaihdan hyvin pikaisesti kakkoselle siten, että kierrosluku vaihtamisen jälkeen putoaa 1000 rpm tuntumaan, niin vastaavaa ontumista ei esiinny. Ongelmaa ei myöskään ole ole kakkoselta kolmoselle vaihdettaessa eikä tätä suuremmilla vaihteilla.
Onko siis kyseessä ongelma, johon pitäisi huollossa puuttua, vai pitääkö minun opetella vaan ajamaan bensa-autolla diesel-auton jälkeen? Mietin että pitääkö tuossa vaihteen vaihdon jälkeen kytkimen ylösnoston yhteydessä antaa kaasua ja sillä tavalla välttyä tuolta "tehokuopalta"?
Nykimisestä/ontumisesta/tehokuopasta kirjoittelin tuossa huhtikuussa, ja nyt kun auto on pajalla ja mulla sijaisautona samanlainen Astra 3-pyttyisellä bensalla, niin voisin todeta, ettei tätä vastaavaa hämminkiä vaihdetta vaihtaessa ole tässä sijaisautossa. Kysymys kuuluukiin, että onko tuossa 1,4-litraisessa niin paljon heikompi alavääntö, että sitä pitää ajaa jotenkin "poikkeavalla" tavalla? Vai onko vääntökäyrä jotenkin epätavallisen muotoinen, sillä en ole muilla autoilla tähän vaivaan törmännyt.
Niin tämä Astran 1.4 litranen turbohan ei ole mikään tämän kokoisten moottorien onnistunein esitys. Moottorilla kyllä pärjää ja se on arkiajoon riittävä, mutta kyllä muilta merkeiltä löytyy paljon pirteämpiäkin tekeleitä vastaavassa kokoluokassa. Monet autolehdetkin ovat antaneet hieman miinusta moottorin ominaisuuksista verrattuna ilmoitettuun tehoon. Moottorin alavääntö ei tosiaan ole parasta A luokkaa ja kone on joissakin tilanteissa hieman "nuhainen", mutta kyllä tuolla hyvin pärjää, kun on tottunut ajamaan.
Ja taas asiaa lisää tutkittuani joudun toteamaan, että tätä ”puutumista” esiintyy ainoastaan kaasulla ajettaessa. Kun käytetään bensaa, niin oiretta ei esiinny
Nyt sekos sit kokonaan tää navi 900. Ei toimi mitkään nappulat eikä kosketusnäyttö. Ratista toimii kuitenkin kanavan vaihdot ja volumen säädöt. Onkos näissä ollut jotain vikoja ?
Nixmos kirjoitti: ↑17 Heinä 2018, 19:56
Nyt sekos sit kokonaan tää navi 900. Ei toimi mitkään nappulat eikä kosketusnäyttö. Ratista toimii kuitenkin kanavan vaihdot ja volumen säädöt. Onkos näissä ollut jotain vikoja ?
Mielestäni täällä oli aiemmin jollakulla juttua navin totaalijäätymisestä, ja se korjattiin vaihtamalla huollossa koko toosa uuteen. Eli jos ei tokene niin huoltoon vaan yhteyttä.
Juu on nois näytöis ollu vikoja, meidän piiliin vaihdettiin perjantaina näyttö ja avoinna olevat päivitykset ajettiin sisään sekä kuskin oven pystypilari meni takuuseen kun oli hiushalkeema. Sormet ristis et nyt pelaa loppuun asti tuo astra ku jousetki hommattuna.
Eilen oli eka määräaikaishuolto LänsiAutossa Vantaalla ja hintaa tuli 249€.
Normihuolto+älyboksin- sekä radion päivitys ajot.
Kuvittelenko vai onko auto jotenkin pehmeämpi ajaa ja vaihtaa vaihteetkin huomaamattomammin?
Radio ei ainakaan enää rätise samalla tavalla, mutta seurataan tilannetta...
Siis -17 Astra K 1.4T HB.
Onks muilla kokemuksia noista päivityksistä? Nyt vielä tää ainakin tosi tyytyväinen...
Insignia Grand Sport 1.6T Aut. vm. -20
Astra Matrix Business 1.4T Aut. vm. -17
Aikoinaan pari Vectraa, Astra, Kadett.
Mulle vaihdettiin koko Navi 900 näyttöineen päivineen. Tosin päivityksen yhteydessä sen huollossa pimensivät. Näytössä luki vaan GM Linux ja näytti kun se olisi ollut jossain Linuxin Shellissä. Radiota pystyi kuuntelemaan ja ratista vaihtelemaan kanavia ja volumea.